2020-05-12, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, forsøker ikke oute han da, men verifisere. Tvilsomt at det er han uansett.

VG har vel vært mest på aktiv. Men jeg aner en liten konflikt nå mellom VG og politiet, så vi får se hur det blir fremover.
Det er så klart ikke TH som skriver her.mulig en av løpegutter hans/vennetjeneste
Citera
2020-05-12, 16:03
Medlem
Egentlig et humoristisk innspill fra Holden i dag, først så sikter de en for bortføring, og rett etterpå sier de hun er drept i huset..
Citera
2020-05-12, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Han har nok vært litt opptatt med å lage krimpodd nr 3 som ble lagt ut i dag.
Link til krimpoddene:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Thankx
Citera
2020-05-12, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nordnord1
Har fulgt saken en god stund men ikke skrevet noe her enda. Fant dette skrevet av RU og en kompis av han på en norsk krypto gruppe.

https://i.imgur.com/Zf7ViMv.jpg

Merkelig ordbruk, pluss kan RU ha blitt såppass irritert på TH for avisning av bitcoin prosjektet at han ville ta hevn/ ev tenkte i andre baner for å skaffe pengene han ønsket?
--

En annen observesjon er vennskapet mellom MPU og en tidligere dømte drapsmann og"It fyr" Tor* B*hrfod (byttet navn fra Tor* I*ersen etter fengsel). De liker hverandres FB og IG poster. Helt tilbake i 2017. Om dere sjekker ig kontoen hans der han omtaler seg som "techgeek, developer, entrepreneur" instagram.com/bahrfo* kan dere se han poser med klokker til flere millioner kroner, samt bilder av bunker med tusenlapper + klokker (MPU har likt flere av disse). Hvor får han pengene til disse klokkene fra? Jeg tenkte kanskje de var fake, derfor viste jeg bildene til en kompis som jobber i klokkebutikk og han sa at ut i fra det han kan se på IG så ser det ekte ut, og noen hadde prislapp på oppmot 700k NOK.
Noe spessielt for en man som nettopp har sittet over 10år bak murene?

Fant dette fra en gammel artikkel om han i dagbladet ang en nettside der han hengte ut politiet og kjendiser:
"I tillegg er Iversen daglig leder i selskapet ISC Security. Selskapet, som skal være helt nystartet, tar mål av seg til å kunne levere vektere, personlig sikkerhet, overvåking, konsulenter, transport og utstyr."

Kilde: https://www.dagbladet.no/nyheter/drapssiktet-hengte-ut-kjendiser-pa-internett/65809744

Jeg begynner å tenke tanken om at det er RU, MPU og TB som har pønsket ut en mesterplan her?
Hva er deres tanker rundt disse punktene?

Interessant. Noen dato når han poserer med penger og klokker?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
De vurderer ikke bevisene.
De vurderer om bevisene er vurdert rett, 2 sider av samme sak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Egentlig et humoristisk innspill fra Holden i dag, først så sikter de en for bortføring, og rett etterpå sier de hun er drept i huset..

Vil tro det er så enkelt som at politiet tror TH drepte hun i huset, men fikk hjelp av noen andre til å frakte hun bort.
Citera
2020-05-12, 16:06
Medlem
Citat:
Har fulgt saken en god stund men ikke skrevet noe her enda. Fant dette skrevet av RU og en kompis av han på en norsk krypto gruppe.

Merkelig ordbruk, pluss kan RU ha blitt såppass irritert på TH for avisning av bitcoin prosjektet at han ville ta hevn/ ev tenkte i andre baner for å skaffe pengene han ønsket?
--

En annen observesjon er vennskapet mellom MPU og en tidligere dømte drapsmann og"It fyr" Tor* B*hrfod (byttet navn fra Tor* I*ersen etter fengsel). De liker hverandres FB og IG poster. Helt tilbake i 2017. Om dere sjekker ig kontoen hans der han omtaler seg som "techgeek, developer, entrepreneur" instagram.com/bahrfo* kan dere se han poser med klokker til flere millioner kroner, samt bilder av bunker med tusenlapper + klokker (MPU har likt flere av disse). Hvor får han pengene til disse klokkene fra? Jeg tenkte kanskje de var fake, derfor viste jeg bildene til en kompis som jobber i klokkebutikk og han sa at ut i fra det han kan se på IG så ser det ekte ut, og noen hadde prislapp på oppmot 700k NOK.

Fant dette fra en gammel artikkel om han i dagbladet ang en nettside der han hengte ut politiet og kjendiser:
"I tillegg er Iversen daglig leder i selskapet ISC Security. Selskapet, som skal være helt nystartet, tar mål av seg til å kunne levere vektere, personlig sikkerhet, overvåking, konsulenter, transport og utstyr."

Kilde: https://www.dagbladet.no/nyheter/drapssiktet-hengte-ut-kjendiser-pa-internett/65809744

Jeg begynner å tenke tanken om at det er RU, MPU og TB som har pønsket ut en mesterplan her?

Mye bra her. Ja, når han irritert sier at de han oppsøker "bør se alvoret i øynene" så virker jo det som litt hevnmotiv. Ikke for å nødvendigvis dra det enda lenger, men B**fod er også gammel kompis av Aks*l Henn*e fra da de var ungdomskriminelle. Skulle ikke forundre meg om Aks*l også er med på dette opplegget.
Senast redigerad av toiko1 2020-05-12 kl. 16:10.
Citera
2020-05-12, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack. Finns mycket att ta sig an här. Expressen (eller Häxpressen)

Kaos VS Kaos

Lagmannsretten konstaterar att det inte ens finns rimlig anledning till misstankar för "drap" eller "medvirkning til drap" - men polisen vill inte avslöja om de har fler bevis.

Sverige har "Häxpressen" och Norge har "Verdens Gapestokk".

VG har tagit över fallet...
Den "siste kjente" användningen av gapestokken i Norge var året 1845 - året är nu uppdaterat till 2020.
Tidigare användes gapestokken som straff för mindre brott. Den stod på kyrkogårdar och torg - nu finns den i VG.
Brottet den här gången är "en urimelig ektepakt" och "et turbulent ekteskap".

Kan det vara så att vi nu börjar se tendenser att skuld, även i allvarligare fall, kommer att lösas med gamla metoder som "Vattentest" :-o

Du Lonnrot, du Lonnrot! ... konstpaus och Bellman :-)
Citera
2020-05-12, 16:08
Medlem
Citat:
Ja, det er det jeg mener. Journalistene avlørte at han skulle arresteres, og dette liker politiet antakelig dårlig, så neste gang så er det kanskje ikke sikkert at VG får vite på forhånd.
Takk! Jeg tror ikke at politiet fortalte VG på forhånd om den planlagte opgripelsen. I artikkelen i journalisten er bl.a. dette beskrevet om de VG-journalistenes arbeid:

"Vi har vært mye i området. Innom iallfall hver uke. Det er også en stor del av bakgrunnen for at vi var der, sier Sandnes. Andersen kaller det «et resultat av å kunne tyde værmeldingen». – Vi visste etter hvert at det måtte skje noe denne våren. Dermed har vi intensivert vår overvåkning av stedet."

"Og for å ha noen sjanse til å kunne lese politiuttalelser som andre leser værmeldingen, er man nødt til å kunne fordype seg skikkelig og ha orden i sysakene"

"Når svarene endrer seg
Med systematikk blir man i stand til å tyde værmeldingen. Eller se elefanten i rommet, som Andersen også kaller det.

Man kan spørre en informasjonsarbeider, hver eneste mandag, om det skjer noe denne uka, og få til svar: Skjer ingenting. Men så plutselig får man et litt annerledes, rart svar. Da skjer det noe denne uka, beskriver han.

Et annet eksempel:

Vi har intervjuet Tommy Brøske (politiinspektør og leder av etterforskningen, journ. anm.) 30-40 ganger nå. Underveis har vi spurt systematisk: Hva er status på ektemannen? Vi vet når svarene endret seg. Vi vet når han ble rar i ansiktet. Det er ikke hokuspokus."

https://journalisten.no/gordon-andersen-hagen-saken-krim/vgs-faste-team-pa-lorenskog-saken--har-gatt-og-ventet-pa-pagripelsen-i-hele-vinter/412093
Citera
2020-05-12, 16:08
Medlem
Citat:

--

Takk for innspill og link!
Citera
2020-05-12, 16:09
Medlem
Citat:
Interessant. Noen dato når han poserer med penger og klokker?

Både før og etter forsvinningsdatoen.

Uansett, noen som gidder å sjekke inntekten hans på skattelistene? Syns det er shady at nettopp han har klokker til mange millioner. Lurer på om MPU og ev RU har latt seg inspirere av denne fyren da begge har hatt It firma.
Citera
2020-05-12, 16:13
Bannlyst
Citat:
Både før og etter forsvinningsdatoen.

Uansett, noen som gidder å sjekke inntekten hans på skattelistene? Syns det er shady at nettopp han har klokker til mange millioner. Lurer på om MPU og ev RU har latt seg inspirere av denne fyren da begge har hatt It firma.

Hm, jeg tror du skal lagre de bildene i så fall i full fart hvis du kan. Det hørtes merkelig ut. Ta screenshot. De er her inne å ser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in