2020-05-11, 19:28
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du lever i det förflutna. Det var då innan Corona. Raketforskare och ingenjörer skulle förstärka Sveriges ekonomi. Läkare och sjuksköterskor skulle ta hand om oss och våra gamla.

Nu vet vi att det inte längre behövs. Efter Coronan kommer vi att ha en massa äldrevårdsplatser tomma och ingen av oss som lever kommer att tro att vi behöver hjälp på långvården. Vi kan ta död på oss själva innan dess genom att supa och röka som fan.

Vem vill sitta på långvården kan man undra. Vi får göra som du säger, röka och supa.
Citera
2020-05-11, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, stackars er! Det låter fruktansvärt och jag förstår att många går på knäna!

Ni är fantastiska som orkar hålla ut! Tyvärr verkar de flesta inte begripa att Sveriges strategi är orsaken. Hade man infört striktare restriktioner från början så hade man inte haft så stor press på vården.

Fast antalet inlagda minskar nu, så trycket lättar på vården.
Citera
2020-05-11, 19:31
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Du har noll koll märker jag. Det kan jag garantera dig har hänt tusentals gånger. Det är mycket vanligare att en befintlig medicin visar sig vara effektiv än en helt ny.

Citat:
Ursprungligen postat av HG
De händer titt som tätt att medicinska preparat som är framtaget mot en viss sjukdom också visar sig ha effekt mot något helt annat.
Man har ju provat en rad mediciner mot COVID-19 och genomför ju nu tester med ett antal preparat, däribland malariamedicin samt anti-HIVpreparat.
Jag skulle nog varna mot detta som fakenews.

Det förekommer ett stort antal ”rekommendationer” att använda gamla mediciner och veterinärmedicinen och sådant.

Avvakta till dess helt ny medicin enbart för detta tas fram.
Citera
2020-05-11, 19:31
Medlem
Jag har försökt påskina att eftersom barn är naturligt immuna (eller åtminstone nästan), är den "effektiva" befolkningen inte 10 miljoner i Sverige, utan lägre. Sådana variationer i mottagligheten för smittan leder till att flockimmuniteten inträder tidigare, kanske rentav vid 20% (beror naturligtvis också på social distansering, befolkningstäthet, osv.).

Här är en intressant forskningsartikel för dem som vill fördjupa sig i ämnet:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.27.20081893v1
Citera
2020-05-11, 19:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Varför skulle dom vägras vård? Låter ju helt knäppt. Det måste vi få en bra förklaring till.
Så här ser det när man är döende i COVID19 och inte ens får syrgas:

https://3speak.online/watch?v=vladtepesblog/wmgptfyw&jwsource=cl
About :
This woman is 55 years old.
She has covid-19.
She's not getting oxygen.

She doesn't die in the first phase at all ".
She seems to be suffering from the oxygen deficiency.

Words like "first phase" and that weak do not suffer from oxygen deficiency are propagada.

Nor does she die from "fever" as some in the propaganda machine now claim.

She dies of senicide. A conscious approach to withhold the weak adequate care.

Remember that these type of movies are incredibly rare because relatives are banned from visiting the elderly when they choke to death in similar ways and then get morphine.

The daughter wants the world to see.
Citera
2020-05-11, 19:35
Medlem
Antal döda ökar.
Svenskarna struntar i myndigheternas rekommendationer.
Allt färre följer nyheterna om Corona.
Fler kommer därmed smittas och fler kommer att dö.

Detta kommer att gå käpprätt åt helvete mina vänner och ovänner!
Ledsen att behöva säga det men det ser tyvärr inte bättre ut.
Om inte detta beteende förändras har vi en orkan att vänta i höst.
Citera
2020-05-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Varför skulle dom vägras vård? Låter ju helt knäppt. Det måste vi få en bra förklaring till.

De skulle ju kunna förstöra den fina överlevnadsprocenten, alla i vården är ju så stolta över den.
Om man bara vårdar de med bäst chans att överleva verkar ju allt bättre, sen är det ju billigare med morfin o palliativ vård👍
Citera
2020-05-11, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Nu visade det väl sig att 2/3 av alla kommunala i Göteborg har fall, men bara 1/4 av de privata har det..
Hur ser du på det?

Fakta tack.
Citera
2020-05-11, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Så du har med andra ord bara missat att flera privata äldreboenden var väldigt tidigt ute med att öka säkerheten på sina boenden?

Fakta på det?
Citera
2020-05-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Men hur kommer det sig att det var färre smittade av corona i Danmark när ni stängde ner allting den 11 mars än vad det är nu? Vad har ni vunnit på de här två månaderna?

Du kan spørge om mere end jeg kan svare på, men generelt har vores sygehusvæsen ikke været overbelastet så vi ikke har været nødsaget til at have regelsat at svage grupper har kunnet afvises fra intensivbehandlng som de kan i Sverige.

Det vi har vist i de to måneder ar at vi dansker er solidariske og trækker på samme Hammel for at stoppe unødige dødsfald - det samme kan desværre ikke Siges om visse indvandrergrupper i Danmark.
Citera
2020-05-11, 19:38
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Brist på D-vitamin ska tydligen vara en riskfaktor. I Somalia så skiner solen då får man inte brist på D-vitamin.
Har du sett en somalier i stringbikini på stranden?

Svarta har svårare att bilda d vitamin och heltäckande dräkt gör det inte lättare.

Wisconsin snurrade igenom de som blev svårt sjuka samt de som dog. Svarta hade 50% större risk för svårt sjukdomsförlopp.
Citera
2020-05-11, 19:39
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Så sammanfattningsvis gillar Spanjorer,Italienare och norrmän att äta på restaurang. Det gör inte vi Sverige i samma utsträckning. Således kommer krisen inte slå lika hårt där människor äter på restaurang.

Tror det är lite svårt att förklara för dig. Du ställer en fråga om varför och sedan vinklar du det annorlunda

Dom hårdaste branscherna är dom viktigaste faktorerna funktioner att få igång för att få igång samhällets hörnstenar. Det är det om ryggraden i ekonomi och just nu när det är så allvarligt.
Och min förklaring var ju snabb redovisning hur det ser ut och hur det funkar som du inte behärskade att läsa

Att förklara för dig som är som ett litet barn är svårt. Men jag tror att det inte är någon ide för du har för svårt att förstå så du får fortsätta vara en idiot så spar jag några tecken på dina inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in