2020-05-10, 21:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Till Juli borde vi i alla fall ha ett fortsatt stort smittade i storstadsregionerna. Hoppas dock att inte så många dör!

Det får vi hoppas, men jag tror dessvärre inte det. Stort antal smittade däremot lär vi ha.
Citera
2020-05-10, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Teen in Seattle ICU for rare illness linked to coronavirus

SEATTLE — A potentially deadly new illness thought to be linked to the coronavirus is impacting children.

The condition is rare but has been seen in seven states, including Washington state.

“We assumed our son had allergies because he had a little bit of itchy eyes and you know, just felt a little punky,” said Theresa Lawson.

Her 13-year-old son Anthony started feeling sick a week ago with itchy eyes, a low-grade fever, dizziness, a headache and a rash.

He tested negative for the coronavirus at urgent care and told it was probably an allergic reaction.

But his symptoms went from mild to deadly in a matter of days.

“He was now having problem breathing, we couldn’t get any kind of oxygen reading on him. His lips had turned bright red, his eyes, all the whites of his eyes were solid red. His fingernails started to turn blue,” Lawson said.

They rushed him to the emergency room, and he was then transferred to Seattle Children’s Hospital...

Och?......ganska ointresseant, om du frågar mig, det finns några enstaka barn som drabbas, precis som det finns enstaka vuxna också, utan kända hälsoproblem. Men de utgör undantagen som bekräftar regeln: friska människor drabbas knappt alls, punkt!
Citera
2020-05-10, 21:39
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Jag har själv varit sjuk nu med milda symptom in snart 8 veckor dvs feberkänsla utan feber, snorig till och från och lätt halsont och jag undrar också hur länge skiten ska pågå. Tack och lov är jag inte sämre i alla fall. Tillhör en riskgrupp och är lätt nojig att det ska bli värre men jag hållerbmodet uppe med att om så vore fallet borde jag varit rejält sjuk såhär dags

Du tillhör som jag en av superspridarna av COVID-19. Vi blir bara liksom halvt sjuka och inget mer.

Men vi måste ju arbeta eller hur!
Citera
2020-05-10, 21:41
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Hur vet vi att denna statistik kommer att även drabba Sverige?
Ja det är tiotusenkronorsfrågan. Kan Sverige böja ner kurva, alltså böja ordentligt, inga jävla platåskor här, utan böja ner. Eller blir det fortsatt spridning på denna nivå eller kanske en uppgång?
Dagens smittade dör om tre veckor, så det är en tidsinställd utlösning som kommer sen.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Raoul Wallenberg var inte ryggradslös. Vi behöver fler som Raoul.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Raoul_Wallenberg

Raoul kunde väl inte göra så mycket i denna COVID-19 pandemi, eller hur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du hittar på dagens avgångar. Sista planet har gått redan.

Om du tittar på exempelvis den 13.5. då går sista planet till Addis Abeba kl 21.50.

Innan dess går 25st flyg till olika delar av landet och världen.

Imorgon 11 utrikesflyg planerade från Arlanda, lika många inkommande från utlandet

https://www.swedavia.se/arlanda/avgangar/#/2020-05-11

https://www.swedavia.se/arlanda/avgangar/#/2020-05-11
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det där är jättemärkligt. Även om FHM väljer EN ribba på sina rekommendationer, så borde de väl ändå bara vara glada om organisationer, företag eller enskilda väljer en ur smittskyddssynpunkt ÄNNU högre ribba. (Som i det här fallet att stänga en skola.) Och inte motarbeta det.

- Ja. Det är jättemärkligt. Folkhälsomyndigheten säger sig ha en strategi som bygger på att medborgarna ska ta eget ansvar. Samtidigt så predikar Folkhälsomyndigheten att elever har närvaroplikt i skolan. På så sätt har eleverna hindrats att ta eget ansvar för att minska smittspridningen. Elever som vill ta ansvar för andras hälsa, vill förmodligen skydda klasskamraterna genom att stanna hemma från skolan när det finns risk för osynlig smittspridning. Men då kommer Anders Tegnell och påminner om skolplikten.

Och du Merwinna: Tack för bra genomtänkta inlägg!

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Precis. Han rekommenderade alla att använda ansiktsmask - utomhus - för luftföroreningar.. ;-)

Annars var hälften av alla testade masker värdelösa, en del höll 50% och en del endast 18% av partiklarna. Men kina har tjänat storkovan genom att sälja 4 miljarder (!) masker bara under marsmånad. För att skydda oss mot något maskerna inte skyddar oss emot. Men gör kinesiska regimen nöjdare.

Inget ont med Covid-19. Det gör kineserna rikare och mäktigare - och kaxigare.

Även försäljning av allehanda kurer har ökat markant. Kurer som kineserna säljer till europeer..
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Tror att hela världen börjar tröttna på dessa amoraliska kineser och deras undermåliga produkter vars enda konkurrensfördel är lägsta pris.

- Omoralen ligger hos dom ledare i västvärlden som har låtit industrierna flytta till Kina. Både ekonomin och miljön hade mått bättre ifall industrierna hade stannat kvar i västländerna.

I synnerhet Miljöpartiet förtjänar att känna stor skam. Miljöpartiet har medverkat till att höja diverse "miljöskatter", med påstått syfte att gynna miljön. Exempelvis skatten på elektrisk energi har gått upp, med hänvisning till att svenskarna ska använda energin effektivare. Dessa skatter har hjälpt till att fördriva industrierna bort från Sverige, till länder som förlitar sig på kolkraft för energiproduktionen. Koldioxidutsläppen ökar samtidigt som Miljöpartiet kan skryta med att skatterna har hjälpt till att hålla el-förbrukningen nere.

Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag tror att jag har hittat min förlorade tvilling

Haltar du på ena benet, har krulligt scotchbrite hår och gillar bestiality siter också?

- Nej tyvärr. I övrigt vill jag vara försiktig med att beskriva mig själv, för att förbli anonym. I Sverige kan man drabbas av stort obehag ifall man avslöjas med att ha uttryckt oppositionella politiska åsikter.
Citera
2020-05-10, 21:42
Medlem
madchances avatar
Citat:
Så funkar det inte! Stor skillnad mellan sterilt vatten och kokat vatten. Det senare går att anse som destillerat vatten men dock kan det finnas en massa tungmetaller och joner kvar som inte finns i sterilt vatten.

Det man skall ha det till är att höja luftfuktigheten.

För övrigt är det enkelt att destillera vatten om man nu skulle vilja göra det.
Citera
2020-05-10, 21:43
Medlem
Citat:
Du tillhör som jag en av superspridarna av COVID-19. Vi blir bara liksom halvt sjuka och inget mer.

Men vi måste ju arbeta eller hur!
Jag är faktiskt förtidspensionär sen en tid tillbaka så jag håller mig mest hemma men jobbade tidigare inom vården.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-05-10 kl. 21:45.
Citera
2020-05-10, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Såg just att nya fall upptäckts i Syd Korea... Ifall smittan sprids på nytt i dessa länder som prisats för sin stora insats att bli av med smittan så är det ytterligare indikationer på att den Svenska strategin faktiskt är rimlig.

Tvådelat i mitt tycke. Vår äldrevård är och har varit ett fullständigt haveri i denna kris så vår strategi har varit ett misslyckade i det avseendet.
Att inte försätta landet i en "hard lockdown" börjar jag dock luta åt vart bra då vår äldrevård hade havererat alldeles oavsett lockdown på grund av åratal av politisk försummelse.
Citera
2020-05-10, 21:44
Medlem
Citat:
Vi måste bara ta emot 10 000000 nya svenskar. Bara på detta sätt kan vi få Sveriges ekonomi att fungera.

Du lever i det förflutna. Det var då innan Corona. Raketforskare och ingenjörer skulle förstärka Sveriges ekonomi. Läkare och sjuksköterskor skulle ta hand om oss och våra gamla.

Nu vet vi att det inte längre behövs. Efter Coronan kommer vi att ha en massa äldrevårdsplatser tomma och ingen av oss som lever kommer att tro att vi behöver hjälp på långvården. Vi kan ta död på oss själva innan dess genom att supa och röka som fan.
Citera
2020-05-10, 21:46
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Ja det är tiotusenkronorsfrågan. Kan Sverige böja ner kurva, alltså böja ordentligt, inga jävla platåskor här, utan böja ner. Eller blir det fortsatt spridning på denna nivå eller kanske en uppgång?
Dagens smittade dör om tre veckor, så det är en tidsinställd utlösning som kommer sen.

Dagens smittade dör om tre veckor? trollar du? 99.9% med symptom har feber några dagar hemma, 90% har inga symptom alls. Lägg ner domedagsprofetian nu för bövelen, börjar bli löjligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in