2020-05-11, 21:27
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Eftersom det vore böttre om vi inte existerade varför inte gasa ihjäl oss förnekare?
Då försvinner vi ju och du slipper meningsmotståndare som du inte vill ska existera.
Dra inte på dig offerkoftan nu, det ser bara löjligt ut.
Citera
2020-05-11, 21:28
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
OK, han gör sig till jury genom att utpeka någon som brottslig. Alltså kan vilken jurymedlem som helst ta över vården av covidpatienter, för i Sverige bryr vi oss inte om kompetens.

Jury har vi bara vid tryckfrihetsbrott i Sverige.

Sluta prata nonsens, svälj stoltheten och bara ge dig.
Citera
2020-05-11, 21:29
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Håll dig till topic och sluta förstöra tråden med ditt dravel.
Det är väl ändå inte en läkares sak att avgöra om en myndighet agerat brottsligt i relation till pandemin? Då har han ingen som helst respekt för landets lagar och då förlorar han automatiskt sitt case.
Citera
Medlem
Citat:
Dra inte på dig offerkoftan nu, det ser bara löjligt ut.

Offerkoftan?
Det var väl inte jag som bölade om att det finns människor med avvikande åsikter.
Varpå din slutsats är att de som inte håller med dig skulle varit lägervakter i koncentrationslägrena.
Det är svagt med vettiga argument när man hänfaller åt sådant trams.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Det är väl ändå inte en läkares sak att avgöra om en myndighet agerat brottsligt i relation till pandemin? Då har han ingen som helst respekt för landets lagar och då förlorar han automatiskt sitt case.
Det är väl ändå inte din sak avgöra den frågan i den här tråden?
Citera
2020-05-11, 21:30
Medlem
Citat:
Om läkaren ska uttala sig om juridik så vore det på sin plats om han hade åtminstone lite ABC-kunskaper på området. Annars är han bara förmäten och larvig. Ingen är att betrakta som brottslig om denne inte är dömd, det ska vi alla vara glada över för det innebär att vi lever i ett rättssamhälle. Det är ett skydd för dig och mig med.

Vad folk slänger ur sig på flashback har jag större tolerans, men läkare i media kan gott ta och sansa sig lite.

Återigen, han har inte pekat ut någon som brottslig. Han har uttryckt saker om brottsliga handlingar.

Det behövs ingen djupare juridisk kunskap för att uttala sig om vad som är allvarligt brottsligt eller ej, när det handlar om så uppenbart allvarliga brott, det fick de flesta lära sig i lågstadiet. Åtminstone någon gång under grundskolan. Jag slutar här för det är uppenbart att dina inlägg handlar om att misskreditera en person som haft vettig och bra kritik att komma med.

Jag håller i alla fall fast vid att jag tycker det var fantastiskt bra att vi fick se en läkare som går ut med kritik kring covid. Fantastiskt uppfriskande och kommer rekommendera alla att läsa det reportaget i Expressen. Du får tycka som du vill, självklart!
Citera
2020-05-11, 21:31
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Offerkoftan?
Det var väl inte jag som bölade om att det finns människor med avvikande åsikter.
Varpå din slutsats är att de som inte håller med dig skulle varit lägervakter i koncentrationslägrena.
Det är svagt med vettiga argument när man hänfaller åt sådant trams.
Du har inte ”avvikande åsikter”, du är störd i huvudet. Gå ut i friska luften och stryp ihjäl en gamling så att du kan sova gott i natt.
Citera
2020-05-11, 21:32
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
En läkare kan väl inte avgöra om en handling är kriminell el ej?

Läs vad du skrev en gång till.

Skäms sedan för så ogenomtänkta inlägg i debatten.

Är rätt övertygad om att random pissluffare kan avgöra om vissa handlingar är kriminella eller inte utan att kunna rabbla brottbalken utantill.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Jury har vi bara vid tryckfrihetsbrott i Sverige.

Sluta prata nonsens, svälj stoltheten och bara ge dig.
Källa det vad du vill, den eller de som avgör om någon är skyldig till brott. Nämndemän, rådmän, vad sjutton, du förstår nog vad jag menar om du vill. Och jag tycker det vore på sin plats att en läkare som gormar i media uttrycker sig lite försiktigare än att ropa brott bara för att han är arg. Det inger inget vidare förtroende.
Citera
Medlem
Citat:
Då måste det ju vara skitsvårt att smittas. Här klagas det på att folk inte tvingas ha munskydd, att de trängs på bussar, tunnelbanor och matbutiker, att det hostas och snörvlas, at folk går ut och dricker kaffe och öl och äter mat, och alla anklagas for att vara mördare som sprider smitta, och så visar det sig att väldigt få har lyckats fånga viruset och få det att föröka sig i luftvägarna. Hur sjutton går det ihop?
Kanske folk har anammat den mirakelmetod FHM förespråkar, dvs att nysa i armvecket?

Citat:
Hosta och nys i armvecket

När du hostar och nyser sprids små, små droppar som innehåller smittämnen. Genom att hosta och nysa i armvecket eller i en pappersnäsduk hindrar du smitta från att spridas i din omgivning eller från att förorena dina händer. Släng alltid pappersnäsduken i en papperskorg och tvätta händerna.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/

Munskydd funkar ju inte, men däremot fångar ett armveck upp alla partiklar och hindrar att de sprids i omgivningen. Och eftersom det är just FHM som förespråkar denna metod för smittskydd så vet vi ju att det finns solida vetenskapliga bevis bakom. Däremot vet jag inte vilket material på jackan eller skjortan som bäst suger åt sig partiklar i armvecket, fast jag gissar på manchester. (Att FHM inte tipsar om att just det tyget är extra effektivt beror antagligen på att folk då skulle drabbas av det vi vetenskapsmän kallar "falsk trygghet" och tro att de kan gå till jobbet med 40 graders feber bara för att de har manchesterkavaj på sig).
Senast redigerad av VarmaDrycker 2020-05-11 kl. 21:37.
Citera
Medlem
Citat:
Du har inte ”avvikande åsikter”, du är störd i huvudet. Gå ut i friska luften och stryp ihjäl en gamling så att du kan sova gott i natt.

Personangrepp igen.
Svårt för er panikalarmister att visa den medmänskliga sida ni säger er företräda.
Era uttryck avslöjar att ni fullständigt saknar respekt för andra människor.
Citera
2020-05-11, 21:33
Medlem
Citat:
Allt skulle vara så mycket bättre om ni inte existerade. Ni är dem ur vilkas led koncentrationslägervakter rekryteras. Ja, jag är bättre än ni, så jävla mycket bättre.
Tyvärr kommer de onda alltid att finnas.
Vi ska inte själva bli onda om vi inte är det. Tycker jag.
Så jag tycker man ska undvika att önska sej sånt till dem.
För annars går man över på deras sida.

Så länge de onda i Sverige är majoriteten kommer det fortsätta som nu, tyvärr.

Men jag vägrar bli nedtystad. Vill de tysta ner mig och såna som oss får de fan införa Nordkorea i Sverige.
Annars kommer jag alltid vara här och avslöja alla deras lögner.
För de onda är onda också för att de lever i lögner.
Alla förnekare går runt och bär på en massa lögner. Och trampar på lik.
Jag ska kasta deras lögner i ansiktet på dem, dag efter dag.
De blir tvungna att skapa en armé om de vill tysta ner oss.
Men eftersom de flesta av dem är så jävla fega kommer det förstås aldrig att hända.
Och sanningen ska komma fram dag efter dag.
Förnekarna kommer aldrig få ro.
De får för fan leva med att vi kastar sanningen rakt upp i ansikte på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in