2020-05-12, 15:22
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Men ge dig Om det är någon som låter som en högerextrem nationalist så är det väl du? Tycker Sverige i regel verkar ha blivit riktiga nationalister i denna kris. "Vi mot resten!"

Förstår inte hur man kan kalla de som önskar vi gjort som andra länder speciellt högerextrema. Du är ju endast paranoid om du tror att de som är missnöjda med Sveriges dödstal nu är det för att de vill sabba för Sverige. Inte ens högerextrimister vill sabba för Sverige. De gör vad de tror är rätt och bäst för Sveriges framtid, ofta via kontroversiella metoder - typ som DU och Sverige nu alltså.

Herregud alltså...

Det märks att du inte varit på flashback under speciellt lång tid. Jag känner till de högerextrema tomtarna på flashback och vet vad de går för. (Ja, ibland kan de ha rätt vad gäller vissa aspekter av invandringen, men det är inte detta vi diskuterar i denna tråd ).

Men du menar säkert väl......
Citera
2020-05-12, 15:23
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är väl ingen som förbjuder dig att använda munskydd? Kör hårt!

Du och dina vänner i ”munskydd är onödigt” verkar inte förstå att munskydd är en kollektiv insats.

Jag förstår varför det finns kardborreskor för vuxna när jag ser motståndet mot allt vettigt bland allmänheten.
Citera
2020-05-12, 15:23
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ja social distansering är bra.
Och eftersom jag är den ende som använder munskydd, kan jag berätta att folk drar sig undan när dom ser mitt munskydd. Så munskyddet ökar även den fysiska distansen.
Så munskydd kan ha fler effekter än minskad droppsmitta.

(annars i världen använder folk munskydd, särskilt i dom länder som lyckats bra med att begränsa smittan).

Om munskydd, som i ditt fall, kan ÖKA social distansering är det såklart toppen!
Citera
2020-05-12, 15:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Att barn smittas i stor omfattning är känt nu sedan ca 2+ månader. Gjordes stor undersökning i något asiatland. Orkar ej leta på artikel. Varit i tråden redan. Du lär hitta om du letar ett tag.
Du är immun endast om du har haft sjukdomen och gäller även barn.

Dock finns det alltid några få individer som är hyperimmuna mot allt även HIV. Men det är inte många det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Exakt. Dem inom vård och omsorg och även regering verkar ju tro att alla har bil. Det är så dumt!
Eller hur. Framförallt i storstäderna där många inte har körkort då det inte behövs i samma utsträckning. Själv tänker jag fan inte hyra en bil för att åka till en teststation. Kanske om staten stått för notan. Tycker de borde smälla upp teststationer lite överallt med personal i skyddsutrustning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad säger du om att folk redan börjat slappna av och skita i social distansering? Tror du att de skulle hålla längre eller kortare avstånd till folk om de bar munskydd?

Om du inte fattar budskapet i det inlägget du citerar så spelar det nog ingen roll hur mycket mer svar du får.
Citera
2020-05-12, 15:25
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Självklart skall man fortsätta att tvätta händer m.m. men har alla munskydd skulle man kunna släppa in fler till kommunaltrafiken igen t.ex.

Så det finns studier som visar att om alla på en buss bär munskydd kan man släppa på säg 20% fler på bussen? Mejla gärna den studien till AT isf.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det är väl just det dom skall göra..
Jag kan såklart inte det, men håller med om att 30% låter för högt.
Däremot är inte 20% idag omöjligt alls.

Så du lägger ett bud för att tävla med Giesecke om vem som kan gissa bäst. Är det inte bättre att vänta lite tills säkrare fakta finns att tillgå?
Citera
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Du och dina vänner i ”munskydd är onödigt” verkar inte förstå att munskydd är en kollektiv insats.

Jag förstår varför det finns kardborreskor för vuxna när jag ser motståndet mot allt vettigt bland allmänheten.
Om man som individ använder munskydd så är det inte onödigt, men vill du inte använda det så gör inte det då, det är din hälsa och ev liv som står på spel samtidigt som det finns risk att du sprider smittan om du har den, men vafan skit i alla andra bara du har det bra och slipper att vara pinsam med munskydd.
Citera
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Det er tydeligt at du kommer fra Tegnell's hjemland.

Hvorfor dog være så beskeden når man åbenlyst ønsker og håber at død og ødelæggelse skal ramme et naboland.

Hvorfor ikke et R-tal på 5 eller endnu bedre 15?

Og statsministeren kan selvfølgeligt ikke iværksætte restriktioner for hun har ingen opbakning i befolkningen - NOT?

Jag hoppas att det går jättebra för Norge och Danmark, för då kommer Sverige se ännu fånigare ut, och då kanske vi kan få till en ändring här.

Tror många svenskar inbillar sig att nedgången här just nu är något unikt för Sverige, när det egentligen är en allmän nedgång i stora delar av Europa just nu. Min chansning är att det är någon effekt av annalkande sommar.
Citera
2020-05-12, 15:27
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip

Oroa dig inte för mig och mina vänner. Vi tar vårt ansvar genom social distansering - det absolut mest effektiva sättet att motverka smitta.
Citera
2020-05-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hur då? Barn blir smittade men insjuknar mycket sällan och kan vara smittsamma med stor sannolikhet ändå som att asymtomatiska är det. Man är tydligen som mest smittsam precis innan man får symptom.

Nu måste du ha missuppfattat något. Sådant går inte att utläsa ur den statistiken:

https://www.bbc.com/future/article/20200330-coronavirus-are-children-immune-to-covid-19
1. Asymtomatisk smitta är mycket mer begränsad än symtomatisk, räknat per fall.

2. I de studier som har länkats i tråden har urvalet uteslutande bestått av symtomatiska barn.

3. Väldigt få barn har insjuknat.

Länken du ger stödjer detta.

Vad är det med er alarmister egentligen? Här har du en länk för varför flockimmunitet kommer inträda tidigare: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.27.20081893v1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in