2020-05-12, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vinpetrol
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/mordet-pa-kjall-i-gislaved-polisen-soker-uppgifter-om-kniv

Bild på kniven finns.

Fy i helvete vilken huggare. Synd att inte polisen kan sätta den i samband med brottet. Varför visar de ens kniven om det inte är säkerställt att den använts?

Varför är det sån mörkläggning i ärendet? Efter ett halvår kommer uppgifter om cyklar och en kniv.
Senast redigerad av BATT 2020-05-12 kl. 13:58.
Citera
2020-05-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Fy i helvete vilken huggare. Synd att inte polisen kan sätta den i samband med brottet. Varför visar de ens kniven om det inte är säkerställt att den använts?

"– Vår uppfattning är att det är mordvapnet, säger Blomkvist till SVT"
Citera
2020-05-12, 13:59
Bannlyst
Citat:
"– Vår uppfattning är att det är mordvapnet, säger Blomkvist till SVT"

OK, hur fungerar det? Har de inte kollat efter blod/ dna på kniven? Gissar de att det är rätt vapen? Jag begriper inte hur polisen jobbar med detta.

Är det ens rätt kniv eller en likadan?
Citera
2020-05-12, 14:01
Medlem
Citat:
OK, hur fungerar det? Har de inte kollat efter blod/ dna på kniven? Gissar de att det är rätt vapen? Jag begriper inte hur polisen jobbar med detta.

"– Vad gäller spår kommenterar jag inte det."
Citera
2020-05-12, 14:16
Bannlyst
Citat:
"– Vad gäller spår kommenterar jag inte det."

Jaja. Verkar som de hasat fram en kniv för att visa i media att de gjort framsteg men när bluffen blir synad så "ingen kommentar".

Otroligt!
Citera
2020-05-12, 15:09
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Jaja. Verkar som de hasat fram en kniv för att visa i media att de gjort framsteg men när bluffen blir synad så "ingen kommentar".

Otroligt!
så säger de alltid då det ännu finns oklarheter, annars ger polisen bort värdefull information till inblandade och andra som kan vilja lägga villospår. det borde till o med du förstå o veta om.

för övrigt verkar du må helt sjukt dåligt, allvarligt..vad fan händer o vad håller du på med?
Citera
2020-05-12, 15:34
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Jag har inte läst hela tråden men skummat igenom snabbt. Det märkliga är att det inte finns ett enda spår av info kring ev rånbyte. Inget trovärdigt signalement (trådsanningen om negrer går bort). Ingenting konkret alls.

En teori skulle kunna vara att det inte var ett rånförsök. Stöd till det är kontantfri verksamhet. Det skulle kunna ha varit en privat beef med nån ur personalen. Skulder, köpa knark etc.

BO hade helt enkelt en dålig dag och massor av otur. Han gav sig på fel folk på fel ställe bland massor av stickvapen på halv meters avstånd. Kniven fanns redan på nån hylla i köket.
Det sorgliga är att den dagen polisen beslutar sig för att gå ut med signalement så har eventuella vittnen glömt och/eller GM har för länge sedan flyttat utomlands och ändrat utseende.
Citera
2020-05-12, 16:24
Medlem
Jack-Ryans avatar
Varför väntade polisen så länge med att gå ut till allmänheten. Varför inget signalement?
Citera
2020-05-12, 17:37
Medlem
KometenKommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
Varför väntade polisen så länge med att gå ut till allmänheten. Varför inget signalement?

Tyvärr är det väl stigande inkompetensen och den politiskt korrekta värdegrunden inom poliskåren som ligger bakom. Hoppas jag har fel, men det här borde inte vara ett svårt fall att lösa.
Citera
2020-05-12, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av foppa555
Haha, du är ju både tappad och släpad efter.. skrämmande

Som att det aldrig har hänt förut? I ett fylletumult är det hugget som stucket vem som skadas. Det vet alla normala människor så att du inte snappar detta är förståeligt.
Citera
2020-05-12, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KometenKommer
Tyvärr är det väl stigande inkompetensen och den politiskt korrekta värdegrunden inom poliskåren som ligger bakom. Hoppas jag har fel, men det här borde inte vara ett svårt fall att lösa.

Absolut rätt. Det här skulle varit uppklarat för länge sen om riktiga poliser haft ärendet. Antingen det eller så ligger nåt annat bakom fiaskot som vi ännu inte känner till.
Citera
2020-05-12, 17:51
Medlem
Hoppas verkligen man löser det här avskyvärda brottet. Någonstans på eller i anslutning till brottsplatsen bara måste man säkrat någon form av DNA-spår. Oavsett gärningsmän är det knappast vare sig första eller sista gången de begår brott. Det här kommer lösas, om inte förr så i samband med en topsning vid annan förundersökning inom 5-10 år. Och de tekniska framstegen för vad du kan läsa ut av säkrade spår bara rasar fram. Anhöriga kommer få upprättelse.

Cyklarna av föremål för intresse, i vilket skick var dessa? Eldfängda? Det handlar inte bara om DNA, utan också fysisk spårning av brukskedjan bakåt till återförsäljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in