2020-05-12, 11:22
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Helt otroligt. Läkaren måste ha varit rädd att bli kallad rasist. Enda vettiga förklaringen
Nej, jag tror att han är så förbannat "full av sig själv" samt att han nog är att räkna till aktivistsjälarna som gör vad de anser sig vara skyldiga till.

Att en så framstående läkare (sökte lite med Google) låter sig utföra en sådan otrolig felbedömning borde i sig resultera i gigantiska varningsflaggor vad det gäller andra bedömningar/utlåtanden. Vem kan ta hans forskning på allvar efter detta?
Citera
2020-05-12, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det är direkt störande att rättegångskostnader, advokater, tolkar, etc. stannar på staten.
Man borde ha ett långt större utrymme för att lägga sådana kostnader på de dömda.

Tolkkostnaden skall den kriminelle betala, det är en kostnad till följd att man vägra anpassa sej till Sverige.
Citera
2020-05-12, 11:35
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Tolkkostnaden skall den kriminelle betala, det är en kostnad till följd att man vägra anpassa sej till Sverige.
Jag är så pass vidrig att jag anser att det rent generellt borde gälla alla som döms, inte bara nyinvandrade.
Varför i helvete skall skattebetalarna alltid så för vad omoraliskt smuts ställer till med?

FÖRETAGSBOTEN:
Sedan så reagerade jag starkt på detta (ur den tidigare länkade domen, sidan 96):
Citat:
De aktuella brotten har begåtts under utövningen av näringsverksamhet i REHAoch Hewa Albercinci är styrelseledamotoch ensam aktieägarei bolaget. Det föreligger därför förutsättningar för att döma ut företagsbot. Med hänsyn till det mycket höga skadestånd som Hewa Albercinci ska betala och det fängelsestraff han döms till me-nar tingsrätten dock att den samlade reaktionen på brottsligheten skulle bli alltför hög om bolaget skulle åläggas företagsbot. Det föreligger därför förutsättningar för att helt efterge företagsboten.
Min fetning.

Vilket jävla domskäl.
Man tar sig för pannan!

Ju grövre brottslighet desto billigare straffmätning!
Citera
2020-05-12, 11:43
Medlem
Tänk då att de här 15 miljonerna bara är en liten piss i Mississippi av allt bidragsfusk invällarna håller på med. Det är därför dom kommer hit, precis som stöldligorna från Baltikum, för att det är helt fritt fram. Förutom den här stackaren som råkade torska då. Osis för honom, ingen skillnad för oss arbetare.
Citera
2020-05-12, 15:10
Bannlyst
Det har du väl rätt. Men advokat kostnader bruka en rättstat stå för. Men däremot tolkkostnader skall den kriminell själv betala. Det är groteska pengar som slösar bort rättegångs tolkar varje. år.

Citat:
Jag är så pass vidrig att jag anser att det rent generellt borde gälla alla som döms, inte bara nyinvandrade.
Varför i helvete skall skattebetalarna alltid så för vad omoraliskt smuts ställer till med?

FÖRETAGSBOTEN:
Sedan så reagerade jag starkt på detta (ur den tidigare länkade domen, sidan 96):

Min fetning.

Vilket jävla domskäl.
Man tar sig för pannan!

Ju grövre brottslighet desto billigare straffmätning!
Citera
2020-05-12, 16:23
Medlem
Citat:
Nej, jag tror att han är så förbannat "full av sig själv" samt att han nog är att räkna till aktivistsjälarna som gör vad de anser sig vara skyldiga till.

Att en så framstående läkare (sökte lite med Google) låter sig utföra en sådan otrolig felbedömning borde i sig resultera i gigantiska varningsflaggor vad det gäller andra bedömningar/utlåtanden. Vem kan ta hans forskning på allvar efter detta?

Vad heter läkaren som skrivit under intyget?
Citera
2020-05-12, 23:03
Medlem
När hans MS blir ett problem på riktigt kommer han ha mycket svårt att få den hjälp han behöver! FK lär ju inte ta det på allvar.
Citera
2020-06-24, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekenful
Vad heter läkaren som skrivit under intyget?

Av dagens artiklar framgår att den här aktuella läkaren ska vara professor på Karolinska sjukhuset i Solna.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/bilderna-avslojar-forlamade-patientens-17-miljonersbluff/

Professor i vad?

"Professorn på Karolinska som fick Försäkringskassan att betala ut sjuk- och assistansersättning har förhörts av polis men har inte varit misstänkt för brott. När han fick se filmerna på den rörlige mannen som han hävdat varit förlamad konstaterade han:

– Då har han varit duktig på att lura oss allihopa."

Ja, det är rätt att MS är en sjukdom som går i skov. Det betyder att ett försämringstillstånd inträder - det lugnar ned sig och tillståndet stabiliseras - en kortare eller längre tid går och ett nytt skov inträder. Men de funktioner individen förlorat återfås inte. Den som förlorat syn pga MS får inte tillbaka syn, men kan längre fram få ett skov och få ytterligare sämre syn. MS-drabbade har inte förlamningar ena dagen och spring i benen nästa.

Professorn i Solna bör ha undersökt patienten och angett alla undersökningsfynd som lett fram till diagnosen och även bestämningen av svårighetsgraden. Det är obegripligt att hen inte är vidare utredd. Alla som får diagnosen MS har lämnat biologiska fynd (ryggmärgsvätska, magnetkamerafynd på hjärnan, ögonstatus etc).

Vem fasen har skrivit intyg om att den här mannen är lämplig körkortsinnehavare? Samma professor?
Citera
2020-06-26, 12:18
Medlem
spoilers avatar
"Den 8 maj 2020 publicerade Petterssons blogg ett inlägg om assistansbedragaren Faraydoun Muhammadi, se nedan, och hans medbrottslingar som blåst Sveriges skattebetalare på 17 miljoner. Nu tycker Expressen det är dags att publicera samma sak och försöka tjäna några kronor på araben eftersom de lagt artikeln bakom betalvägg.

/…/

Även företrädaren för assistansbolaget, REHA Personlig Assistans AB, Hewa Albercinci, är åtalad och dömd.

Huvudmannen, Faraydoun Muhammadi, född 1971, döms för grovt bidragsbrott och bidragsbrott vid 102 tillfällen till 6 års fängelse.

Hewa Albercinci, född 1973, döms för grovt bidragsbrott och bidragsbrott vid 46 tillfällen till 3 år och 6 månaders fängelse samt även till 5 års näringsförbud.

Fenk Omar Hama Faraj, född 1982, döms för grovt bidragsbrott och bidragsbrott vid 40 tillfällen till 2 års fängelse.

Mzhda Noori Karim, född 1958, döms för grovt bidragsbrott och bidragsbrott vid 25 tillfällen till 1 år och 6 månader i fängelse.

Salah Noori Karim, född 1974, döms för grovt bidragsbrott och bidragsbrott vid 28 tillfällen till 1 år och 6 månader i fängelse.

Omar Faruk Raza, född 1986, döms för grovt bidragsbrott och bidragsbrott vid 36 tillfällen till 2 års fängelse.

Zara Majid Saifollah, född 1979, döms för grovt bidragsbrott och bidragsbrott vid 10 tillfällen till villkorlig dom.

Santos Sofimustafa, född 1997, döms för ringa narkotikabrott och för grovt bidragsbrott och bidragsbrott vid 11 tillfällen till villkorlig dom.

Uriah Mhamad, född 1980, döms för bidragsbrott vid 4 tillfällen till villkorlig dom."

https://petterssonsblogg.se/2020/06/26/expressen-avslojar-en-arabisk-assistansbedragare/
Citera
2020-06-26, 18:14
Medlem
Tack Spoiler!

Vi får hoppas att den nya myndigheten som ska utreda bidragsbedrägerier kan sätta stopp för sånt här.
Citera
2020-06-26, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
https://petterssonsblogg.se/2020/06/26/expressen-avslojar-en-arabisk-assistansbedragare/
Och det (enligt mig iaf) viktigaste av allt:
Citat:
Faraydoun Muhammadi ska utge skadestånd till Försäkringskassan med*15 641 177*kr jämte ränta på beloppet enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 21 januari 2020 till dess betalning sker. Av beloppet ska Fenk Faraj svara solidariskt med 2 077 686 kr, Salah Karim solidariskt med 1 512 641 kr, Mzhda Karim solidariskt med 1 291 610 kr, Omar Raza solidariskt med 1 776 624 kr, Zara Saifollah solidariskt med 548 235 kr, Santos Sofimustafa solidariskt med 479 508 kr, Uriah Mhamad solidariskt med 199 100 kr (efter rättelse av felaktig öresavrundning) och Hewa Albercinci solidariskt med 7 814 691 kr, allt jämte ränta enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 21 januari 2020 till dess betalning sker.
Boom.
Citera
2020-07-01, 23:27
Medlem
Vilket äckel. Han kommer väl enbart få sitta halva tiden, 4 år tippar jag. Kommer han att skaffa sig ett legalt när han muckat och betala tillbaks skulden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in