2020-05-11, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Japp. Vi måste ju såklart utgå ifrån att all data som inte leder till ett massorganiserat Sverigehat, är Fake News..

Beros på hur många platser som reserverats samt att det faktiskt sanknas narkosläkare bla. För att behandla en IVA patient krävs 3 olika sorters läkare. Du borde veta pedofil.
Citera
2020-05-11, 14:33
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Skulle tro att 90 procent är inrapporterat inom 9 till 12 dagar.
8-9 snarare, syns i den undre grafen. Den slutar dock 2:a maj av naturliga skäl men verkar vara lägre ju mindre dödsfall vi har (som högst mellan 10-16 april när vi peakade, då det var 10-12 dagar).
FHM lägger ju sitt medelvärde 10 dagar tillbaka för att vara på den säkra sidan. Själv är jag optimist och hoppas att låga dödstal den senaste veckan tagit ner eftersläpningen (90%) till 7 dagar.
Citera
2020-05-11, 14:34
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Glädje när man rapporterar om att 45 människor har avlidit till följd av en sjukdom?

Någon är inte rätt i så fall.
Stannar där.

Hur många rapporterades avlidna i Norge, Finland och Danmark denna måndag av samma orsak?

Glädjas = sjukt.
Det var bara 31!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Hen ljuger dessutom att dessa veckor samma period 2015-2019 låg på mycket låga nivåer.

Vecka 18 går det inte analysera med SCBs siffror då massa dödsfall ännu inte rapporterats in pga eftersläpning.

Den ojusterade överdödligheten ser ut på följande sätt (detta ska upp något då dödligheten har minskat även jmf med 2015-19):

v. 13 234
14 545
15 804
16 741
17 471
18 408

Justerar man för eftersläpning får man däremot följande siffror (grundat på tidigare uppjusteringar, en sådan justering är mycket osäker):

v. 13 234
14 550
15 815
16 772
17 521
18 612

Fortfarande nedåtgående trend, men oroande att vecka 18 är klart högre än vecka 17. Vi får hoppas att detta bara är tillfäligt (det som talar för det är nedgången för IVA).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Var är alla "det är vanlig influensa" människorna???
Förlösande skönt att slippa den tidsödande värdelösa debatten iaf! Haha jävla idioter hoppas ni skäms rejält idag.

Det där är något som idioter höhö-at sig över i flera månader nu. Men "vanlig influensa"-klubben har ju betydligt mer rätt än alla som satt och gjorde domedagsprognoser här i mars.

Själv skäms jag inte. Först trodde jag på enormt många döda men ändrade mig tidigt när det inte verkade vara SÅ inihelvete farligt och jag står fast vid det.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Rapporterade dom verkligen 45?

Intressant att nu fler dör än vad som rapporteras insjuknade. Jag undrar varför de ens genomför dessa pressträffar och rabblar siffror som helt uppenbart har en sådan bristande fullständighet att den blir helt värdelös.
Citera
2020-05-11, 14:35
Avslutad
Citat:
Glädje när man rapporterar om att 45 människor har avlidit till följd av en sjukdom?

Stannar där.

Hur många rapporterades avlidna i Norge, Finland och Danmark denna måndag av samma orsak?

Glädjas = sjukt.

Empatiska människor med ett logiskt tänkande kan glädjas över att färre människor avlider. Vilket faktiskt chockerande nog betyder att fler människor är i livet jämfört med hur det skulle varit om dödsfallen fortsatt i samma tempo. Besvärligt jag vet.....
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Okej-kanske detta kan vara med och förklara att nytt virusutbrott nu är på g i Wuhan hos fladdermusätarfolket?

Det verkar lite så just nu. Wuhan är oroliga för ett utbrott nummer två av COVID-19.
Hoppas de får vad vi har haft i Europa som verkar dödligare än det första COVID-19.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Herregud.... Dom flesta länder börjar bli medvetna om att dom också kommer bli tvungna att genomlida smittan, så det är gravt efterblivet att jämföra avlidna i olika länder redan nu. För övrigt har jag alltid avskytt S av hela mitt hjärta, det innebär dock inte att dom aldrig gör något rätt. Men det är du förmodligen för inskränkt för att förstå.

Du är så jäkla lättlurad.

I går i media Så kunde man läsa att Norges minister sa att Sverige hade rätt gällande skolan öppenhet. Problemet var bara att ingen media i Norge rapporterade samma sak utan en journalist säkerligen vinklat frågan om Sverige kan ha haft rätt och man svarade kanske så blir vinklingen att Sverige haft rätt enligt PK-media.

Och sedan skriver du att det är grav efterblivet att att jämföra avlidna i olika länder!! Hur kan man resonera så?
Är inte liv mer värda än så? Att Sverige ligger i topp i Världens listor på ett negativt sätt är ju en förnekelse för dom som inte vill se hur stort problem vi har.
Vi ska inte ligga i topp på dessa listor med våra 10 miljoner invånare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Hahaha ja men ekonomin kommer skyllas på privatiseringar osv så Tegnell klarar sig och högerpolitiker i sthlm får hela skulden för att Sverige klarade sig sämst.

Jag är inte så övertygad om det.
Grejen är den att Tegnell har stöd eftersom att många har valt att ha som prio 1 sig själva, sina individualistiska intressen, framför detta med att rädda så många liv som möjligt.
Det är det som finns bakom de idioter som tatuerar honom på bröstet.
Tegnell har gjort precis det de hade valt att göra. Att icke sätta som prio 1 behovet av att rädda liv.

Sen finns andra som inte tatuerar honom och lite i smyg ibland håller med honom. Det är samma sak där.
De approvar hans beslut då de motsvarar de beslut de själva hade tagit.

Kontentan är att även om det dör 50 tusen personer i Sverige, så länge detta inte påverkar ekonomi någoit namnvärt, så är han fortfarande kung. Han ser till att många dör, men skyddar många människor intressen.

Skulle det dock visa sig att denna strategi påverkar ekonomi värre än hos andra länder som valt andra vägar, då börjar man inse att Tegnell strategi var dålig. Utifrån deras ursprungliga behov, dvs ekonomiska delen.

Det är alltså ok att det dör folk. Men det är INTE ok att man blir så mycket fattigare.
I det fallt slutar man tycka han är kung. Då blir han en idiot som ha ruinerat oss, komemr de flesta tänka.
Huruvida han sparkas eller hamnar på rättegång har jag ingen aning om.
Men en sak är säker: går det väldigt illa för ekonomi då kommer alla sluta tatuera hans fula ansikte på bröstet. Det kan jag lova dej.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Hade Sverige gjort rätt sedan 15 mars så skulle vi inte haft 3250 st döda utan kanske max 250 döda- Det är en skillnad.

Vill inte spela Allan men om vi gjort som jag förespråkade i februari och infört aggressiv testning samt karantän av alla från hotspots hade vi kanske haft färre än 50 döda. Som grund för det använder jag Taiwan och Israel som exempel. Nästan alla av Taiwans 7 dödsfall är relaterade till tidiga importfall och runt 37% av alla Israels dödsfall är korrelerade till två grupperingar av ultraorthodoxa fundamentalister som inte upprätthållt social distansering.
Citera
2020-05-11, 14:36
Medlem
Citat:

Stannar där.

glädjas = "sjukt".

Ja du skulle väl sitta och grina om man utvecklar cancerbehandling så bara 100 om året dör. "Hallå hur kan ni jubla när 100 personer har DÖTT"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in