2020-05-12, 19:33
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Du skal ikke se bort fra at det kan være misunnelse. Og han er ikke i familie med TH.

Misunnelse? Herregud, noe så barnslig.

At han ikke er i familie med TH styrker vitnemålet, tenker jeg. Han har sett ting og sier ifra fordi han kan og ønsker. Nær familie kan være bundet av lojalitet, frykt osv.
Citera
2020-05-12, 19:39
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
dette intervjuet er snodig:

https://www.tv2.no/nyheter/11433143/

De sier ikke TH er uskyldig for han var altfor glad i henne, eller for han e rikke typen til å gjøre noe sånt, men at han ønsket ikke oppmerksomheten en falsk kidnapping vil gi, at han ønsker full kontroll bestandig (i forh til medhjelpere og manglende innsikt i digitale medier) Og de sier vi tror ikke før det motsatte er bevist. Venter de på at det motsatte er bevist ? Det er noe med blikkene til søstern også, det hele er veldig merkelig

Ja, ikke sant? Det er et veldig snodig intervju. Argumentasjonen er pussig, ja.
Citera
2020-05-12, 19:46
Medlem
noen m tilgang her:

https://www.rb.no/politiet-kom-ut-med-pappesker-fra-hytta-til-tom-hagen/s/5-43-1308632
Citera
2020-05-12, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Det at han ble løslatt, betyr nok at det neppe finnes noen skummel mellommann. Hadde det vært det, hadde guttungen levd farlig nå, og politiet hadde beskyttet ham. Jeg tror disse 10 møtene med TH er reelle og at det kun har vært kun direkte kontakt mellom de to.

Men ingen vet vel om han fått tilbud om beskyttelse? Det som fremkommer i media er jo bare at han finner siktelsen absurd, men likevel har politiet fått informasjon nok til å endre på siktelsen. Det har vært lite om ham i media etter løslatelsen. Hva tror dere grunnen er til det?
Citera
2020-05-12, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
noen m tilgang her:

https://www.rb.no/politiet-kom-ut-med-pappesker-fra-hytta-til-tom-hagen/s/5-43-1308632
står muligens ikke noe mere enn det står her: de har tatt med seg noen pappesker og fjernet sperringene
https://www.tv2.no/a/11444106
Citera
2020-05-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Men ingen vet vel om han fått tilbud om beskyttelse? Det som fremkommer i media er jo bare at han finner siktelsen absurd, men likevel har politiet fått informasjon nok til å endre på siktelsen. Det har vært lite om ham i media etter løslatelsen. Hva tror dere grunnen er til det?

Det finnes vel en tredjemann de har snakket om å pågripe. Kanskje de håper på kontakt der?
Citera
2020-05-12, 19:49
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Stakkars folk, tydlig nervøse og uvante med rampelys. «Til det motsatte er bevist»...de har nok tenkt sitt de også.
Citera
2020-05-12, 19:55
Medlem
Citat:
de er begge opptatt av dette med å vente til å se hva politiet kommer opp med, vi er trygge "til det motsatte er bevist" - gjentar det flere ganger, synes ikke de virker så sikre på broren sin annet enn at han ville gjort noe sånt alene
Citera
2020-05-12, 19:56
Medlem
Jofs avatar
Norska media ger nu som vanligt stort utrymme till släktingar och andra som tycker Hagen är oskyldig.

Har hela tiden undrat; Varför? Har egentligen INGEN ide om varför.
Gissar vilt:
För att sälja lösnummer? För att bygga upp en spänning? För att detta redan är ett scoop? För att många fortfarande tror att stackars Hagen är orättvisast anklagad? Och då är detta en rättsskandal! För att han inte är en valfri halvkriminell arab, ex v.Utan en respekterad norsk person. För att han är förmögen?
Eller som många här: spännande krim. historia.
Citera
2020-05-12, 19:57
Avslutad
Hvorfor fortalte ingen om hvor grusomt AEH hadde det mens hun fremdeles levde?

Var det fordi "vitnene" var redd TH?

Hvorfor er redselen borte nå i såfall?

Er det fordi AEH ikke kan avkrefte ryktene lenger?

Bare noen tanker som dukker opp når jeg leser dette jeg har sitert nedenfor...

- Ursprungligen postat av agvvv:

"Nei, det synes jeg blir et hån mot den drepte AE. Det hun levde med og i, det var nok et helvete. Håper alt kommer fram."

- Ursprungligen postat av Orderud:

"Når tidligere svoger tar kontakt med politiet og mener at TH har drept henne, og at det ikke dreier seg om noen kidnapping, så tenker jeg at det er noe i det. Man sier ikke slikt uten grunn, og spesielt ikke når man er i familie. Han har nok sett og opplevd mye, og som ikke kommer fram her. Antakelig så er "turbulent ekteskap" en forsiktig måte å si det på."

"Jeg tror politiet sitter med mye stygge historier. Og nå er hun brutalt drept, og slept ut naken. Nedverdiget på det groveste. Ektepakten er en fin pekepinn."

"Det er noe med at når flere vitner forteller det samme.."

"Det vil komme mye mer. Folk skjønner at de må snakke for AE nå."

- Ursprungligen postat av bradgardsindianen:

"Men skulle inte de vuxna barnen ha noterat om det var så illa i äktenskapet?"

"Det har de nok notert seg. Men det er noe å være fra et slikt hjem. En psykopat får de rundt seg til å føle skyld. Og rettferdiggjør sin oppførsel på en måte som er vanskelig å sette seg inn i, hvis du ikke selv har vært utsatt for det."

Citera
2020-05-12, 20:02
Medlem
Monsens avatar
Her er de tre første episodene i VGs Krimpodden .

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mMB6x/dramaet-da-hagen-ble-loeslatt-hoer-tredje-episode-i-krimpodden-om-loerenskog-saken
Citera
2020-05-12, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvorfor fortalte ingen om hvor grusomt AEH hadde det mens hun fremdeles levde?

Var det fordi "vitnene" var redd TH?

Hvorfor er redselen borte nå i såfall?

Er det fordi AEH ikke kan avkrefte ryktene lenger?

Bare noen tanker som dukker opp når jeg leser dette jeg har sitert nedenfor...

"Nei, det synes jeg blir et hån mot den drepte AE. Det hun levde med og i, det var nok et helvete. Håper alt kommer fram."

"Når tidligere svoger tar kontakt med politiet og mener at TH har drept henne, og at det ikke dreier seg om noen kidnapping, så tenker jeg at det er noe i det. Man sier ikke slikt uten grunn, og spesielt ikke når man er i familie. Han har nok sett og opplevd mye, og som ikke kommer fram her. Antakelig så er "turbulent ekteskap" en forsiktig måte å si det på."

"Jeg tror politiet sitter med mye stygge historier. Og nå er hun brutalt drept, og slept ut naken. Nedverdiget på det groveste. Ektepakten er en fin pekepinn."

"Det er noe med at når flere vitner forteller det samme.."

"Det vil komme mye mer. Folk skjønner at de må snakke for AE nå."

- Ursprungligen postat av bradgardsindianen:

"Men skulle inte de vuxna barnen ha noterat om det var så illa i äktenskapet?"

"Det har de nok notert seg. Men det er noe å være fra et slikt hjem. En psykopat får de rundt seg til å føle skyld. Og rettferdiggjør sin oppførsel på en måte som er vanskelig å sette seg inn i, hvis du ikke selv har vært utsatt for det."

Det har kanskje blitt forsøkt. Men AE var ikke sterk nok til å ta rådene til følge. Noen anmeldelser tror jeg også det har vært. Og noen har vel kanskje innsett hvor ille det var først nå. Blir litt som i Toten-saken, der far drepte sønn. Det kom frem at folk visste. Men ingenting ble gjort...Nå er gutten død.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in