2020-05-11, 20:56
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Det finns en skillnad, de som du har räknat upp, har gjort något för arbetarna, jag har själv jobbat för Stefan Persson, och han utnyttjar inte människor. Stefan har GETT mig pengar, när jag arbetade för han.

Kommunisterna däremot, de skall ha mina skattepengar och sitta och lapa rödvin. Rika som troll blir de med. Svin är vad de är, arbetarnas förtryckare. Kanske skriver de en bok i ruset, eller springer ner till SVT, med sina kommunistkompisar och hittar på någon HBTQ skit.

Men arbeta, nej, det gör kommunisterna inte. De feta råttorna. Du kan även kolla på de där människorna om de är feta som kommunister? Nej, det är de inte, det beror på att de jobbar. Något som kommunister inte gör. De flummar ut med någon skit, sedan skall de ha x antal tusen av arbetarnas skattepengar.

Svin är vad de är, arbetarnas parasiter.
Men vilka är de då, dessa hemska kommunister som tar arbetarnas pengar?
Jan Guillou? Inte möjligt, han måste ju ha tjänat miljoners miljoner på sina böcker och filmer. Varför skulle han ta arbetarnas pengar? Han tjänar rätt bra på eget arbete.
Jonas Sjöstedt? Lön knappt 70000kr/mån, han behöver nog inte heller ta arbetarnas pengar. Han verkar inte leva lyxliv heller direkt.
Citera
2020-05-11, 21:40
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jan Guillou? Inte möjligt, han måste ju ha tjänat miljoners miljoner på sina böcker och filmer. Varför skulle han ta arbetarnas pengar? Han tjänar rätt bra på eget arbete.
Jonas Sjöstedt? Lön knappt 70000kr/mån, han behöver nog inte heller ta arbetarnas pengar. Han verkar inte leva lyxliv heller direkt.
Menar du på fullaste allvar att du försöker snacka bort vårt skattetryck? Vem tror du får de pengarna? Inte jag. Feta kommunister får detta. Bara se på hur denna regeringen skiter i arbetare, som jag. Lever i dagsläget på¨svältgränsen och måste väga varje krona pga av corona.

Vad gör kommunstiskrällena då? Ger https://www.kulturradet.se/stodpaket-till-kulturen/ till människor som förmodligen inte producerat annat än skit. Tror du att de skulle sänkt min skatt, eller på något sätt gjort det bättre för mig?

Nix, arbetar du, och då menar jag inte något kulturarbete, eller propagandaarbete, så har man absolut ingen nytta utav de röda feta nackarna.

Det kryllar av feta, lata kommunister som skall yttra sina åsikter via skattesedeln, men arbeta, nej det kan de inte. De är arbetarnas förtryckare, de är borgarsvinen.
Citera
2020-05-12, 08:05
Medlem
Citat:
Varje svensk anställd tvingas betala 10 000 kr om året som går kontant ut ur landet i SIDA och EU-avgift. Svenska skattebetalare är bl.a. världens största finansiär av islamistiska terrorister som avlönar anhöriga till de som mördar judiska barn. De helt omeriterade korrumperade kleptomanerna som chefar i offentlig sektor, rekryterade just för sin oduglighets skull så att politikerna inte ska känna sig hotad av att någon någonsin gör nånting, har alla skyhöga löner och stjäl på så sätt tiotals miljarder. Mellan 600 och 1000 miljarder om året (ingen vet så noga, det finns ingen översikt eller sammanställning) används till upphandlingar i offentlig sektor, och där har vi de enormt stora kontantstölderna från skattebetalarna. Den enda anledningen till varför någon svensk har blivit politiker är bara för att roffa åt sig av de helt okontrollerade mångmiljardbeloppen som dagligen betalas bort i upphandlingar. Det har förstås gjort att svenskt näringsliv, utom exportindustrin, tappat konkurrenskraft och produktivitet. Vad man levererar spelar ju ingen roll, det enda sättet att tjäna pengar är att ha kompisar bland politiker och offentliga chefer. Och offentlig sektor är nästan alla icke-exporterande företags största kund (även restaurangers, resebolags, möbler, datorer o.s.v,) eftersom offentlig sektor stjäl det mesta av allas pengar.

Sverige är världens mest korrumperade land. Det är så självklart med korruption i svensk kultur att man har lagstiftad den rakt av.
Citera
2020-05-12, 09:03
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Jag hoppas att efter smällen tar nationalisterna över och den dumma svensken lynchar de ansvariga förrädarna som lurat de under alla dessa år mm! Om nationalister hade styrt landet så skulle Sverige varit tryggt och haft buffert att klara sig tiotals år framåt. Sverige måste mobilisera sig!

Jag spår precis som tidigare skribenter att om 12-18 månader kommer smällen som en chock!

Amen!

Hoppas folk inser att vi måste sätta vårt eget land främst framöver. När folket ser hur sossar och Löfven prioriterar (bidrag till invandrare samtidigt som man skär i välfärden) kommer man inte vara så sugen på mer invandring framöver.

Förhoppningsvis nyktras svensken till i sin naivitet men det har man ju trott förut och haft fel.
Citera
2020-05-12, 11:57
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Menar du på fullaste allvar att du försöker snacka bort vårt skattetryck? Vem tror du får de pengarna? Inte jag. Feta kommunister får detta. Bara se på hur denna regeringen skiter i arbetare, som jag. Lever i dagsläget på¨svältgränsen och måste väga varje krona pga av corona.

Vad gör kommunstiskrällena då? Ger https://www.kulturradet.se/stodpaket-till-kulturen/ till människor som förmodligen inte producerat annat än skit. Tror du att de skulle sänkt min skatt, eller på något sätt gjort det bättre för mig?

Nix, arbetar du, och då menar jag inte något kulturarbete, eller propagandaarbete, så har man absolut ingen nytta utav de röda feta nackarna.

Det kryllar av feta, lata kommunister som skall yttra sina åsikter via skattesedeln, men arbeta, nej det kan de inte. De är arbetarnas förtryckare, de är borgarsvinen.
Du menar att våra skattepengar går till "kommunisterna"? Jag trodde inte att det ens fanns några komminister längre. Om man tittar på vad skatten går till så är största posterna i Stockholm vården och därefter kollektivtrafik. Det är väl inte bara kommunister som utnyttjar detta?
Men du menar antagligen stödet till kulturen, och det kan jag hålla med om: där kunde man spara in en del. Fast det är nog inte bara kommunister som arbetar med kultur.
Citera
2020-05-12, 12:19
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Du menar att våra skattepengar går till "kommunisterna"? Jag trodde inte att det ens fanns några komminister längre. Om man tittar på vad skatten går till så är största posterna i Stockholm vården och därefter kollektivtrafik. Det är väl inte bara kommunister som utnyttjar detta?
Men du menar antagligen stödet till kulturen, och det kan jag hålla med om: där kunde man spara in en del. Fast det är nog inte bara kommunister som arbetar med kultur
Det där är så magstarkt så att jag skulle behöva en källa på det.

Vidare är du helt borta. Om du går till sidan 338 i
https://start.stockholm/globalassets/start/om-stockholms-stad/sa-anvands-dina-skattepengar/stadens-budget-ar-fran-ar/stockholms-stads-budget-2020.pdf

Så ser du att trafiknämnden går plus, med 100 miljoner. Det är nämligen så att det finns människor som betalar busskort och parkeringsavgifter.

Tittar du på kulturnämnden så går de back med 1 miljard. Kommunister kostar. Detta till trots inträden.

Stolpskott.
Citera
2020-05-12, 13:09
Medlem
Tammers avatar
Citat:

https://start.stockholm/globalassets/start/om-stockholms-stad/sa-anvands-dina-skattepengar/stadens-budget-ar-fran-ar/stockholms-stads-budget-2020.pdf

Så ser du att trafiknämnden går plus, med 100 miljoner. Det är nämligen så att det finns människor som betalar busskort och parkeringsavgifter.

Tittar du på kulturnämnden så går de back med 1 miljard. Kommunister kostar. Detta till trots inträden.

Stolpskott.
Men nu har vi ju borgerligt styre i Stockholm. Om de vill ge pengar till kulturnämnden och därmed kulturen så måste det med ditt resonemang innebära att moderaterna stödjer kommunismen. Kan det vara så?
Citera
2020-05-12, 13:25
Medlem
Citat:

Stolpskott.
De där jävla kommunisterna med sin kultur alltså. Vad är det för fel på Eurovision och Formel1? Teater och sån skit är bara smörja. Alla vet att Shakespeare och Richard Wagner var kommunister så inte en spänn till folk som uppför sån skit.

Är man så jävla korkad så man övar varje dag i 15 år för att kunna spela fiol i Sveriges Radios Symfoniorkester får man skylla sig själv. Jag vill inte betala för sån skit. Tacka vet jag Idol. presenterat av McDonalds och Huawei. Det är grejer det.

När vi ändå håller på kan vi låta kommunisterna som jobbar på Vasamuseet, Skansen och Riksteatern också söka riktiga jobb.
Citera
2020-05-12, 13:44
Medlem
Citat:

Stolpskott.
Nej de går inte plus. Kan du inte läsa en budgetsammanställning?

Även om de gjort det är driftsbudgeten för Trafiknämnden helt beroende av skattepengar. Hur långt tror du busskort och parkeringsavgifter räcker? Det är en droppe i Mälaren.
Citera
2020-05-12, 14:02
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
De där jävla kommunisterna med sin kultur alltså. Vad är det för fel på Eurovision och Formel1? Teater och sån skit är bara smörja. Alla vet att Shakespeare och Richard Wagner var kommunister så inte en spänn till folk som uppför sån skit.

Är man så jävla korkad så man övar varje dag i 15 år för att kunna spela fiol i Sveriges Radios Symfoniorkester får man skylla sig själv. Jag vill inte betala för sån skit. Tacka vet jag Idol. presenterat av McDonalds och Huawei. Det är grejer det.

När vi ändå håller på kan vi låta kommunisterna som jobbar på Vasamuseet, Skansen och Riksteatern också söka riktiga jobb.

Den personen som är emot att stödja svensk kultur är antingen dum, Neo-liberal, globalist och landsförrädare. Men jag tror många menar att stödja HBQT, PRIDE, utländska kulturella bullshit, genuspsudovetenskap, religiösa saker osv! Att stödja äkta svenskt-viking kultur är bara positivt.
Citera
2020-05-12, 14:42
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Men nu har vi ju borgerligt styre i Stockholm. Om de vill ge pengar till kulturnämnden och därmed kulturen så måste det med ditt resonemang innebära att moderaterna stödjer kommunismen. Kan det vara så?
Tss, du sa att den näst största utgiften i Stockholm var kollektivtrafiken. Det visade sig att Stockholm gick 100 miljoner plus på trafiknämnden.

Du är mätt och du håller inte måttet.
Citera
2020-05-12, 14:48
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nej de går inte plus. Kan du inte läsa en budgetsammanställning?

Även om de gjort det är driftsbudgeten för Trafiknämnden helt beroende av skattepengar. Hur långt tror du busskort och parkeringsavgifter räcker? Det är en droppe i Mälaren.
Trafiknämnden går plus. Kan du inte läsa undrar jag? Det är ganska uppenbart varför trafiknämnden går plus dessutom. Hade du haft en hjärna, så hade fattat varför de går plus. Det hade nästan varit skandal om de inte gått plus.
Edit:
Till och med i trafiken, visar sig kommunisterna i sitt rätta jag. Slutar alltid med att kommunisterna får pengarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in