Citat:
Ursprungligen postat av
Zamor
Jaha, en vecka kvar. Jag tycker personligen att BB har misslyckats katastrofalt på samtliga sätt i år. Jag har tyvärr följt hela säsongen men underhållningsvärdet har varit minimalt, har snarare haft någon form av beroende att behöva kolla.
Till att börja med var castingen helt vedervärdig. Alldeles för få riktigt färgstarka personligheter. Ingen som tog egna initiativ eller liknande som kunde underhålla tittare de timmar de inte har uppdrag mm.
Huset. Även det en rejäl flopp. Alldeles för stort i mina ögon. Kändes kallt och intetsägande. Saknade verkligen uppdragsrum + uppdragsgård som öppnar upp för mer variation i temaveckorna.
För att då inte tala om temaveckorna/uppdragen. Inte en enda vecka har varit riktigt bra ur uppdragssynpunkt. Alldeles för lite uppdelning där två sidor sätts mot varandra (fattiga o rika odyl). Närmsta var vuxna/barn-veckan. Men annars har det varit rent utsagt patetisk nivå på uppdragen och temaveckorna. Superhjälteveckan? Kiss och bajs-humor och löjliga dräkter. Känns som de missat vilken målgrupp som kollar på BB.
På tok för PK. Det har klippts bort hela bråk ur avsnitten, det har daltats med deltagarna och produktionen har inte vågat provocera det minsta. HALLÅ hela konceptet med BB är att provocera. Detta är antagligen anledningen till att man valt bort alla roliga veckor som fattiga/rika eller sjukhusveckan.
Redigeringen. Klippa in massa fjolliga ljudeffekter, jinglar mm. Usch. Även ljudinslagen med "Upp och hoppa lingonsoppa" odyl störde jag mig som fan på.
Särbehandlingen av deltagarna. Jag förstår inte hur de kunde fira t.ex Julia svinmycket på hennes födelsedag medan Frida inte fick någonting? Riktigt vidrigt av produktionen. Att de inte heller tar till sig av kritiken och rättar till detta genom att ge Frida något i efterskott? Nej det tog riktigt mycket emot att se.
Kan helt ärligt inte säga att jag tycker någonting med denna säsong varit riktigt bra. Har som sagt följt säsongen för att man fastnat och sen inte kan sluta titta för att man vill veta hur det går. Men det har mer varit som ett tvång än att jag faktiskt vill kolla och många avsnitt har jag snabbspolat mig igen.
Tacka vet jag BB 2011 & 2012 (samt de klassiska säsongerna från tidigt 2000-tal). Där snackar vi riktigt underhållning.
Kan bara instämma i precis allt. Ett stort fiasko. När det är ett koncept som pågår under 100 dagar som sänts 24/7 så har man ju fördelen att ta till sig av kritik och förbättra/förändra under säsongens gång.
Castingen är genomusel.
Men ändå så fastnar man och följer liven varje dag.
BB kanske får glädja sig åt att corona stoppar folk från resa och umgås OCH att all sport är på paus.
Annars hade tittarsiffrorna varit ännu sämre.