Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Oroa dig inte för mig och mina vänner. Vi tar vårt ansvar genom social distansering - det absolut mest effektiva sättet att motverka smitta.
Hur funkar social distansering när någon är sjuk och behöver handla..? Det är ju problemet. Vanliga människor måste åka kollektivt och handla, oavsett om de är sjuka eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Säkert har munskydd en effekt inte minst för att skydda andra än bäraren. Men jag bara det för några veckor sedan men folk blev bara rädda så jag slutade.
Därför är munskydd en kollektiv insats. Det är märkligt egentligen, man målar upp bilden av Sverige som ett enat folk men när det verkligen gäller i skarpt läge med ett munskydd, nä då går det inte!
Citat:
Ursprungligen postat av
Honeyfly
Om man som individ använder munskydd så är det inte onödigt, men vill du inte använda det så gör inte det då, det är din hälsa och ev liv som står på spel samtidigt som det finns risk att du sprider smittan om du har den, men vafan skit i alla andra bara du har det bra och slipper att vara pinsam med munskydd.
Jag tänker självklart inte använda munskydd och låta alla andra gå runt utan så därför använder jag andningsskydd.
Tyvärr är folk idioter, bara att läsa media. ”3 av 10 vill ha munskydd i kollektivtrafiken”, bara det borde räcka för att omyndighetsförklara befolkningen.
De fattar helt enkelt inte hur smittan sprids.