Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Självfallet hamnade väl SD under luppen med anledning av historiken, LW hade ju gjort två anmälningar mot honom.
Tyvärr bekräftar uppgifter i FUP och domen det jag trodde ganska tidigt efter de fragmentariska uppgifterna. LW mådde inte inte bra, relationen mellan LW och SD blev som ett slags maktkamp för LW, möjligt känslomässigt präglat utifrån hennes bakgrund som adopterad. Av UWs uppgifter speciellt framkommer att hon inte bara var i fysiskt dåligt skick vid tiden för hennes benskada utan även psykiskt nedgångenen, sov lite, maniskt beteende etc. Men hon har alltså något antal andra relationer under den här tiden, såväl UW som barnen känner till några av "killarna" vid namn. Aron exempelvis visste inte säkert om vilka mamma gett kod till dörren.
Jag skulle inte utesluta att LW kunnat fått en fnurra på tråden i någon annan relation, kanske till del av hennes eget skeva beteende. LW hade ju tät kontakt alltjämt med SD, hon bjuder in honom på kvällar med hjärtformade bakverk (i domen kommenterar TR att han ofta är vagt undvikande (kanske för att hon har svårt att ta ett rakt "nej"?-min reflektion).).
LW anförtror under denna tid sina minderåriga barn att SD säger att hon är en slampa m. m. men fortsätter in i det sista att truga honom med kvällsfika.
Såväl UW som barnen har klart för sig att LW var mycket ledsen och orolig över dels konflikten i relationen med SD men även det att hon var ledsen över att flera gemensamma vänner tog parti för SD.
Jag tror ju att det här tillhopa mycket väl har potential att skava ganska ordentligt i en ny relation, inte bara hennes oförmåga att "släppa" den gamla relationen som sådan men även det att hon liksom blev gränslös i sitt eget beteende, polisanmäler någon som har rätt att fösa ur henne ur bilen, beklagar sig inför minderåriga barnen att hennes pojkvän, eller expojkvän för tillfället, hade kallat henne slampa m. m.
Det vore ju inte ogjort att tänka att en fnurra uppstår i en ny relation, och att den fnurran blir värre utifrån hur LW kanske reagerat i hennes redan dåliga mående. Ja, hon hade gått i terapi och mådde bättre allteftersom hon kunde börja röra sig själv när knäet blev bättre, men ändå, någon med insikt i LW relation med SD kan nog lätt se det som en mardröm.
Så att fallet var enkelt och okomplicerat som Springare uttryckte, njä... SD och LW hade visserligen sin väl synliga kvicksandsromans men det är ju inte givet att kan finnas de som var väldigt måna om att inte hamna där?
Jag svär sällan, men detta var ett jäk-t bra inlägg, tackar för det.
Här finns ju all önskvärd komplettering till tidslinjen osv.
Motsägelserna hos LW är uppenbara...
Tänk om du eller jag bara vägrat gå ur en annans bil - en väns -och försökt provocera fram ett bråk,
den andra tar tag i ens arm och drar ut en med viss bestämdhet som resulterar i ett grepp
som känns i armen.
Man säger sen "Hej då" med obekymrat tonfall, ringer sedan polis och anmäler vännen för misshandel!