Citat:
Ursprungligen postat av
Realtesto
Hahaha ja men ekonomin kommer skyllas på privatiseringar osv så Tegnell klarar sig och högerpolitiker i sthlm får hela skulden för att Sverige klarade sig sämst.
Jag är inte så övertygad om det.
Grejen är den att Tegnell har stöd eftersom att många har valt att ha som prio 1 sig själva, sina individualistiska intressen, framför detta med att rädda så många liv som möjligt.
Det är det som finns bakom de idioter som tatuerar honom på bröstet.
Tegnell har gjort precis det de hade valt att göra. Att icke sätta som prio 1 behovet av att rädda liv.
Sen finns andra som inte tatuerar honom och lite i smyg ibland håller med honom. Det är samma sak där.
De approvar hans beslut då de motsvarar de beslut de själva hade tagit.
Kontentan är att även om det dör 50 tusen personer i Sverige, så länge detta inte påverkar ekonomi någoit namnvärt, så är han fortfarande kung. Han ser till att många dör, men skyddar många människor intressen.
Skulle det dock visa sig att denna strategi påverkar ekonomi värre än hos andra länder som valt andra vägar, då börjar man inse att Tegnell strategi var dålig. Utifrån deras ursprungliga behov, dvs ekonomiska delen.
Det är alltså ok att det dör folk. Men det är INTE ok att man blir så mycket fattigare.
I det fallt slutar man tycka han är kung. Då blir han en idiot som ha ruinerat oss, komemr de flesta tänka.
Huruvida han sparkas eller hamnar på rättegång har jag ingen aning om.
Men en sak är säker: går det väldigt illa för ekonomi då kommer alla sluta tatuera hans fula ansikte på bröstet. Det kan jag lova dej.