2020-05-12, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mscatzy
Jo, men han har ju distanserat sig och när Mergim märkte det så blev det depp, depp, depp och Lennie kröp tillbaka. Han är ju ganska flat och har svårt att säga ifrån.

Det hör till den symbiotiska mamma-barn relationen att man av och till försöker klippa av navelsträngen för att den emotionella utvecklingen skulle kunna fortsätta. Det kan bli väldigt mkt klippa av och krypa tillbaks i sådana här relationer. Han både vill klippa av och ha honom hängandes i hälarna.
2020-05-12, 09:55
Medlem
Hydraulslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Deras relation verkar märklig, men jag förstår det bättre om jag tolkar det så här: De är båda kvar i symbiosfasen vad gäller att bilda en nära relation. D v s deras relation är känslomässigt likadan som en relation mellan mor och ett litet barn. Mergim spelar barnet i relation, han ser bara mamman, som är allt för honom, han vill inte dela honom med ngn, han är extremt svartsjuk, han vill kela och pussas, ha närhet, mamman skall bara finnas där för honom. Han vill att mamman och han skall vara ett, han har inte kommit till den fasen där man erkänner att mamma är en egen person med egna behov. Alla små barn har gått genom den här fasen, vi bara glömmer vårt när vi växer ifrån den.

Lennie spelar rollen av mamman i relation och ger intrycket att vara mer vuxen. Men båda två ligger i samma nivå vad gäller relationsmönster, d v s symbiosfasen. Människor med den här problematiken söker alltid en mamma eller ett barn för att kunna bilda en symbiotisk relation. De försöker även växa emellanåt ur den med hjälp av varandra genom att försöka klippa av naversträngen och ta avstånd. Separationen är smärtsam för Mergim, därför lyckades han inte med det med sin mamma heller. Jag tror inte att det finns ngt sexuellt i deras relation, det skulle likna för mycket en incest.
Oj, en imponerande seriös analys! 👏

Men det kan ju också vara så enkelt att Mergim bara är en muslim med förbjudna (och uppenbarligen besvarade) homosexuella känslor för Lenny.
Som utlöser svåra ångest/konfliktkänslor i hans redan extremt svaga och fullständigt instabila psyke, och nu sjunker han allt djupare ner i en svår och livsfarlig psykos.

Varför TV4 inte plockat ut Mergim av psykiska skäl är ju helt oförsvarbart och ofattbart!

OM Lenny fortsätter att umgås mycket med Sami, skulle jag tyvärr inte bli förvånad om det slutar i ett mord/självmord, på riktigt tyvärr!

En sak är då uppenbar, göm alla knivar och kontrollera alla brandvarnare i huset!

Så sjuk är Mergim.
2020-05-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslang

Men det kan ju också vara så enkelt att Mergim bara är en muslim med förbjudna (och uppenbarligen besvarade) homosexuella känslor för Lenny.
Som utlöser svåra ångest/konfliktkänslor i hans redan extremt svaga och fullständigt instabila psyke, och nu sjunker han allt djupare ner i en svår och livsfarlig psykos.

Varför TV4 inte plockat ut Mergim av psykiska skäl är ju helt oförsvarbart och ofattbart!

OM Lenny fortsätter att umgås mycket med Sami, skulle jag tyvärr inte bli förvånad om det slutar i ett mord/självmord, på riktigt tyvärr!

En sak är då uppenbar, göm alla knivar och kontrollera alla brandvarnare i huset!

Så sjuk är Mergim.
Håller verkligen med. Inga knivar och tändare i huset. Helt sjukt att en vettvilling får gå lös där och många tittare är oroliga över vad bögen kan hitta på. Om han tar livet av syltryggen Lennie skiter jag faktiskt i då han är lika tokig fast på ett lugnare vis. Båda är så obehagliga och om inte folk fattat ännu att dessa individer är bögar visar bara hur korkade svenska folket är. Jag begrep det så fort gammelbögen kom in i huset..

Bögandet tycker jag dom ska sköta på hemmaplan och likadant med julgrisen som sprang omkring och viftade med sina gräsliga pattar. Man påtvingar inte tittare att behöva se ett stort arsel och en suggaliknande kropp när man vill ha fin underhållning. Usch!
Senast redigerad av gurkelurkan 2020-05-12 kl. 10:43.
2020-05-12, 10:14
Medlem
Sami vill ha kaffe. Missade de att bryggaren står i slussen? Den kom med frukosten men ingen bar ut den.
2020-05-12, 10:14
Medlem
Vill absolut att Sami ska vinna..Funderar lite på vem man ska rösta ut av Jasmine, Mergim och Lennie, under förutsättning att vi tittare får rösta denna veckan..man vet ju aldrig hur det blir..

Har velat ha ut Jasmin ett tag men nu vill jag ha ut Mergim, han har redan varit där för länge..

Att försöka ta ut Lennie är nog omöjligt, eller? Får man ut Lennie så åker Mergim säkert av sig själv...

Undrar om deltagarna som kommer in får ngt uppdrag?? Tänker om de får nominera eller ngt..och ja jag vet att det är corona men de som kommer in kanske får sitta bakom glasvägg eller prata med de i huset från annexet??
Suck..är nog skadad..knappt en deltagare hunnit lämna innan man börja tänka framåt
2020-05-12, 10:16
Medlem
sweaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunatic
Är helt rätt,
om man inte vill ha ut någon.
då får man gå på att hon inte vart där i 100dagar vid finalen.
För det är det som är grejen att man ska vara instängd där lång tid.
Och då sitta i final och kanske vinna sen har personen vart där halva tiden är lite surt för övriga i huset.
Det är ju det som blir dubbelmoral. Då ska ju Lennie ut först av de som är kvar nu. Men tror inte att det blir så. Men får väl se
2020-05-12, 10:17
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakterietanten
Ha ha ja de behöver komma ner på jorden lite.. Det är ju inget spa de är på.. (sista veckan har dock varit lite tufft för vissa deltagare, men solpojken hade det ju inte alltför tufft kan jag tycka).

Han har haft en lätt resa jämfört med många av de andra!
2020-05-12, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweak
Det är ju det som blir dubbelmoral. Då ska ju Lennie ut först av de som är kvar nu. Men tror inte att det blir så. Men får väl se
Ja! Ut med syltryggen!
2020-05-12, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslang

Så sjuk är Mergim.

Din analys förutsätter att Mergim är emotionell mer vuxen än min i analys. Jag ser i deras relation en tydlig mamma-barn mönster.

Världen är full av parrelationer som funkar på mamma-barn nivån. För barnet i relation räcker det att hen älskar mamman över allt annat, att den tror sig inte kunna leva utan hen, att hen ser mamman som genomgod, den bästa av alla. Det är en väldigt stark kärlek, fast omogen, och en del mammor blir så förälskade i barnets gränslös kärlek att det inte vill vara utan den utan binder barnet till sig. Om mamman binder barnet till sig kan inte barnet befria sig från mamman.

Mamman servar och skämmer bort barnet, finns alltid där om barnet skulle behöva en axel att luta sig emot. Mamman skall vara tillgänglig för barnets behov, ge trygghet, närhet och näring. Den som spelar mamman i relation verkar utåt mer vuxen, mer ansvarstagande, men emotionellt ligger båda på samma, omogna nivå. De är modersbundna och har inte klippt av navelsträngen emotionell. De är både lika beroende av varandra fast barnets beroende är mer synligt utåt.
2020-05-12, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingos
Mergim uppfyller alla kriterier för en typisk invandrargrabb. Aggressiv, hotfull, slår kvinnor och kallar dem för hundar. Och ändå kommer han till final.

Önskar att invandrare någon gång kunde få en förebild i dokusåpor.

Förövrigt är ju killen 100% homo. Vilket inte är fel. Men gissar att heder och folks åsikter hemmavid gör att han inte vågar komma ut helt

Är inte Sami invandrare med finsk mamma och tunisisk pappa?
2020-05-12, 10:35
Medlem
Jasmine har ont i magen. Mergim sa när han inte kan bajsa brukar han stoppa in fingret.
2020-05-12, 10:37
Medlem
Mognadsnivån på deltagarna i år är helt sanslös.
Speciellt efter att de har åkt. Victoria Alex Amilia Glasman Julia m.fl lever fortfarande i sin bb-bubbla utanför huset. Snackar skit om varandra etc. VÄX UPP

att Amilia har ”pinkroom United” i sin bio på instagram säger väl det mesta.

Kom ur era bubblor och gå vidare i livet, bb är över.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in