2020-05-12, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
ja, de snakker ikke om hvordan han er som person annet enn at han vil alltid ha full kontroll, ingen god forsvarstale til fordel for sin bror, de ønsker å støtte barna, ikke TH, "til det motsatte er bevist"

Slik leser jeg det også. Ordet "kontroll" går igjen i denne saken. Så helt enig med deg i at det er vanskelig å forstå at han har fått hjelp. Det må være en han stoler veldig på. Kanskje det finnes en?
Citera
2020-05-12, 19:21
Medlem
Monsens avatar
[quote=agvvv|71547119]Mulig han ikke visste hva han var med på. Men det burde han skjønt da saken ble kjent.
Men hvem er medhjelperen politet mener TH har hatt? Det lurer jeg på. Det må være en han stoler veldig på, og som kanskje har noe å tjene på dette. Jeg holder en knapp på mannen uten alibi. Mannen som brukte en annen bil den dagen.[/quote]

Det er særdeles interessant! Vet du hva slags bil vedkommende brukte?
Citera
2020-05-12, 19:22
Medlem
Vedrørende intervjuet av søsknene til TH tror jeg ikke man bør legge så mye vekt på akkurat det. Tingretten hadde da kommet til avgjørelsen om at det var skjellig grunn til mistanke om drap. Hva skal man si og tenke da, som søsken? Hvor mye tør man å uttale seg når dette er stadfestet av retten? De må ha vært livredde, og livredde for å si noe feil, og man ser jo hvor lettet søster er når hun får vite om kjennelsen fra Lagmannsretten. Tror ikke at søsknene vet om noe vi ikke vet, tror bare at ting kom frem litt mangelfullt/klønete på enkelte områder.
Citera
2020-05-12, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Slik leser jeg det også. Ordet "kontroll" går igjen i denne saken. Så helt enig med deg i at det er vanskelig å forstå at han har fått hjelp. Det må være en han stoler veldig på. Kanskje det finnes en?
ja men ikke JRU som han har møtt få ganger, det må i tilfelle være noen som står han nærmere slik jeg oppfatter det, hva var relasjonen til han FN fyren med minebikkjer forumet var inne på, han som angivelig tok selvmord, når døde han, nå har jeg glemt navnet også
Citera
2020-05-12, 19:24
Medlem
[quote=Monsen|71548403]
Citat:
Mulig han ikke visste hva han var med på. Men det burde han skjønt da saken ble kjent.
Men hvem er medhjelperen politet mener TH har hatt? Det lurer jeg på. Det må være en han stoler veldig på, og som kanskje har noe å tjene på dette. Jeg holder en knapp på mannen uten alibi. Mannen som brukte en annen bil den dagen.[/quote]

Hvem er denne mannen, og hvor står det om bilen hans? Link til sitatet falt ut i posten din..
Citera
2020-05-12, 19:25
Medlem
[quote=Monsen|71548403]
Citat:
Mulig han ikke visste hva han var med på. Men det burde han skjønt da saken ble kjent.

Lurer på om det var snakk om en leiebil? Men finner ikke link, så det kan være en udokumentert påstand. Hvis jeg skal lese mellom linjene så gjelder det mannen som også mangler alibi, for et møte 20 mil unna Oslo.
Citera
2020-05-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraaka
Mine kilder går i retning Spania, som politiet nevnte at de hadde samarbeidet med på pressekonferansen 28.4.

Her skal det trås varsomt, men en nå avdød mann i slutten av 40 årene var kjent for å ha tilknytning til Hagen som en som fiksa lyssky ting for han. Mannen bodde i Norge, men hadde et slags selskap i Spania. Han var eks militær og hadde bla vært i FN tjeneste i. Mannen hadde et stort nettverk.
Denne mannen tok sitt eget liv i desember 2018, halvannen mnd etter AEBs forvinning.
Dette er definitivt interessant.

Vet forøvrig at Hagen utsatte AEB for vold og at hun ville skilles. Dette blir beskrevet som "turbulent" ekteskap, med god grunn. Jeg vet også at et av barna flyttet hjemmefra i ung alder fordi Tom Hagen var en tyrann.
Har også informasjon om at AEB hadde et alkoholproblem og at hun hadde vært innlagt til avrusning.
Hun hadde hatt en affære med hans bror, det har vel vært skrevet om her tidligere tror jeg. Det ryktes også at han hadde en elskerinne.

Noe mere om denne fyren T*m F*ssd*l ? Vet man med sikkerhet at det var selvmord? AEH - TH = vold?
Citera
2020-05-12, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Noe mere om denne fyren T*m F*ssd*l ? Vet man med sikkerhet at det var selvmord? AEH - TH = vold?

Han er sjekket ut sies det. Tidlig i saken. De har nok også utelukket JRU som GM, samt alle i hans krets som kan være av interesse.
Citera
2020-05-12, 19:27
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Dette høres sannsynlig ut. Hvilket betyr at guttungen har knekt i avhør. Kan bety at han lever farlig, hvis han nå er et såkalt kronvitne.

Det at han ble løslatt, betyr nok at det neppe finnes noen skummel mellommann. Hadde det vært det, hadde guttungen levd farlig nå, og politiet hadde beskyttet ham. Jeg tror disse 10 møtene med TH er reelle og at det kun har vært kun direkte kontakt mellom de to.
Citera
2020-05-12, 19:29
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Er du en sånn klassisk Mannehater som liker å være i offerrollen ?

For en idiotisk, lavpannet kommentar ... Herregud ...
Citera
2020-05-12, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen

Lurer på om det var snakk om en leiebil? Men finner ikke link, så det kan være en udokumentert påstand. Hvis jeg skal lese mellom linjene så gjelder det mannen som også mangler alibi, for et møte 20 mil unna Oslo.
Citera
2020-05-12, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Det at han ble løslatt, betyr nok at det neppe finnes noen skummel mellommann. Hadde det vært det, hadde guttungen levd farlig nå, og politiet hadde beskyttet ham. Jeg tror disse 10 møtene med TH er reelle og at det kun har vært kun direkte kontakt mellom de to.

Godt tenkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in