2020-05-11, 14:47
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvis jeg trodde min kone ble kidnappet for 1,5 år siden og jeg visste at jeg selv var uskyldig - hvis jeg plutselig ble pågrepet på vei til jobb av beredskaptroppen, med VG luskende i buskene - når jeg blir siktet og satt i 4 ukers varetekt - når jeg blir frikjent og politiet forsøker å pågripe meg på nytt - alt dette skjer mens jeg blir forhåndsdømt i media.
Når jeg har godtatt telefonavlytting frem til november 2019 - og får vite at jeg har blitt overvåket hemmelig videre frem til idag....

Ja, da hadde jeg mistet troen på politiets etterforskning - det ville blitt opplevd som et alvorlig overgrep fra min side og min tillit til gjeldende etterforskere hadde vært lik 0
Ja, det må være grusomt hvis man er uskyldig.
Den som bør holdet hodet kaldt og gjenopprette tillit til politiet er advokaten.
Hvis oppklaring er viktigst.
Citera
2020-05-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Da ville i så fall politiet hatt gode vitner på det aktuelle tidspunktet og for lengst sjekket dem ut.

Men politiet er jo fortsatt på jakt etter den ryggende bilen, noe som ble fulgt opp i Aftenposten senest i forrige uke.
Så det tyder jo på at dette er noe annet enn ansatte fra kommunen.

Ja men det var gått så lang tid. Jeg husker ikke når politiet offentliggjorde at de hadde sikret noen opptak av dårlig kvalitet fra ett par kamera på andre siden av Langvannet. At opptakene var vanskelige å tolke, og at politiet måtte foreta rekonstruksjoner for å avgjøre hva videoopptakene viste.

Men at videoopptakene viser en bil som rygger opp langs gangveien, ble først offentliggjort i Aftenposten sist uke.

Dette er splitter ny informasjon for allmennheten. Og vi kan ikke utelukke at den eller de som rygget langs gangveien forsvinningdagen, plutselig vil huske episoden. Det er i hvert fall håp om det.

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Da burde jo den/de ansatte ha meldt fra til politiet om sin kjøring, ettersom politiet ba folk om å melde seg dersom hadde parkert og/eller kjørt på det stedet den morgenen.

Det har ikke vært etterlyst noen ryggende bil opp langs gangveien tidligere. Kanskje bilen kun rygget noen meter, og så kjørte ned igjen, og forsvant. Ikke sikkert de som var i bilen satte episoden i forbindelse med Hagen-kidnappingen, sånn i første omgang. Hvis de hverken så eller observerte noe helt spesielt, har de ikke hatt noen grunn til å huske denne morgenen spesielt.
Citera
2020-05-11, 14:58
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvis jeg trodde min kone ble kidnappet for 1,5 år siden og jeg visste at jeg selv var uskyldig - hvis jeg plutselig ble pågrepet på vei til jobb av beredskaptroppen, med VG luskende i buskene - når jeg blir siktet og satt i 4 ukers varetekt - når jeg blir frikjent og politiet forsøker å pågripe meg på nytt - alt dette skjer mens jeg blir forhåndsdømt i media.
Når jeg har godtatt telefonavlytting frem til november 2019 - og får vite at jeg har blitt overvåket hemmelig videre frem til idag....

Ja, da hadde jeg mistet troen på politiets etterforskning - det ville blitt opplevd som et alvorlig overgrep fra min side og min tillit til gjeldende etterforskere hadde vært lik 0

Hvis jeg trodde min kone var kidnappet, og jeg var økonomisk istand til og betale 100millioner i dusør for oppklarelse ville jeg ha gjort det på flekken, alle pengene jeg har hadde jeg gitt bort hvis noen av de nærmeste jeg har hadde blitt borte.. Men det er vel bare meg?

Hvis TH var genuint opptatt av å finne AEH hadde han gjort det, og ikke kranglet med poltiet om å få flytte hjem igjen ect.. La poltiet jobbe, samarbeid ikke motsatt.. Om man vet man er uskyldig oppfører man seg ikke som TH gjør atm imo..
Senast redigerad av GG99Slayer 2020-05-11 kl. 15:01.
Citera
2020-05-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Tror bilen rygget litt lenger enn man gjør om man skal snu siden selve ryggingen ble en sak.
Men Aftenposten er ikke helt klar på det.
https://www.aftenposten.no/norge/i/AdyG15/politiet-har-video-av-bil-som-rygget-inn-til-hagens-bolig-kort-tid-foer-anne-elisabeth-hagen-forsvan t?
Takk for svar og link! Jeg forsto det slik at den bilen kl 9:05 rygget hele gangveien opp i retning huset. Og jeg tenker at bilen ev kan ha kjørt i en annen retning da den kom til et sted der det gikk flere veier slik at bilføreren kunne manøvrere bilen og kjøre videre i en annen retning uten å rygge (eller at bilen eventuelt stoppet ved hagens hus og hentet AE og/eller GM som var i huset før den kjørte videre).

Teori:
Bilen kjørte ned til parkeringen ved fiskeplassen litt før kl 9 og slapp av en eller flere personer. Den/de som ble sluppet av, beveget seg gjennom stien mot Hagens hus og observerte at TH kjørte til jobb ca kl 9.
Bilen rygget opp fra parkeringen 9:05 på gangveien mot Hagens hus, og deretter:
1) kjørte inn innkjørselen til Hagens hus (for å vente på og hente GM og AE)
eller
2) kjørte videre i en annen retning og kom etter hvert til boligblokken (der et vitne senere observerte en bil kjørende over en plen i retning Hagens hus).

Hvis 2) : Deretter kjørte bilen over den nevnte plenen, inn mot Hagens hus og hentet GM og AE.

Har det vært opplyst om i hvor lang tid den bilen sto parkert ved fiskeplassen og/eller tidspunkt for ev observasjon fra video av bilkjøring til den parkeringen før kl 9:05 den morgenen? Hvis ikke, kan kanskje bilen ha stått med lysene slukket i lang tid (kanskje i flere timer?) på den parkeringen?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-11 kl. 15:13.
Citera
2020-05-11, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Hvis jeg trodde min kone var kidnappet, og jeg var økonomisk istand til og betale 100millioner i dusør for oppklarelse ville jeg ha gjort det på flekken, alle pengene jeg har hadde jeg gitt bort hvis noen av de nærmeste jeg har hadde blitt borte.. Men det er bare meg,

Hvis TH var genuint opptatt av å finne AEH hadde han gjort det, og ikke kranglet med poltiet om å få flytte hjem igjen ect.. La poltiet jobbe, samarbeid ikke motsatt.. Om man vet man er uskyldig oppfører man seg ikke som TH gjør atm imo..

Slik saken står nå, så er det rart han ikke hyrer inn noen privatetterforskere fra utlandet. X-FBI eller lignende. Tiltroen til politiet må være lav, hvis han er uskyldig, og han har penger nok til å engasjere noen toppfolk vil jeg tro. Er han skyldig, så holder det nok lenge med en "venn" som hjelper til litt med mail til politet osv...Noe må han vise til, og dette møte med Green var vel noe sånt. Det blir spinkelt.
Citera
2020-05-11, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Det har ikke vært etterlyst noen ryggende bil opp langs gangveien tidligere.
Kanskje bilen kun rygget noen meter, og så kjørte ned igjen, og forsvant. Ikke sikkert de som var i bilen satte episoden i forbindelse med Hagen-kidnappingen, sånn i første omgang. Hvis de hverken så eller observerte noe helt spesielt, har de ikke hatt noen grunn til å huske denne morgenen spesielt.

Men politiet ba for lang tid siden alle som hadde kjørt på den gangveien den morgenen om å melde seg.
Citera
2020-05-11, 15:08
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om bilen som rygger 09:05 fra bryggen og opp langs gangveien mot Hagens hus.

Min umiddelbare assosiasjon er at det var ansatte fra kommunen som har vært ute i lovlig ærend, et eller annet praktisk gjøremål i forbindelse med vedlikehold av gangveier. De fysiske sperrene som gjorde gangveien kjørbar, og mulig å brøyte i vinterhalvåret, var nylig blitt fjernet.

.
Det tror jeg ikke. Det ville politiet lett funnet ut av med kommunens arbeidsplaner, elektroniske kjørebøker osv. Bilen har også fått mye oppmerksomhet i media, og ingen med uskyldige intensjoner har meldt seg.
Citera
2020-05-11, 15:14
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Slik saken står nå, så er det rart han ikke hyrer inn noen privatetterforskere fra utlandet. X-FBI eller lignende. Tiltroen til politiet må være lav, hvis han er uskyldig, og han har penger nok til å engasjere noen toppfolk vil jeg tro. Er han skyldig, så holder det nok lenge med en "venn" som hjelper til litt med mail til politet osv...Noe må han vise til, og dette møte med Green var vel noe sånt. Det blir spinkelt.

Husker Martine saken, der amerikanske x millitær folk hadde kommet til faren og sagt de kan lett hente han hit, handler bare om $$$. Så ja det finnes helt klart alternativer.
Citera
2020-05-11, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
TH er på ingen måte frikjent...
Nei, det var nok feil ordlegging, men fra varetekten kanskje - han er jo fremdeles siktet.
Citera
2020-05-11, 15:16
Medlem
Citat:
Men politiet ba for lang tid siden alle som hadde kjørt på den gangveien den morgenen om å melde seg.

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det tror jeg ikke. Det ville politiet lett funnet ut av med kommunens arbeidsplaner, elektroniske kjørebøker osv. Bilen har også fått mye oppmerksomhet i media, og ingen med uskyldige intensjoner har meldt seg.

Dette er bare mitt forslag til en naturlig forklaring på ryggende bil.

Kan godt hende at det var leide kidnappere eller leiemordere, på oppdrag for å kidnappe eventuelt drepe AEH, og frakte henne vekk fra området. Eller leide medhjelpere som etter avtale skulle hente liket for å skjule det for alltid.

Jeg ville bare prøve meg på en enklere og mindre dramatisk forklaring på den ryggende bilen. Siden den aldri har vært etterlyst tidligere.
Citera
2020-05-11, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Noe må han vise til, og dette møte med Green var vel noe sånt.

Det møtet illustrerer i alle fall hans evner til å komme i kontakt med forbindelser i både inn- og utland, forbindelser som folk flest kanskje ikke kommer i kontakt med.
Senast redigerad av Jayce 2020-05-11 kl. 15:21.
Citera
2020-05-11, 15:18
Medlem
Citat:

(10. desember-19) "Et ukjent kamerabevis kan avsløre fluktbilen som ble brukt da Anne-Elisabeth Hagen forsvant. En bil i nærheten av en gangvei ved Hagens bolig peker seg ut."

"Politiet ber nå personer som har kjørt på gangveien eller gjort observasjoner i dette området 31. oktober i fjor, om å melde seg til dem."

"Blant flere uidentifiserte kjøretøy i morgentimene den dagen Anne-Elisabeth Hagen forsvant, har én konkret bil vekket særlig interesse, ifølge VGs opplysninger. Bilen, som ble fanget opp av et kamera på motsatt side av Langvannet, befant seg om lag hundre meter fra Hagens hjem."

"Politiet er særlig interessert i den uidentifiserte bilen fordi den ble observert like ved Hagen-ekteparets bolig, i bunnen av gangveien ved Langvannet, i tidsrommet hvor man mener at Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for en alvorlig kriminell handling.

Til tross for at politiet gjentatte ganger har bedt personer som oppholdt seg i området 31. oktober om å melde seg, skal ikke den eller de personene som kjørte denne bilen ha gjort det."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/lAm6do/mystisk-bil-ved-hagens-hus-fanget-paa-video
Senast redigerad av POlROT 2020-05-11 kl. 15:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in