2020-05-12, 08:54
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
I am back. Ser att förnekarna försvunnit efter 1 månad i karantän ifrån fb.

Sist jag hängde här så var de många som sa att peaken var nådd och skrattade åt mina teorier, aj så fel de hade.
Peaken är nådd och passerad.

Corona är i princip ÖVER!

Dom flesta kan återgå till ett normalt liv. Gå till jobbet. Gå ut. INGET kommer att hända. Glad sommar!
Citera
2020-05-12, 08:55
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ja han gillar mångfald.
Han har haft otroligt fel om allt.

Vart är greddy? Kalle123 som varje dag analyserade dödstalen för en månad sedan och konstaterade att Sverige nått sin peak.
Vart är han?
Parmobil var också en stor förnekare.
Kalle123 har jag inte sett på ganska länge men Parmobil skriver fortfarande.
Citera
2020-05-12, 08:57
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Men det vi vet visar ju att den är sämre? Hur tänker du?
Av det vi vet tyder det mesta på att sveriges strategi varit den rätta.
Citera
2020-05-12, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Britton sa i början av april att 1,5 miljoner svenskar skulle vara smittade i maj, det kunde han sätta sitt hus i pant på haha.
Brittons analyser är totalt värdelösa och har inte ens varit i närheten av hur det blev, ganska otroligt att han får utrymme i MSM.

Vart har du fakta på att han har fel?
Jag säger inte att han har rätt, men eftersom du skrattar åt honom så borde du ju basera det på något.
Citera
2020-05-12, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Peaken är nådd och passerad.

Corona är i princip ÖVER!

Dom flesta kan återgå till ett normalt liv. Gå till jobbet. Gå ut. INGET kommer att hända. Glad sommar!
Det var den för 1.5månader sedan enligt er med.
Citera
2020-05-12, 08:58
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Av det vi vet tyder det mesta på att sveriges strategi varit den rätta.
Tycker du att Sveriges strategi fungerat bra jämfört med övriga nordiska länder?
Citera
2020-05-12, 09:00
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Vågade mig ut till den lokala ICAn ikväll. Och vad är det första som händer? Jo, en idiot går runt och hostar i butiken. Fy fan detta är 2:a gången på kort tid detta händer!

Vi hostade även innan corona. Vissa människor har kronisk hosta, astma, lungsjukdom, allergi. Min kompis som är pollenallergiker med rinnande näsa och hosta har det väldigt svårt nu. Hon känner att hon knappt vågar röra sig bland folk eftersom alla blir nojjiga eller rent av förbannade på henne.

Det är påfrestande för alla detta - lätt att bli paranoid. Man får innerligt hoppas att alla de med en hosta som tyder på virussjukdom, håller sig ifrån folk och affärer.
Citera
2020-05-12, 09:01
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vart har du fakta på att han har fel?
Jag säger inte att han har rätt, men eftersom du skrattar åt honom så borde du ju basera det på något.
Jag skrattar inte åt honom utan gråter åt hans idioti.
Du kanske har missat det men idag rapporterar MSM att antalet smittade tros vara mindre än vad man trott.
Citera
2020-05-12, 09:02
Medlem
longbow4ys avatar
Novus har gjort en undersökning:
Undersökningen är baserad på 1900 intervjuer i Novus sverigepanel mellan 4-5 maj 2020 inom åldersgruppen 18-79 år. Undersökningen är åsiktsmässigt representant för hela svenska folket inom den åldersgruppen.

300 000 svenskar är sjuka idag och har varit sjuka i samma sjukdom i över 10 veckor. Summerar man 5 veckor eller längre och aktivt sjuk nu är det 470 000 svenskar som idag är sjuka och har varit det länge i samma sjukdom. Totalt uppger knappt en miljon svenskar att de är sjuka idag.
...
Det är många som är sjuka väldigt länge nu. Men andelen långvarigt sjuka är extremt många. De har endast lättare symptom.
https://novus.se/novus-coronastatus/

Den bilden stämmer helt med mina egna erfarenheter efter att nu varit sjuk i 10 veckor utan märkbar förbättring. Frågan man måste ställa sig är om man blir bra igen, och vad det skulle innebära om större delen av landets befolkning blir kroniskt sjuka.
Citera
2020-05-12, 09:02
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Tycker du att Sveriges strategi fungerat bra jämfört med övriga nordiska länder?
Betydligt bättre.
Citera
2020-05-12, 09:03
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Det var den för 1.5månader sedan enligt er med.
inte enligt mig. Men nu kan du öppna dörren till din bunker.
Citera
2020-05-12, 09:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Han har nog bara missförstått uttalandet från WHO, att 1-10% av befolkningen har antikroppar. Låter rimligt att många av länderna som stängde så snabbt bara han få ut smittan bland 1-10% av befolkningen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/32350462
Studie som visar att 100% av de smittade utvecklade antikroppar inom 19 dagar
I Sverige i Stockholmstrakten räknar man med 7% men att variationer är stora där en del områden inte har något alls. Alltså den region i Sverige som drabbats klart värst:
Björn Olsen och hans forskarkolleger har genomfört antikroppstester runtom i Stockholm som visar att 7,5 procent av befolkningen är immun. Olsen menar även att det finns stadsdelar i innerstan där nästan ingen är smittad, medan andelen är mycket högre i mer segregerade områden. Han tror därför att coronaviruset är en klustersmitta, som sprider sig från plats till plats, vilket avsevärt kommer försena att flockimmunitet uppnås.
https://www.expressen.se/nyheter/qs/brannpunkterna-i-sveriges-hantering-av-coronakrisen/

Så WHO:s uttalanden gäller även Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in