2020-05-12, 11:34
Medlem
mscatzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakterietanten
Såg det! Då har jag haft rätt hela tiden.. Han har bara spelat och bad dessutom om ursäkt och fick alla att gå på det för att nu säga att han inte ångrade ngt och att "se det har ju gått bra för mig".. Att han dessutom skrattade när han återberättade för Jasmine att det var där han kallade henne för hund och att hon borde åkt ut dag 1 säger hur mycket som helst.. Nä, jag kommer rösta Ut Mergim om jag får chansen. Stort av Jasmine att fortsätta prata med honom nu.

Ja, och det är det som skiljer sig mellan Jass och Mergim. Hon står för det hon gör och hennes intention är att vara ärlig medan Mergim spelar hela tiden och ändrar sig efter hur han känner sig för stunden.
2020-05-12, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterw69
Mergim tappar överallt när han uppför sig som han gjorde nyss, han kommer åka ut härnäst.

av kommentarerna på instagram att döma så är det snarare jassa som tappat

nu fick sami det gyllene liftkortet
2020-05-12, 11:36
Medlem
Hydraulslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Jag skulle skriva på den listan dir och även tvinga andra i min närhet göra densamma.
David Hellenius är lika hjärndöd och PK-fierad som dom övriga på det statliga TV4, han är lik Lennie till sättet, ja.
Hannah Rosander (nu Widell) som körde programmet i femman 2006 skulle kunna vara en tänkbar programledare igen, dock verkar hon inte vara kvar i kanalen.
Kanal5 profiler idag jag skulle kunna tänka mig är Olle Waller eller Carina Berg, möjligtvis Sofia Wistam. Alla dom tre är gamla rävar inom branschen, roliga utan kiss- och bajshumor och heller inte totalt rubbade. Filip och Fredrik som du nämnde älskar man ju men tror inte dom är av programledarmaterial när det gäller Big Brother, dom behövs i övriga program på femman.

Nej, tillbaka med det gamla orginalkonceptet av programmet i femman. Nomineringar, hårda straff, 100 dagar, ingen som helst kontakt med omvärlden (behövs det så får dom ta det med psykologen i bikten), hårt arbete för att tjäna ihop till mat, cigg/snus, alkohol och annat. Inget "lyxhus" ska det vara heller. Sist men inte minst ska den sociala mediebiten minskas då det till största del fylldes med spam/bottar/troll. Ja just det, allt i huset ska komma från sponsorer som i de första säsonger.
Fenomenalt skrivet Euro, EXAKT min uppfattning också!
Tillbaka till ursprungs bb är räddningen.

Ja, du har nog helt rätt om programledarna också.
2020-05-12, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Men varför ska han ångra någonting? Han bad som ursäkt för om han sårat någon och fått någon att må dåligt men han hade heller inte vuxit eller ändrats om han inte gjort det han gjort. Jassa har fan aldrig bett om ursäkt för ett skit. Hon är riktigt jävla vidrig. Oavsett sammanhang. Hon ska inte kasta Sten i glashus. Hon kunde bara släppt det.

Jag är inte ett fan av Mergim och hoppas inte att han vinner men någon jävla måtta får det vara på den där jävla bruden.
På vilket sätt har Jassa varit vidrig? Hon skriker mycket ja. Men annars? Känns som du skriver ur ren frustration nu bara. Mergim har inte förändras ett skit. En riktig omogen fjant som står näst på tur att åka.
2020-05-12, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EuroD
Nej, tillbaka med det gamla orginalkonceptet av programmet i femman. Nomineringar, hårda straff, 100 dagar, ingen som helst kontakt med omvärlden (behövs det så får dom ta det med psykologen i bikten), hårt arbete för att tjäna ihop till mat, cigg/snus, alkohol och annat. Inget "lyxhus" ska det vara heller. Sist men inte minst ska den sociala mediebiten minskas då det till största del fylldes med spam/bottar/troll. Ja just det, allt i huset ska komma från sponsorer som i de första säsonger.

Jag tycker också att femman ska ta tillbaka konceptet. Det behövs hårdare straff, roligare temaveckor. Det behövs även BÄTTRE casting. Vi vill se SEX fylla och BRÅK. Då funkar det inte ätt sätta ihop människor som inte hade tittat åt varandra på stan. Majoriteten av deltagarna måste vara i samma ålder. Sen kan det finns några avstickare som är lite äldre men unga vuxna är viktigast. Som inte är rädda för lite naket i tv.
Sen tycker jag absolut inte att de ska behöva jobba för att få ihop till alkohol. Alkoholen ska flöda. Även om jag själv inte dricker så är det tyvärr inte roligt att se på när några nykterister äter kakor en hel säsong. Som nu. Är bara Julia och Patzy som har bjudit på sig själva på fyllen.

Aldrig förstått varför det är så viktigt med sponsorer?
2020-05-12, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Har mergim accepterat att Lennie kan umgås med andra????

Han har inget ”hot” kvar längre. Han har ju sagt att han är livrädd för att öppna upp sig för någon och bli deras vän för att den senare ska umgås med andra och strunta i honom. Något som självklart inte ens har hänt, men Mergim har bara förutspått att det är så det kommer bli. Sen Amilia lämnade så har klängandet minskat, för hon var ett hot för honom då hon tävlade om Lennies uppmärksamhet också. Även Vickan var ju på där några veckor och nöp i Lennie. Då var Mergim efter Lennie vad han än gjorde, och det blev tjurigt när han ägnade någon en minut som inte var med honom. Klängandet har nu minskat radikalt eftersom alla dessa människor har lämnat huset.
2020-05-12, 11:45
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle35
Ni försöker med all er kraft hela tiden med att Mergim ska få hat och skit är det häxjakt på G på sista tiden eller? Ska vi börja leta upp saker på vad Sami sagt och gjort ? Nej det gillar ni inte hardcore Sami fans, Samis bakgrund inte direkt ljuvlig.
Ja helt sjukt komiskt att vissa tror att Sami är så svag som spelare att han inte klarar av att vinna detta utan att totalt smutskasta alla andra 🤣 Ju mer de skitsnackar om någon desto mer måste de ju vara rädd dom ska sno hans plats tänker jag ? 🤔 Hat har väl aldrig gått hem hos så många, så tror hellre Sami tappar rejält på detta.
Sami gillar ju både Lennie och Mergim. Dom kommer garanterat hänga på utsidan.
Dom här tänker inte på att de skitsnackar om hans kompisar, som ihop ska ge han pengar via Youtube-grejerna de planerat 🤷🏻‍♀️ osmarta fegisar helt enkelt 🤦🏻‍♀️🤣
2020-05-12, 11:46
Medlem
herpesvårtas avatar
Kul att Sami fick sitt gyllene liftkort äntligen efter 70 dagar!

Men att de fullkomligt ignorerat faktumet att det var en del av hans pris, är otroligt dåligt av BB. Undrar vad det initialt var tänkt att innebära?

Skönt att han direkt förstod att den inte har något värde, de andra hann bli lite svettiga där när de undrade vad kortet betydde nu.
2020-05-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingos
Jasmine förtjänade finalplatsen. så snygg och grym

Jag tyckte om henne i början. Sedan tittade jag inte på programmet för flera veckor. Tröttnade på Amilas monologer, hennes eviga malandet om andras brister och fel. När jag började titta igen tröttnade jag på Jasmines hoppande och skrikande. I dag tycker jag att hon är så naiv och dum att det är t o m underhållande. Hon är väldigt fin att se på, snygg t o m vacker ibland, med smink och nytvättad hår. Jag är glad att hon är kvar för det lär reta Amilia.
2020-05-12, 11:55
Medlem
Mouchinos avatar
Om jag ska vara ärlig så tror jag inte ett skit på att Mergim har blivit mobbad för han är exakt tvärtom hur ett mobbningsoffer skulle vara. De har det för jävligt resten av sina liv och får svårt och vågar knappt interagera i sociala situationer och något sånt har jag aldrig sett hos Mergim. Han kom skuttandes in i huset och började prata med alla direkt och tog plats både på gott och ont.! De gånger han har varit i altercations har han ju alltid 100% försvarat sig och det har mobbningsoffer väldigt svårt att göra. Mina spekulationer jag har är att Mergim helt klart har skillsen för att vara mobbaren. Mycket av det jag sett gör att jag får den uppfattingen att det kan vara så. Upprepade trakasserier mot Frida t.ex där han känner sig större, överlägsen av att trycka ner henne men på ett mer maskerat sätt så det inte ska märkas för att det ska se ut som "skoj" sättet han behandlade Frida hade en mycket allvarlig underton. Man märker att han knappt förstår eller vill se att han gör fel vilket ökar riskerna för nya övertramp mot andra.

Big Brother är alltså den ultimata platsen att använda sig av trakasserier. Det går med hjälp av den information och de erfarenheter som finns att säga
att mobbning sker på ställen där man vistas under en lång eller obestämd tid, där man själv inte har valt vilka personer man har kombinerats ihop med samt där man inte har kunnat lämna arenan utan stora konsekvenser
2020-05-12, 11:59
Medlem
Amiliashorborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Om jag ska vara ärlig så tror jag inte ett skit på att Mergim har blivit mobbad för han är exakt tvärtom hur ett mobbningsoffer skulle vara. De har det för jävligt resten av sina liv och får svårt och vågar knappt interagera i sociala situationer och något sånt har jag aldrig sett hos Mergim. Han kom skuttandes in i huset och började prata med alla direkt och tog plats både på gott och ont.! De gånger han har varit i altercations har han ju alltid 100% försvarat sig och det har mobbningsoffer väldigt svårt att göra. Mina spekulationer jag har är att Mergim helt klart har skillsen för att vara mobbaren. Mycket av det jag sett gör att jag får den uppfattingen att det kan vara så. Upprepade trakasserier mot Frida t.ex där han känner sig större, överlägsen av att trycka ner henne men på ett mer maskerat sätt så det inte ska märkas för att det ska se ut som "skoj" sättet han behandlade Frida hade en mycket allvarlig underton. Man märker att han knappt förstår eller vill se att han gör fel vilket ökar riskerna för nya övertramp mot andra.

Big Brother är alltså den ultimata platsen att använda sig av trakasserier. Det går med hjälp av den information och de erfarenheter som finns att säga
att mobbning sker på ställen där man vistas under en lång eller obestämd tid, där man själv inte har valt vilka personer man har kombinerats ihop med samt där man inte har kunnat lämna arenan utan stora konsekvenser

Skrev detta för ca två månader sen, men tror Mergim ser världen såhär:

Random person: Mergim du har något mellan tänderna
Mergim: oMg JaG bLiR mObBaD

Mergims uppfattning om världen är att om han får kritik eller "negativ" kommentar så är det mobbning. Att han springer runt o kallar folk för hund o råtta är det oKeJ o icke mobbning, enligt honom
2020-05-12, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Ja helt sjukt komiskt att vissa tror att Sami är så svag som spelare att han inte klarar av att vinna detta utan att totalt smutskasta alla andra 🤣 Ju mer de skitsnackar om någon desto mer måste de ju vara rädd dom ska sno hans plats tänker jag ? 🤔 Hat har väl aldrig gått hem hos så många, så tror hellre Sami tappar rejält på detta.
Sami gillar ju både Lennie och Mergim. Dom kommer garanterat hänga på utsidan.
Dom här tänker inte på att de skitsnackar om hans kompisar, som ihop ska ge han pengar via Youtube-grejerna de planerat 🤷🏻‍♀️ osmarta fegisar helt enkelt 🤦🏻‍♀️🤣

Jag kan hålla med om att leta fel på folk som hänt innan BB är fel. Sami gillar Lennie och Mergim MER nu än tidigare och det har han sagt, men det betyder inte att de ska hänga utanför huset. Sami har själv sagt, när Frida försökte styra upp ett midsommarevent i ngn stuga för alla i BB, att han bara kommer umgås med typ 4-5 st efteråt och resten skiter han bokstavligt i.

Att Sami pratat med Lennie och Mergim och övriga om att träffas har ju bara handlat om ett möte typ ngn dag alternativt helg beroende på hur långt ifrån varann de bor. Pga youtube. När det bara är 4-5 personer i huset är man ju så klart vänner i detta läge. Vad skulle de göra annars..? Vara i varsitt rum..?

Om jag nu har fel och Sami och Mergim kommer hänga på utsidan så får det väl bli så, men jag gissar att Sami är lite för mogen för Mergim och sami har sagt förut flera gånger "jag har väl egna kompisar att umgås med när jag kommer hem".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in