Citat:
Det där vågar jag nog skriva under på. I mitt yrkesutövande plöjer jag rakt igenom det löjliga besöksförbudet på åldringshemmen. Jag skulle kunna döda hur många dementa som helst bara med min närvaro, som tur är vågar jag garantera att jag fortfarande är osmittad (munskydd + distans närhelst jag kan) men i ovanstående situation är det löjligt att prata om besöksförbud när leveranser och hantverkare går rakt in på avdelningarna och dessutom är förbjudna att bära munskydd för att ”inte skrämma personalen och brukarna”... Den svenska åldringsdöden är man made av puckade byråkrater som enbart rapar upp färdigtuggade floskler istället för att tänka själva... Nära och kära kommer inte in men vi andra är tydligen ostoppbara... Inte undra på att gamlingarna dör som flugor.
Man tycker sig ha följt rekommendationer när man förbjudit anhöriga, men man använder inte skydd annat än när någon har konstaterad smitta i riskgrupperna.
Personal sätter då på sig skyddsutrustningen men inte annars.
Det är väl all kontakt med folk utifrån ( personal) som tar med sig smittan in.
Borde inte personal även för de boendes skull skydda de boende från sig själva. Inte bara använda skyddet när skadan är skedd och för sin egna säkerhet.
Personal är i närkontakt med de boende. Böjer sig över dem, andas på dem. Går ju inte att jobba två meter från en gammal människa.
Det räcker väl inte med handskar.
Varje dag någon kommer dit och jobbar kan den bära på smittan.
Under sommaren kommer massor av vikarier sättas in.
Skall inte alla bära skydd för riskgruppernas skull.
Förstår mig inte på alla ickelösningar.
Vem har det yttersta ansvaret?
Personal sätter då på sig skyddsutrustningen men inte annars.
Det är väl all kontakt med folk utifrån ( personal) som tar med sig smittan in.
Borde inte personal även för de boendes skull skydda de boende från sig själva. Inte bara använda skyddet när skadan är skedd och för sin egna säkerhet.
Personal är i närkontakt med de boende. Böjer sig över dem, andas på dem. Går ju inte att jobba två meter från en gammal människa.
Det räcker väl inte med handskar.
Varje dag någon kommer dit och jobbar kan den bära på smittan.
Under sommaren kommer massor av vikarier sättas in.
Skall inte alla bära skydd för riskgruppernas skull.
Förstår mig inte på alla ickelösningar.
Vem har det yttersta ansvaret?