2020-05-11, 15:22
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Slik saken står nå, så er det rart han ikke hyrer inn noen privatetterforskere fra utlandet. X-FBI eller lignende. Tiltroen til politiet må være lav, hvis han er uskyldig, og han har penger nok til å engasjere noen toppfolk vil jeg tro. Er han skyldig, så holder det nok lenge med en "venn" som hjelper til litt med mail til politet osv...Noe må han vise til, og dette møte med Green var vel noe sånt. Det blir spinkelt.

Huff, det er vondt å tenke på. Ekspertise er det eneste som duger. Har denne vennen slik kompetanse?
Citera
2020-05-11, 15:23
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dette er bare mitt forslag til en naturlig forklaring på ryggende bil.

Kan godt hende at det var leide kidnappere eller leiemordere, på oppdrag for å kidnappe eventuelt drepe AEH, og frakte henne vekk fra området. Eller leide medhjelpere som etter avtale skulle hente liket for å skjule det for alltid.

Jeg ville bare prøve meg på en enklere og mindre dramatisk forklaring på den ryggende bilen. Siden den aldri har vært etterlyst tidligere.

Enig i at forklaringen din er mindre dramatisk , men enklere er den ikke. Logisk anvendelse av Occams razor tilsier at de observerte bilene med høyst usedvanlig adferd i umiddelbar nærhet både geografisk og tidsmessig har noe med forbrytelsen å gjøre. "Hata slumpen".

På en eller annen måte har AEH forlatt Sl*raveien. Hva er din teori?
Citera
2020-05-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det tror jeg ikke. Det ville politiet lett funnet ut av med kommunens arbeidsplaner, elektroniske kjørebøker osv. Bilen har også fått mye oppmerksomhet i media, og ingen med uskyldige intensjoner har meldt seg.
Enig

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dette er bare mitt forslag til en naturlig forklaring på ryggende bil.

Kan godt hende at det var leide kidnappere eller leiemordere, på oppdrag for å kidnappe eventuelt drepe AEH, og frakte henne vekk fra området. Eller leide medhjelpere som etter avtale skulle hente liket for å skjule det for alltid.

1) Jeg ville bare prøve meg på en enklere og mindre dramatisk forklaring på den ryggende bilen.
2) Siden den aldri har vært etterlyst tidligere.
1) Jeg forstår.
2) Til tross for at politiet gjentatte ganger har bedt personer som oppholdt seg i området 31. oktober om å melde seg, skal ikke den eller de personene som kjørte denne bilen ha gjort det.

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
(10. desember-19) "Et ukjent kamerabevis kan avsløre fluktbilen som ble brukt da Anne-Elisabeth Hagen forsvant. En bil i nærheten av en gangvei ved Hagens bolig peker seg ut."

"Politiet ber nå personer som har kjørt på gangveien eller gjort observasjoner i dette området 31. oktober i fjor, om å melde seg til dem."

"Blant flere uidentifiserte kjøretøy i morgentimene den dagen Anne-Elisabeth Hagen forsvant, har én konkret bil vekket særlig interesse, ifølge VGs opplysninger. Bilen, som ble fanget opp av et kamera på motsatt side av Langvannet, befant seg om lag hundre meter fra Hagens hjem."

"Politiet er særlig interessert i den uidentifiserte bilen fordi den ble observert like ved Hagen-ekteparets bolig, i bunnen av gangveien ved Langvannet, i tidsrommet hvor man mener at Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for en alvorlig kriminell handling.

Til tross for at politiet gjentatte ganger har bedt personer som oppholdt seg i området 31. oktober om å melde seg, skal ikke den eller de personene som kjørte denne bilen ha gjort det."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lAm6do/mystisk-bil-ved-hagens-hus-fanget-paa-video
Senast redigerad av POlROT 2020-05-11 kl. 15:39.
Citera
2020-05-11, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Huff, det er vondt å tenke på. Ekspertise er det eneste som duger. Har denne vennen slik kompetanse?

Det tror jeg neppe. Så det er en ting å merke seg. At en mann med så mye penger ikke har hyret noen proffe folk til å hjelpe seg etter så lang tid, og med den utviklingen saken har hatt. Og ingen dusør heller.
Citera
2020-05-11, 15:27
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Men politiet ba for lang tid siden alle som hadde kjørt på den gangveien den morgenen om å melde seg.
Ja, den 10.desember 2019.
"Politiet er særlig interessert i den uidentifiserte bilen fordi den ble observert like ved Hagen-ekteparets bolig, i bunnen av gangveien ved Langvannet, i tidsrommet hvor man mener at Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for en alvorlig kriminell handling."
Bilen "ble observert" der. Hvor lenge er ikke oppgitt.
Posisjon er tegnet inn på et bilde i artikkelen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lAm6do/mystisk-bil-ved-hagens-hus-fanget-paa-video
Flyfoto på kart viser plassen bedre. Bruker https://kart.finn.no/
Citera
2020-05-11, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Hvis jeg trodde min kone var kidnappet, og jeg var økonomisk istand til og betale 100millioner i dusør for oppklarelse ville jeg ha gjort det på flekken, alle pengene jeg har hadde jeg gitt bort hvis noen av de nærmeste jeg har hadde blitt borte.. Men det er vel bare meg?

Hvis TH var genuint opptatt av å finne AEH hadde han gjort det, og ikke kranglet med poltiet om å få flytte hjem igjen ect.. La poltiet jobbe, samarbeid ikke motsatt.. Om man vet man er uskyldig oppfører man seg ikke som TH gjør atm imo..
Jeg er ikke enig - mitt resonnement forutsetter at jeg er uskyldig. Jeg ville da påvirket etterforskningen, slik at fokus var på oppklaring - dvs siden jeg er uskyldig må fokus bort fra meg. Særlig siden det ble avslørt at fokus allerede har vært på feil plass i 1,5 år.
Jeg vil heller si at hvis jeg ikke protesterte, så ville det bety at jeg ikke var opptatt av at saken ble oppklart, fordi jeg da ville vært mest opptatt av å fremstå som uskyldig.
Jeg hadde gitt blaffen i hva andre trodde hvis jeg var uskyldig (Særlig hvis jeg var 70 år og hadde voksne barn), og handlet utifra det jeg trodde var hensiktmessig.
Det er ikke slik at åstedet ikke allerede har blitt gransket - eller personen selv.
Senast redigerad av Havhest 2020-05-11 kl. 15:33.
Citera
2020-05-11, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Ja, den 10.desember 2019.
"Politiet er særlig interessert i den uidentifiserte bilen fordi den ble observert like ved Hagen-ekteparets bolig, i bunnen av gangveien ved Langvannet, i tidsrommet hvor man mener at Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for en alvorlig kriminell handling."
Bilen "ble observert" der. Hvor lenge er ikke oppgitt.
Posisjon er tegnet inn på et bilde i artikkelen.
Flyfoto på kart viser plassen bedre. Bruker https://kart.finn.no/
Takk! Det er synd at de ikke har opplyst om hvor lenge den bilen sto der hvis de vet det. Det er mulig at de ikke vet det.
Citera
2020-05-11, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
Vet vi egentlig at nest siste telefonsamtale var med den kvinnelige kontoristen? Det står at AEH hadde en samtale med den som er ansvarlig for lønnskjøringer på ektemannens arbeidsplass. Mener å ha sett tidligere at nevøen til TH (denne VE som det har vært snakk om i det siste) har vært økonomisjef eller lign i Futurum. Hva hvis det er han som skal ha hatt den nest siste samtalen med AEH og TEH (sønnen) den siste.... Hvor troverdig er da de siste livstegnene?
Ja, hur trovärdigt är det?

Jag tänker tillbaka på min tidiga reaktion, där jag framförde flera gånger att detta måste vara en familjeaffär, om fler personer är inblandade.

Det är omöjligt att fråga en främling om att kidnappa eller döda en äldre dam. Risken är för stor att till och med kriminella går till polisen. Eller så har man skapat en livslång relation till utpressare. Jag tror inte barnens vänner kan vara inblandade, för det är en ännu större risk för avslöjande. De kan ha varit till hjälp med kryptokonto, men inget värre. Sedan har de fått en slant för att inte prata.

Det är mycket pengar på spel, och det handlar om framtida arv och befattningar som ingen av de som ger alibi vill förlora. Det är pengar i storleksklassen, att de som ger ett alibi kan få en fin dusör när situationen lugnar ner sig. Min tanke är att de inblandade och familjen tänker att hon ändå är död.
Citera
2020-05-11, 15:37
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det har varit en intressant diskussion om norska advokater i denna tråd. Ni verkar ha 3 stycken stjärnadvokater. Sverige som är ett större land har lite fler. Det är advokater som brottslingarna anlitar, redan när de vet att nu kommer de åka fast.

Om man är oskyldig har man faktiskt inget behov av ett försvar. Det handlar då mer om stöd och rådgivning. Som anhörig till en person som utsatts för brott vill man se de skyldiga betala priset rättsligt. Det normala är att det är polisen som inte får arbetsro, med anhöriga som vill veta hela tiden vad som sker, vill diskutera och hjälpa till.

Det är ytterst märkligt att Tom Hagen vill hem igen. Han är inte rädd. Han borde normalt sätt inte bo ensam innan kidnapparna är fast. Det betyder att det var EH som var det enda påtänkta offret för kidnappning i familjen, och värd att ta i byte mot pengar. Ett resonemang som på objektiva grunder inte är logiskt. Alla i familjen borde vara rädda för att kidnappas, och särskilt Tom Hagen själv, som kan bli tvingad av kidnappare till att göra utbetalningar i Monero och från andra konton, nu när kidnappare är i farten.

Det intryck jag nu fått av Holden är att han arbetar med en klient han själv misstänker är skyldig, och lägger upp sitt arbete efter den slutsatsen. Hans erfarenhet som aktor, läger all fokus på att det är aktor som har bevisbördan, och han vet att varje sak kan leda till ny bevisning där man har sin sak klar.

Som försvarsadvokat åt en brottsling handlar det bara om vad åklagaren kan styrka och med vilka bevis. Nu verkar advokat Holden så osäker att han faktiskt saboterar utredningen genom att inte be sin klient att lämna ut material som skulle verifiera att Tom Hagen var oskyldig.

Det är faktiskt Holdens agerande som stärker mina misstankar. att här är det något lurt.

Mange gode poeng!👍
Citera
2020-05-11, 15:39
Medlem
Citat:
(10. desember-19) "Et ukjent kamerabevis kan avsløre fluktbilen som ble brukt da Anne-Elisabeth Hagen forsvant. En bil i nærheten av en gangvei ved Hagens bolig peker seg ut."

"Politiet ber nå personer som har kjørt på gangveien eller gjort observasjoner i dette området 31. oktober i fjor, om å melde seg til dem."

"Blant flere uidentifiserte kjøretøy i morgentimene den dagen Anne-Elisabeth Hagen forsvant, har én konkret bil vekket særlig interesse, ifølge VGs opplysninger. Bilen, som ble fanget opp av et kamera på motsatt side av Langvannet, befant seg om lag hundre meter fra Hagens hjem."

"Politiet er særlig interessert i den uidentifiserte bilen fordi den ble observert like ved Hagen-ekteparets bolig, i bunnen av gangveien ved Langvannet, i tidsrommet hvor man mener at Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for en alvorlig kriminell handling.

Til tross for at politiet gjentatte ganger har bedt personer som oppholdt seg i området 31. oktober om å melde seg, skal ikke den eller de personene som kjørte denne bilen ha gjort det."

Der ser du, bilen ble etterlyst først i desember i fjor, 14 måneder etter forsvinningen. Og bildet av bilen er uklart. Og det antydes at bilen har stått parkert, ukjent hvor lang tid den sto der.

Det er ikke engang sikkert at den parkerte bilen er samme kjøretøy som den bilen som rygget 09:05.

Politiet har snakket om flere uidentifiserte biler i området. Mener du da at alle uidentifiserte bilobservasjoner i området har vært delaktige i forbrytelsen mot AEH?

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Enig i at forklaringen din er mindre dramatisk , men enklere er den ikke. Logisk anvendelse av Occams razor tilsier at de observerte bilene med høyst usedvanlig adferd i umiddelbar nærhet både geografisk og tidsmessig har noe med forbrytelsen å gjøre. "Hata slumpen".

På en eller annen måte har AEH forlatt Sl*raveien. Hva er din teori?

Politiet snakker om flere uidentifiserte bilobservasjoner. Antar du, i likehet med Poirot over her, at alle slike observasjoner er kidnappere og leiemordere på oppdrag, eventuelt leide likflyttere på oppdrag.

Jeg synes det ville være rart om et drap som var planlagt i minst ett halv år, skulle involvere en risikabel kidnapping eller likflytting av AEH, langs en gangvei akkurat når det lysner, og i et tidsrom der mange ferdes langs gangveien. Jeg synes det skurrer.

Men jeg vet ikke. Mulig du og Poirot har rett.
Citera
2020-05-11, 15:41
Medlem
Politiet bør lette litt på sløret og publisere videopptaket eller bilder fra opptaket som er gjort av den aktuelle uidentifiserte bilen som rygget opp gangveien. Det kan gi verdifulle tips.
Senast redigerad av Jayce 2020-05-11 kl. 15:57.
Citera
2020-05-11, 15:49
Medlem
Bibss avatar
Ikke at jeg tror det har noen som helst
sammenheng...:

Kvinne overfalt av tre menn, Lørenskog
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5eb895545324780011df0dd5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto