2020-05-11, 16:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Sluta dumförklara dig själv. Blir bara pinsamt.

Tala ur skägget i stället. Vad vill du ska redovisas om de som dött?
Citera
2020-05-11, 16:49
Medlem
En man 52 år i Belgien var en av de första att få Covid19 i landet. Han lades in på sjukhus, bekräftades genom test att han hade smittan. Sedan skrevs han ut. Idag testades han för antikroppar men hade inga. (Tre månader senare) och är mottaglig för att smittas igen.
(Källa: Flutrackers.com)
Forskarna antar att han inte var tillräckligt sjuk för att bilda bli immun, eller att immuniteten försvinner snabbare än vad man trodde.
Citera
2020-05-11, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruuners123
Någon som har bevis på att alkohol faktiskt dödar just denna virusvariant som härjar i sverige ? Finns det svenska studier ännu ? Jag snackade med en läkare som sa att bara tvål som hjälper för denna variant och att i Usa så har dem en annan variant av corona.

Vet inte, men det hjälper till med uthärda. Livet blir lite roligare.
Citera
2020-05-11, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Precis det jag skrev? Känsligt ämne jag vet men du vet exakt vad jag menar. Sluta fjanta dig nu och gå vidare.
Citera
2020-05-11, 16:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
En man 52 år i Belgien var en av de första att få Covid19 i landet. Han lades in på sjukhus, bekräftades genom test att han hade smittan. Sedan skrevs han ut. Idag testades han för antikroppar men hade inga. (Tre månader senare) och är mottaglig för att smittas igen.
(Källa: Flutrackers.com)
Forskarna antar att han inte var tillräckligt sjuk för att bilda bli immun, eller att immuniteten försvinner snabbare än vad man trodde.

Låter illa. Men det är ju samma rapporter från Kina. Det här viruset verkar inte ge någon vidare immunitet. Inte likt SARS där det var två år i snitt. Om dessa rapporter stämmer kommer ju många länder tvingas lägga om taktiken totalt.
Citera
2020-05-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Nationalitet (oavsett om de åktbtunnelbana). Plus hudfärg.
Citera
2020-05-11, 16:54
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Låter illa. Men det är ju samma rapporter från Kina. Det här viruset verkar inte ge någon vidare immunitet. Inte likt SARS där det var två år i snitt. Om dessa rapporter stämmer kommer ju många länder tvingas lägga om taktiken totalt.

Känns bra att Sverige hade en bra taktik från början då.
Citera
2020-05-11, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag har valt att avsluta min glädje över att min pappa överlevde cancer, eftersom folk fortfarande dör i cancer.
Och din pappa borde säkert ha dåligt samvete också för att just han överlevde men inte de andra.
Citera
2020-05-11, 16:55
Medlem
Citat:
Stora frågan är huruvida etnicitet publiceras jämte riskfaktorer. Rapporter från verkligheten gör gällande att det främst är invandrare på våra IVA avdelningar.

Jag kan ju bara tala för mitt sjukhus, men invandrare sticker iaf ut som grupp. De är påfallande många inom covidvården. I övrigt är covidpatienterna (alltså de jag vårdat under våren) medelinkomsttagare och låginkomsttagare, absolut inte rika, och många är överviktiga. Dessa kännetecken har återkommit hela tiden.

I Sverige saknar vi fullkomligt förmågan att diskutera etnicitet i förhållande till pandemin och andra stora problem. Sabuni försökte ju prata allmänt om de sjuka somalierna i Stockholm, och fick bara skit för det. Och eftersom ingen grupp får "pekas ut", som man säger, kan vi inte heller hjälpa någon utsatt etnisk grupp. Svårt att laga någonting man inte får prata om.
Citera
2020-05-11, 16:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Precis det jag skrev? Känsligt ämne jag vet men du vet exakt vad jag menar. Sluta fjanta dig nu och gå vidare.

Och då kan jag avslöja att det INTE kommer ”avslöjas” om de döda kommer från landet Afrika. Trist att du kommer få leva i ovisshet.
Citera
2020-05-11, 16:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag kan ju bara tala för mitt sjukhus, men invandrare sticker iaf ut som grupp. De är påfallande många inom covidvården. I övrigt är covidpatienterna (alltså de jag vårdat under våren) medelinkomsttagare och låginkomsttagare, absolut inte rika, och många är överviktiga. Dessa kännetecken har återkommit hela tiden.

I Sverige saknar vi fullkomligt förmågan att diskutera etnicitet i förhållande till pandemin och andra stora problem. Sabuni försökte ju prata allmänt om de sjuka somalierna i Stockholm, och fick bara skit för det. Och eftersom ingen grupp får "pekas ut", som man säger, kan vi inte heller hjälpa någon utsatt etnisk grupp. Svårt att laga någonting man inte får prata om.

Att inte rika skulle drabbas verkar konstigt. I alla fall var det många rika som blev smittade i första vändan - jag menar dom som hade råd att resa på vintersemester till italienska och österrikiska Alperna. Många rika är också överviktiga.

Kan det vara så, att de (verkligt) rika söker vård någon annanstans? På privatkliniker i Sverige - eller rentav något annat land?
Citera
2020-05-11, 16:58
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nationalitet (oavsett om de åktbtunnelbana). Plus hudfärg.

Nationalitet skulle jag också vilja veta. Hudfärg är bara intressant om det har med sjukdomen att göra om du frågar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in