Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det där är jättemärkligt. Även om FHM väljer EN ribba på sina rekommendationer, så borde de väl ändå bara vara glada om organisationer, företag eller enskilda väljer en ur smittskyddssynpunkt ÄNNU högre ribba. (Som i det här fallet att stänga en skola.) Och inte motarbeta det.
- Ja. Det är jättemärkligt. Folkhälsomyndigheten säger sig ha en strategi som bygger på att medborgarna ska ta eget ansvar. Samtidigt så predikar Folkhälsomyndigheten att elever har närvaroplikt i skolan. På så sätt har eleverna hindrats att ta eget ansvar för att minska smittspridningen. Elever som vill ta ansvar för andras hälsa, vill förmodligen skydda klasskamraterna genom att stanna hemma från skolan när det finns risk för osynlig smittspridning. Men då kommer Anders Tegnell och påminner om skolplikten.
Och du Merwinna: Tack för bra genomtänkta inlägg!
Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Precis. Han rekommenderade alla att använda ansiktsmask - utomhus - för luftföroreningar.. ;-)
Annars var hälften av alla testade masker värdelösa, en del höll 50% och en del endast 18% av partiklarna. Men kina har tjänat storkovan genom att sälja 4 miljarder (!) masker bara under marsmånad. För att skydda oss mot något maskerna inte skyddar oss emot. Men gör kinesiska regimen nöjdare.
Inget ont med Covid-19. Det gör kineserna rikare och mäktigare - och kaxigare.
Även försäljning av allehanda kurer har ökat markant. Kurer som kineserna säljer till europeer..
Citat:
Ursprungligen postat av
madchance
Tror att hela världen börjar tröttna på dessa amoraliska kineser och deras undermåliga produkter vars enda konkurrensfördel är lägsta pris.
- Omoralen ligger hos dom ledare i västvärlden som har låtit industrierna flytta till Kina. Både ekonomin och miljön hade mått bättre ifall industrierna hade stannat kvar i västländerna.
I synnerhet Miljöpartiet förtjänar att känna stor skam. Miljöpartiet har medverkat till att höja diverse "miljöskatter", med påstått syfte att gynna miljön. Exempelvis skatten på elektrisk energi har gått upp, med hänvisning till att svenskarna ska använda energin effektivare. Dessa skatter har hjälpt till att fördriva industrierna bort från Sverige, till länder som förlitar sig på kolkraft för energiproduktionen. Koldioxidutsläppen ökar samtidigt som Miljöpartiet kan skryta med att skatterna har hjälpt till att hålla el-förbrukningen nere.
Citat:
Ursprungligen postat av
Africanized
Jag tror att jag har hittat min förlorade tvilling
Haltar du på ena benet, har krulligt scotchbrite hår och gillar bestiality siter också?
- Nej tyvärr. I övrigt vill jag vara försiktig med att beskriva mig själv, för att förbli anonym. I Sverige kan man drabbas av stort obehag ifall man avslöjas med att ha uttryckt oppositionella politiska åsikter.