2020-05-11, 23:03
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Hur blir man mer svenskfientlig än att medvetet sprida smitta genom att vägra skydda äldre med adekvata skydd?

Det adekvata skydd du eftersöker heter Fastanställd Personal, vilket medför arbetare som spenderar många timmar per dag med att inte ha några arbetsuppgifter, vilket i dagens privatiserade vårdsfär är en omöjlighet.

Endast vägarbetare åtnjuter idag sådan anställningstrygghet, vilket stör många många många människor så mycket att begreppet "när vägarbeten sker, så gräver en, och 4 personer till står runt omkring och tittar på".

"downtime" är ett förbjudet begrepp i ett samhälle där skattebetalarna kräver valuta för varenda krona. Resultatet av detta ser du nu, och av underlig anledning är du kritisk emot även Det. You Wanted, you Got, and now you're Unhappy about it.

Citat:
Hur är kritik mot detta haveri svenskfientligt?

Hade Friatider och Samnytt även tagit upp Positiva grejer med Sverige så hade det inte varit det, but... They Don't.
Deras huvudsakliga fokus är att så misstro mellan Folket och deras Stat. Det är Fientlig Instigation, som endast kan fortleva på grund av Svensk Yttrandefrihet. They're using our own freedom against us.

Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ja, den är ju säkert producerad av KGB i någon källarlokal i St Petersburg, det fattar man såklart.

Nah. Det finns gott om "svärjevänner" man kan rekrytera idag och som lätt kan luras till att driva en Sverigefientlig agenda.
Citera
2020-05-11, 23:05
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Flera studier i Europa, USA och Asien visar att endast mellan en och tio procent av personerna som testats hade antikroppar mot viruset. Det sa Maria Van Kerkhove, som leder WHO:s grupp som utreder virusutbrottet, under en pressträff.

Michael Ryan, chef för WHO:s krisberedskap invänder mot bilden av att få märker av att de blivit smittade.

– Det fanns en uppfattning när viruset började spridas att vi bara såg de allvarliga fallen och att de flesta skulle smittas utan att märka det, men de här studierna visar på motsatsen. Antalet som smittats totalt är antagligen mycket lägre än vi trodde, sa Ryan som framträdde på samma presskonferens.
- SVT

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/who-fa-har-antikroppar-mot-corona-i-varlden
Måndag 11 Maj 2020
WHO: Få har antikroppar mot SARS- CoV-2. Michael Ryan, chef för WHO:s krisberedskap invänder mot bilden av att få märker av att de blivit smittade. Det är förmodligen mycket lägre andel som smittats än som WHO tidigare trodde. Flera studier i Europa, USA och Asien tyder på detta.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ja sanning är ryska påverkansoperationer det har MSB och SÄPO varnat för.

I grund och botten handlar det om att vi är värdelösa på att mörka. En vanlig random zigenare utanför lokala ICA-butiken genomskådar våra mörkningar. Dock inte genomsnittssvensken. Det räcker för MSB och SÄPO att hosta fram "rysk påverkansoperation" så sover svensken lugnt om natten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Vågade mig ut till den lokala ICAn ikväll. Och vad är det första som händer? Jo, en idiot går runt och hostar i butiken. Fy fan detta är 2:a gången på kort tid detta händer!

Skälv tycker jag precis tvärtom: ovanligt få som har hostat eller nyst den här våren.

Ingen tycks bli förkyld heller 😳
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast det gäller de gamla vanliga virusen som har drabbat Sverige under många år. Men nu har vi ett helt okänt virus med många gåtor och därför kan vi inte utgå från hur detta kommer att agera under sommaren.

Jag tror inte heller att det här coronaviruset under första säsongen kommer att vara lika säsongskänsligt som dom redan etablerade virusen.

Men för någon vecka sedan såg det ut som om Stockholm gick mot en fullkomlig katastrof, men den kom av sig. Även sett till dom totala fallen i landet så har vi sedan någon vecka tillbaka en långsam avmattning.

Ingenting tyder på på ökad efterlevnad / alternativt social distansering, snarare tvärt om. Det gör att jag tror att viruset åtminstone har en viss säsongskänslighet och som faktiskt skickat ner R-värdet på rätt sida om ett.
Citera
2020-05-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Men det finns väl förbud mot antal besökare och trängsel?

Antal besökare har jag inte sett något om någonstans. Det har jag inte uppfattat gäller för privata näringsidkare, då skulle det ju inte kunnat drälla runt hundratals inne på Ullared samtidigt t.ex.

Det som verkar gälla för krogar osv: FHM säger:

kaféer, barer och nattklubbar bara får servera gäster vid sittande bord – som dessutom är utglesade. Det omöjliggör traditionellt barhäng.

Därför har klubbarna tyckt de inte kan bedriva sin verksamhet, och stängt. (En del av dem iaf, kanske inte varenda en).

Står lite i artikel här: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/nattlivet-tystnar-nar-klubbar-stangs
Citera
2020-05-11, 23:06
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det där med drive-in var bara ett exempel. Herregud - hur klarar du att sköta ett jobb om du inte kan tänka ut lösningsförslag till det här "problemet" genom att sitta och tänka en liten stund?

"Omöjlighetstänket" var ordet.

Jag ser inte den presenterande "docenten" komma med något lösningsförslag heller.
Jag prenumererar dock inte på DN. Kanske Du som prenumerant kan delge oss de lösningsförslag de få inledande annonsraderna till artikeln failar med att ge oss?
Citera
2020-05-11, 23:08
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Skälv tycker jag precis tvärtom: ovanligt få som har hostat eller nyst den här våren.

Ingen tycks bli förkyld heller 😳

Samma här. Ända sedan denna pandemi kom igång har jag själv sökt efter de hostande och snorande individer som många Sverigefientliga i denna tråd hela tiden hävdat finns överallt, men jag har inte hittat en enda.
Citera
2020-05-11, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Antal besökare har jag inte sett något om någonstans. Det har jag inte uppfattat gäller för privata näringsidkare, då skulle det ju inte kunnat drälla runt hundratals inne på Ullared samtidigt t.ex.

Det som verkar gälla för krogar osv: FHM säger:

kaféer, barer och nattklubbar bara får servera gäster vid sittande bord – som dessutom är utglesade. Det omöjliggör traditionellt barhäng.

Därför har klubbarna tyckt de inte kan bedriva sin verksamhet, och stängt. (En del av dem iaf, kanske inte varenda en).

Står lite i artikel här: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/nattlivet-tystnar-nar-klubbar-stangs

Okej.
Ja det var ett klargörande.
Får väl se hur läget ser ut i sommar när jag ev tar en utgång om det är stängt eller öppnats upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det adekvata skydd du eftersöker heter Fastanställd Personal, vilket medför arbetare som spenderar många timmar per dag med att inte ha några arbetsuppgifter, vilket i dagens privatiserade vårdsfär är en omöjlighet.

Endast vägarbetare åtnjuter idag sådan anställningstrygghet, vilket stör många många många människor så mycket att begreppet "när vägarbeten sker, så gräver en, och 4 personer till står runt omkring och tittar på".

"downtime" är ett förbjudet begrepp i ett samhälle där skattebetalarna kräver valuta för varenda krona. Resultatet av detta ser du nu, och av underlig anledning är du kritisk emot även Det. You Wanted, you Got, and now you're Unhappy about it.

Hade Friatider och Samnytt även tagit upp Positiva grejer med Sverige så hade det inte varit det, but... They Don't.
Deras huvudsakliga fokus är att så misstro mellan Folket och deras Stat. Det är Fientlig Instigation, som endast kan fortleva på grund av Svensk Yttrandefrihet. They're using our own freedom against us.

Nah. Det finns gott om "svärjevänner" man kan rekrytera idag och som lätt kan luras till att driva en Sverigefientlig agenda.

Deras agenda är helt tydligt att få SD in i regeringen snarare än några konspirationsteorier om ryssar.

Oavsett vad de skriver om var min fråga om det inte är mer svenskfientligt att ta livet av folk genom att låsa in handsprit och vägra personal skydd?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Något för alla förnekare att läsa.

Citat:
– Man pratar ofta om att man uppnår flockimmunitet genom vaccination och vi måste vara försiktiga när vi pratar om flockimmunitet genom naturliga infektioner mellan människor eftersom det kan leda till ett brutalt räknesätt som inte sätter människan, liv och lidande i centrum av ekvationen

Läs ovanstående, FHM och svenska regimen.

Citat:
– Det fanns en uppfattning när viruset började spridas att vi bara såg de allvarliga fallen och att de flesta skulle smittas utan att märka det, men de här studierna visar på motsatsen. Antalet som smittats totalt är antagligen mycket lägre än vi trodde

Nähä, verkligen?

Citerar hela sista stycket då det är så viktigt.

Citat:
Ryan uttalade även kritik mot om länder har en strategi att uppnå flockimmunitet och vissa avlider på grund av det. Men han namngav inga länder.

– Den här idén att länder som inte gjort så mycket för att bromsa spridningen plötsligt kommer att nå flockimmunitet och inte bryr sig om man förlorar några äldre på vägen är ett väldigt väldigt farligt tillvägagångssätt, sa Michael Ryan.

"Men han namngav inga länder."

Undrar vad han avser.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/who-fa-har-antikroppar-mot-corona-i-varlden
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Vågade mig ut till den lokala ICAn ikväll. Och vad är det första som händer? Jo, en idiot går runt och hostar i butiken. Fy fan detta är 2:a gången på kort tid detta händer!

Jag säger bara, munskydd på och ansiktsvisir så får de hosta så mycket som de vill i butikerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in