2020-05-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg registrerer at Green slenger en påstand om TH ut i media, og at dette har media betalt for.
Jeg tenker at Green hadde forestilt seg at det var penger å tjene på kontakten med TH, men at TH og Holden ikke har vurdert Green som særlig troverdig eller seriøs.

Du skulle vært advokaten til TH. Du gjør en bedre jobb!

Edit: Vet du at han fikk betalt av media?
Citera
2020-05-11, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Du skulle vært advokaten til TH. Du gjør en bedre jobb!

Edit: Vet du at han fikk betalt av media?
Jeg tror neppe Green uttaler seg om noe som helst uten å ta seg betalt.
Citera
2020-05-11, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg tror neppe Green uttaler seg om noe som helst uten å ta seg betalt.

Jeg tror ikke han fikk betalt. Fikk han betalt for å gå til politiet også tror du?
Citera
2020-05-11, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Ja, det er mye som skurrer her og mye som er vanskelig å forstå.
Vet ikke helt hva Holden mente med da han snakket om å vurdere samarbeidet med politiet.
Han befinner seg vel i en merkelig rolle siden han først var bistandsadvokat der han sammen med TH skulle hjelpe politiet i etterforskningen. Men det skar seg vel allerede da politiet endret hypotese fra kidnapping til drap.
Lurer på om TH/Holden fortsatt holder fast på sin hypotese.

Holden är advokat, inte kamrat. Han måste göra sitt jobb som är att försvara Tom Hagens intressen. Vad han egentligen tycker är privat.

Holden har varit aktor, och han vet att det ser inte bra ut för Tom Hagen. Därför säger han inte mycket. Det lilla han sa, skadade faktiskt hans klient. Han kommer inte göra om det misstaget. De enda Holden kan hoppas på är att polisen kör fast.
Citera
2020-05-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag har iofs inte fullt tänkt igenom den senaste tidens synbara betoning på morgonsamtalet (9:14) men har lite svårt att glömma bort att det misstänkliggjordes tidigare. Samtidigt är det då konstigt att det inte satsats resurser för att kunna knäcka just den nöten. Och att det då tydligen inte redan gjorts. Men, så komplicerad som hela saken är så går det också tänka sig att polisen arbetar med de sekvenser av händelsen som passar dem och som de tror ska ge dem de resultat de behöver just nu. Alternativet, där vi står, är ju också att TH annars behövt ha hjälp, vilket då är en tvingande konsekvens av att tidsfönstret på morgonen är kort och TH åtminstone vad gäller spannet fram till 9:48 kan anses ha belägg för att ha varit på kontoret. Så det är i så fall antingen det ena eller det andra just rörande det.

Sen kan han ju i alla händelser ha fått hjälp med att frakta bort kroppen på morgonen. Och där är medhjälpsdimensionen igen. Men hur har han då förvarat den, med tanke på liklukten?

Det ser ändå ut att falla tillbaka på förhållandet att om AE dött i hemmet så har TH också direkt fraktat den därifrån. Inte heller lämnar man väl ett sådant förmiddagsmord till just vem som helst? Medan man sitter på jobbet och hoppas att det ska lyckas?

Nej, det är kontraintuitivt, känns det som. Hon måste vara död senast 9:48, men hon ligger inte hemma, för likhundarna borde ha reagerat.

Hon har inte överlevt natten, är min gissning.

Är det något jag har missat?
Takk!
Jeg har også tenkt på hvorfor Brøske sa ting som kunne tolkes som at de ikke var sikker på at det var AE som ringte kl 9:14. Jeg tror ikke at det finnes lydopptak av denne samtalen. Jeg tror at det eneste de har, er elektroniske spor som viser at AEs telefon ringte til mottakers telefon og spor som viser lengden på samtalen, og spor som viser hvor begge de telefonene befant seg under samtalen. I tillegg til at de har vitneutsagn fra den som AE snakket eller "snakket" med.

Jeg tenker at hvis AE ikke var i live under 9:14-samtalen og den hun "snakket" med har sagt at AE selv snakket, så må det ha vært slik:
1) Det ble brukt en elektronisk innretning med intelligens som skaper lyd av AEs stemme og naturlig samtale fra henne under den samtalen.
eller 2) Noen andre med en stemme som ligner AEs stemme ringte fra AEs telefon.
eller 3) Den som AE "snakket med" lyver om hvem som ringte fra AEs telefon.

Det at VG skrev nylig i en artikkel at 9:14 er siste sikre livstegn/livsbevis, kan kanskje ev skyldes at VG skrev feil? Brøske sa jo i fjor høst at de ser på 9:14-samtalen som siste kjente livstegn.

Jeg tror at du kan ha rett i det du skriver om at politiet ikke har knekket den nøtten og at de arbeider videre med andre sekvenser.

Hvis TH er skyldig (og hvis AE ble drept før 9:14) tenker jeg at han må ha hatt medhjelpere (i forbindelse med telefonsamtalen 9:14) hvis han ikke har hatt tilgang på en slik elektronisk innretning som kunne skape AEs stemme og skape en naturlig samtale, i tillegg til en innretning som ringte fra AEs telefon til mottakers telefon kl 9:14.

Og så har vi den samtalen tidligere på morgenen der en ansatt i THs firma (som har ansvar for lønnskjøring) ringte til AE og snakket med henne. Det er ikke offentliggjort nøyaktig tidspunkt for denne samtalen.

Jeg er enig med deg i at det ikke er sannsynlig å overlate et formiddagsmord til hvem som helst, og at hun ikke kan ha ligget lenge død i huset grunnet utvikling av liklukt og at hun sannsynligvis ble fraktet raskt ut av huset etter at hun ble drept.

Hvis TH er skyldig, høres det mer sannsynlig ut at AE ble drept før 9:14 enn etter 9:14.

Jeg tror fremdeles på en teori der TH er uskyldig, og at 2 eller flere personer har samarbeidet om forbrytelsen og tatt seg inn i huset etter kl 9:14 og overfalt og drept AE og fraktet henne bort. Eventuelt at de utførte overfall og drap og flyttet AE ut fra huset mellom kl 9 og 9:16 og at de ev laget en falsk 2-minutters samtale fra AEs telefon kl 9:14 ev ved hjelp av elektronisk utstyr.

Det er en ting som jeg lurer på, og det er lydundersøkelsene der politiet kan ha vært opptatt av motordur fra en bestemt bilmodell og lyder fra dørlåsing i huset. Sitter politiet på et lydopptak med lyder fra en slik bil og lyder fra låsing av dør og ev andre lyder? Når kan dette lydopptaket (som politiet ev sammenligner lyder fra) være gjort, hvis det finnes et slikt lydopptak?

"19. desember er VG på stedet og ser Birkeland og politiet i aksjon. De lytter til låselyder og til hvilken motordur som kan høres fra en Ford Focus.
Alle bilmodeller har sin bestemte lydsignatur, opplyser politiet.
Bilen blir gjentatte ganger kjørt frem og tilbake i innkjørselen.
Kan bilen være et spor?"
https://www.vg.no/spesial/2020/dobbelt/

"Politiet har flere ganger gjort lydundersøkelser i huset. NRK var til stede da eksperter var inne i huset, og man kunne høre det som minnet om en ytterdør som ble låst opp og igjen innenfra flere ganger."
https://www.nrk.no/osloogviken/lorenskog-forsvinningen_-dette-er-saken-1.14998039

Video fra en av lydundersøkelsene:
https://www.nrk.no/osloogviken/forsvinningssaken_-politiet-undersokte-astedet-med-lydekspert-1.14830486
Citera
2020-05-11, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Hva sier det om Holdens egen kompetanse ...

Haha! Beste hittil! Blir motbakke for Holden dette tror jeg. Men han vant på en måte første runde. Tror det har med hvordan to av dommerne så bevisene. Hver for seg er de kanskje svake, men sett i en sammenheng er de sterke. Jeg tror også at politiet har holdt igjen veldig mye.
Citera
2020-05-11, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Prøvde meg på et egenprodusert oversiktsbilde påtegnet mine spekulasjoner, hvis noen er interessert.
https://imgur.com/a/JmMP1xj

Interessant og takk, men hvis politiet har #1 på video, hvorfor har de ikke #8? (du har tegnet det inn liksom #8 kjører ut via samme sti som #1).

Og enda mere interessante: hvor er kameraet som fanget opp den bilen som rygget inn stien fra Elveveien? Det finnes ingen veikameraer der i nærheten, så det eneste jeg kan tenkte er at det finnes overvåkningskameraer på andre siden av Langvannet, ved Lørenskog rådhus eller skolen. Hva tenker dere?
Citera
2020-05-11, 18:17
Medlem
Hvem var det som tok kontakt med Green? Virker som et svært dårlig trekk om det var TH selv som gjorde det, for denne mannen har nok kontakter som gjør at han kan finne ut av ting, samtidig som han kjenner lusa på gangen.
Og jeg kan ikke se noe useriøst med å arbeide for å få folk ut av kriminalitet. Har du noe å backe opp dine slengbemerkninger om Green med, Havhest? Eller prøver du bare å diskreditere han fordi han har snakket med Hagen og er uenig med deg?
Citera
2020-05-11, 18:22
Medlem
Nå leste jeg forresten hvordan møtet med Green kom i stand, jeg er ikke overrasket over at det ikke var Hagen som tok kontakt. https://www.tv2.no/a/10943551/
Citera
2020-05-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Interessant og takk, men hvis politiet har #1 på video, hvorfor har de ikke #8? (du har tegnet det inn liksom #8 kjører ut via samme sti som #1).

Og enda mere interessante: hvor er kameraet som fanget opp den bilen som rygget inn stien fra Elveveien? Det finnes ingen veikameraer der i nærheten, så det eneste jeg kan tenkte er at det finnes overvåkningskameraer på andre siden av Langvannet, ved Lørenskog rådhus eller skolen. Hva tenker dere?

Det stemmer, det har vært bilde av bygget i avisen. På andre siden av vannet, men mer til høyre.
Citera
2020-05-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere

Her kan du se bilde av offentlige bygg med kameraovervåkning i den forbindelse:
" Bilen, som ble fanget opp av et kamera på motsatt side av Langvannet"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lAm6do/mystisk-bil-ved-hagens-hus-fanget-paa-video
Citera
2020-05-11, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
ALARM! Nå er det på tide å ta medisinene sine igjen vet du!
Nøyaktig hva av det jeg skrev er du eventuelt uenig i og hvorfor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in