2020-05-11, 15:28
Medlem
Ska bli intressant att följa mergims psykiska utveckling nu när boxningsäcken och ventilationsventilen frida åker.
2020-05-11, 15:36
Medlem
StefanDavidssons avatar
Jag förstår verkligen inte hur Frida kan vara kvar. Hon är inte genuin för fem öre. Hon odlar en falsk konstant positiv persona, vilket gör att hon istället för att ta konfrontationer, snackar skit bakom ryggen senare. Pajas!
2020-05-11, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Såg att hans syster har kommenterat att han och hon brukar skojja runt så....

Riktigt vidrigt beteende han har mot Frida som bara är genomsnäll mot honom konstant. Men hon måste ju också ha något fel. Hon älskar swingers, gillar när killar är hårdhänta mot henne, tar all skit och bara skrattar. Känns inte helt friskt, man kan ju undra vad som har hänt i hennes liv.

Jag är inte så övertygad om hennes "snällhet." Javisst, hon gör inte direkt ngt "inte snällt" men hon triggar andra att vara mindre snälla i stället. Alla ser inte det spelet som hon håller på med, ibland fattar inte ens de som blir manipulerade vad hon gjorde med dem. Hon lättar på trycket genom de andra. När hon lyckats förstöra Samis stund/dag är hon jätteglad igen. Hennes ångest och må dåligt var borta, Sami fick må dåligt i stället.

En annan form av "flytta känslan på ngn annan" som vi alla känner igen: Mannen blir utskälld av chefen, hemma skäller mannen ut frun som skäller ut barnen som sparkar på katten. Vem ger sig katten på? Det blir så när man inte kan hantera sina känslor utan flyttar dom på ngn annan.
2020-05-11, 15:59
Medlem
Hydraulslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Jag tror inte Frida vill manipulera Mergim till något sådant, tycker hon verkligen tycker om han och förstår vilka svårigheter han tampas med och bryr sig enormt mycket.
Jag fattar Mergim på det sättet att det alltid varit han och Lennie. Dom ska ska göra allt, det har även Lennie velat, massor av planer. Det har varit en trygghet för Mergim.
Nu helt plötsligt så tas mycket av det ifrån han (sängen) och att Sami eggar upp han lite onödigt mycket ibland på kvällarna. Nu säger han gång på gång framför mergim att han och Lennie ska resa, som de två pratat om. Lennie kramar mergim gonatt innan han går in till Sami.
Han har ingen aning hur han ska betee sig i denna situation och blir trotsig istället. Tror allt bara snurrar i hans huvud och han är livrädd, men vill försöka dölja det (vilket inte går så bra).
Sen kom beskedet att de inte får mörk BUS. Vilket dom inte vet varför, så då tar han det som att dom också vill jävlas.
Han mår skitpiss och hamnar djupare och djupare ner i spiralen.
Är du medveten om att den är en myndig, "vuxen" 21 åring "man" du konstant försöker försvara??

Som det låter i texten ovan skulle man kunna tro du är en fullständigt desperat mamma, som utan tanke på konsekvenserna hela tiden tar sin aggressiva, djupt störda 8 åriga son i naivt försvar fast han har 20 allvarliga diagnoser och just skurit av ett finger på sin lillasyster och ätit upp det, men som du ändå till varje pris tar parti för, så din sadistiska lilla älskade galning inte ska bli bortskickad till nån anstalt. Typ. 😉

Men nej, det är en myndig 21 åring vi pratar om! 🤔

Du inser inte själv, hur sjukt detta är?
Senast redigerad av Hydraulslang 2020-05-11 kl. 16:06.
2020-05-11, 16:06
Medlem
Vem åker ut härnäst? (Pengarna tillbaka om ingen åker ut den här veckan)
Frida Skoglund
1.40
Jasmine Armstrong
2.65
Sami Jakobsson
10.00

Betsson.
2020-05-11, 16:09
Medlem
Raskaoverisens avatar
Hahaha.Har ni sett detta klipp med Sami
Han är ju för härlig
https://www.youtube.com/watch?v=SBooznubYuY
2020-05-11, 16:09
Medlem
Vad fan får folk 21 år att vara som om man är 15 år eller omyndig. jag var så mycket mer mogen än han när jag var tom yngre än honom. Vad är det för fel på folk??
2020-05-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Såg att hans syster har kommenterat att han och hon brukar skojja runt så....

Riktigt vidrigt beteende han har mot Frida som bara är genomsnäll mot honom konstant. Men hon måste ju också ha något fel. Hon älskar swingers, gillar när killar är hårdhänta mot henne, tar all skit och bara skrattar. Känns inte helt friskt, man kan ju undra vad som har hänt i hennes liv.
Som en misshandlad hemmafru som tar på sig skulden... mycket osunt.
2020-05-11, 16:13
Medlem
Hydraulslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vad fan får folk 21 år att vara som om man är 15 år eller omyndig. jag var så mycket mer mogen än han när jag var tom yngre än honom. Vad är det för fel på folk??
För en gångs skull håller jag fullständigt med dig ursula.
Han är ju för helvete 21, men det är precis som att dumjäveln är en väldigt utvecklingsstörd 10 åring som kommer undan med precis ALLT!
2020-05-11, 16:17
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslang
För en gångs skull håller jag fullständigt med dig ursula.
Han är ju för helvete 21, men det är precis som att dumjäveln är en väldigt utvecklingsstörd 10 åring som kommer undan med precis ALLT!

Hörde ju när jag såg klippet en gång till att Sami sa något om hårdhänt.
2020-05-11, 16:18
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslang
Är du medveten om att den är en myndig, "vuxen" 21 åring "man" du konstant försöker försvara??

Som det låter i texten ovan skulle man kunna tro du är en fullständigt desperat mamma, som utan tanke på konsekvenserna hela tiden tar sin aggressiva, djupt störda 8 åriga son i naivt försvar fast han har 20 allvarliga diagnoser och just skurit av ett finger på sin lillasyster och ätit upp det, men som du ändå till varje pris tar parti för så din sadistiska lilla älskade galning inte ska bli bortskickad till nån anstalt. Typ. 😉

Men nej, det är en myndig 21 åring vi pratar om! 🤔

Du inser inte själv, hur sjukt detta är?

Nä det hade jag HELT missat, vilken ålder är du för det kan då inte räknas som vuxet iaf 🤔😂 Klart man räknas som vuxen men det handlar ju om så mycket mer fattar du väl ?
Ja jag hade lätt kämpat för att Mergim eller någon annan som mår dåligt skulle få den hjälp den behöver så det skulle slippa bli så. Alla dar i veckan!
Ni ser bara resultatet av frustrationen som han inte kan hantera för han inte fått rätt verktyg än.

Men man skulle ju bli mörkrädd att födas till vissa av era barn här inne, om man skulle bli kallad hjärndöd om man bara råkade födas med dyslexi för att man inte såg alla bokstäver. För det väljer man ju som.. 🤦🏻‍♀️

Kommer väl nu en massa "du kan inte jämföra..." -skitsnack igen. Men det är typ så vissa här kastar skit.
2020-05-11, 16:19
Medlem
kendallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Jag tror inte Frida vill manipulera Mergim till något sådant, tycker hon verkligen tycker om han och förstår vilka svårigheter han tampas med och bryr sig enormt mycket.
Jag fattar Mergim på det sättet att det alltid varit han och Lennie. Dom ska ska göra allt, det har även Lennie velat, massor av planer. Det har varit en trygghet för Mergim.
Nu helt plötsligt så tas mycket av det ifrån han (sängen) och att Sami eggar upp han lite onödigt mycket ibland på kvällarna. Han säger att han och Lennie ska bada hela tiden. Han säger att han vill sova med Lennie för han har aldrig sovit så gott helt plötsligt Nu säger han gång på gång framför mergim att han och Lennie ska resa, som de två pratat om. Lennie kramar mergim gonatt innan han går in till Sami.
Han har ingen aning hur han ska betee sig i denna situation och blir trotsig istället. Tror allt bara snurrar i hans huvud och han är livrädd, men vill försöka dölja det (vilket inte går så bra).
Sen kom beskedet att de inte får mörk BUS. Vilket dom inte vet varför, så då tar han det som att dom också vill jävlas.
Han mår skitpiss och hamnar djupare och djupare ner i spiralen.

Alla vi tittare kan lägga till exakt vad som helst till vad vi faktiskt ser på skärmen av vad som händer de här människorna inne i det här huset men det du uttrycker här i dina inlägg är riktigt obehagligt läskigt. Du skriver in och målar in oerhört mycket i det du ser, tycker att du känns riktigt obehaglig. En klassisk stalker som övertolkar känslor är inte riktigt frisk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in