Citat:
Ursprungligen postat av
kkkrim
Förresten, detta är ju ett lysande tillfälle för entrepenörer, verksamheter som servar de isolerade smittade och sköter testverksamhetens alla detaljer har bra utsikter om man är lite framåt!
Perfekt för skatteintäkter och de företagare som gått omkull har nya möjligheter.
Bara börja testa, spåra och isolera de smittade så vi kan komma igång någongång!
Även om omställningen blir kostsam kommer nya branscher och möjlighet skapas för företag. Dock kommer det behövas göras investeringar. I transport och resesektorn speciellt. Men om det finns pengar så tror jag det finns stora möjligheter framöver för många företag. Det gäller att satsa på rätt kort bara om staten skall in med lånegarantier. Det är svårt i tjänstesektorn där många små företag kommer gå under.
Dom länder som redan idag är ledande på testning, smittspårning och har organisation på plats för att kunna hantera lokala utbrott har redan ett rätt rejält försprång. Där tror jag ekonomin kommer klara sig bäst kommande tre, fyra år. Där tror jag tjänstesektorn, turism och liknande kan klara sig bäst.