2020-05-11, 14:26
Medlem
santos_devilles avatar
Sätter en tunna skit på att vi kan ta bort alla restriktioner för vanligt folk 0-69 år under sommaren, eller i alla fall öka folkmängden till 500 personer. Lagom till efter midsommar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Fullt möjligt att Sverige blir mest drabbat land i världen (man är ju på väg dit) i form av antal döda per capita och Tegnell helgonförklaras. Det är knappast något att bli överraskad över efter allt det som hänt hittills i detta land.

Skulle det dock visa sig att ekonomin tar ordentligt smäll (även där mer och mer tyder på det) och även värre än övriga norden då kommer han utan tvekan få livstidsfängelse.

Går att sopa under mattan hur många lik som helst. Men rör inte svenskens pengar.

Hahaha ja men ekonomin kommer skyllas på privatiseringar osv så Tegnell klarar sig och högerpolitiker i sthlm får hela skulden för att Sverige klarade sig sämst.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Att förvänta sig noll döda av massmördare är orealistiskt. Tänkte bara påpeka det.

Hur många döda skulle du ha tyckt var lagom mängd att acceptera?

Efter så här lång tid så skulle jag gärna ha såna siffror som våra nordiska grannländer. De har visa dagar noll och ibland 1 död men ligger stadigt under 5st per dag.
Deras kurvor är ju helt annorlunda emot Sverige.

Hade Sverige gjort rätt sedan 15 mars så skulle vi inte haft 3250 st döda utan kanske max 250 döda- Det är en skillnad.
Citera
2020-05-11, 14:28
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Dr. Tegnell sa väl 31 avlidna idag, då går antalet ner. Rätt väg nu.

Förhoppningsvis, men frågan är när vi är nere på noll döda? Knappast under hela sommaren vilket gör att vi inte vet vad som väntar till hösten.
Citera
2020-05-11, 14:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Du är en störd jävel som bara hyllar Tegnell och co och siffrorna går ner. Alla dina inlägg ser ju att komma från Sveavägen 68 och hur än man beskriver hur många döda Sverige har kontra resten av norden, baltikum mm så förnekar du alltid Sveriges siffror.
Jag förstår att du har en agenda men den blir genomskinlig då du är en Tegnell dyrkare och gör allt för att försvara Sveriges strategi.

https://tegnellcitat.se/

Du borde läsa denna och försök se helheten.

Herregud.... Dom flesta länder börjar bli medvetna om att dom också kommer bli tvungna att genomlida smittan, så det är gravt efterblivet att jämföra avlidna i olika länder redan nu. För övrigt har jag alltid avskytt S av hela mitt hjärta, det innebär dock inte att dom aldrig gör något rätt. Men det är du förmodligen för inskränkt för att förstå.
Citera
2020-05-11, 14:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Hur kan man mäta upp ett ökande R-tal utan att först identifiera ett ökande antal smittade?

Jag är ingen expert, du får ringa Tysklands smittskydd och fråga.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/tysk-smittspridning-tar-fart-igen
Citera
Medlem
Var är alla "det är vanlig influensa" människorna???
Förlösande skönt att slippa den tidsödande värdelösa debatten iaf! Haha jävla idioter hoppas ni skäms rejält idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Antagligen 4000 döda till helgen..

Nej snarare strax över 39 200 döda i Sverige från 1/1-17/5 oavsett dödsorsak.

Jämfört med förra toppåret 2018 då det dog 37 462 under samma period oavsett dödsorsak.

Och snittet 2015-2019 ligger på 36 175 döda under samma period.
Citera
2020-05-11, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Sätter en tunna skit på att vi kan ta bort alla restriktioner för vanligt folk 0-69 år under sommaren, eller i alla fall öka folkmängden till 500 personer. Lagom till efter midsommar

Lycka till med det!

Citat:
Fest- och matsugna människor som köar till restauranger och barer på Lilla torg föll inte i god jord hos miljöförvaltningens kontrollanter. Sex uteställen vid Lilla torg anmäls nu till Smittskydd Skåne, som kan ta beslut om stängning.

https://www.sydsvenskan.se/2020-05-11/krogar-pa-lilla-torg-anmals-for-mycket-trangsel-i-koerna
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Jämförelse Norge vs Sverige

16 Mars införde Norge hårdare restriktioner samt stängda skolor mm
Enligt uppgifter i tråden (ej bekräftade, länka gärna om ni har bättre uppgifter) så tar det c:a 20 dagar från smittotillfället till döden.

Det skulle betyda att de som dött fram till 5:e April inte är påverkade av lockdown eller inte lockdown.

Fram till 5:e April hade Norge 71 döda, Sverige 401 döda. En faktor 5,65 högre i Sverige.

Om vi antar att Sverige hade gjort precis som Norge och vi behållit samma faktor skulle det idag vara 1226 st döda i Sverige. Då kan man anta att vi har en överdödlighet med 1814 st jämfört med om vi hade kört samma strategi som Norge.

Är det då så enkelt ?
Jag tror inte det, vi ser att redan från början så stack våra siffror iväg och ibörjan ökar det exponentiellt, vi hade nog inte kunnat bromsa på samma sätt som Norge trots samma strategi. Naturligtvis helt omöjligt att svara på men min gissning är någonstans där i mitten, runt 800-900st extra döda pga att vi inte tog samma strategi som Norge. Vi borde med andra ord legat på 2100-2200 döda idag, inte över 3000.
Sen återstår att se på sikt vad som händer, eventuellt klarar vi oss bättre längre fram ?

Citat:
Efter så här lång tid så skulle jag gärna ha såna siffror som våra nordiska grannländer. De har visa dagar noll och ibland 1 död men ligger stadigt under 5st per dag.
Deras kurvor är ju helt annorlunda emot Sverige.

Hade Sverige gjort rätt sedan 15 mars så skulle vi inte haft 3250 st döda utan kanske max 250 döda- Det är en skillnad.

Du får gärna visa hur du räknar för att komma fram till den siffran, jag anser att du är förblindad av hur du vill att det ska vara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jaja, vi vet att du hoppas på många döda svenskar. Du kan inte ens glädjas åt den lägsta måndagsrapporteringen på länge. Bra där.
Glädje när man rapporterar om att 31 människor har avlidit till följd av en sjukdom?

Någon är inte rätt i så fall.
Stannar där.

Hur många rapporterades avlidna i Norge, Finland och Danmark denna måndag av samma orsak?

glädjas = "sjukt".

Edit: Rättat från 45 till 31, tack för påpekandet.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2020-05-11 kl. 14:37.
Citera
Medlem
Citat:
Du är en störd jävel som bara hyllar Tegnell och co och siffrorna går ner. Alla dina inlägg ser ju att komma från Sveavägen 68 och hur än man beskriver hur många döda Sverige har kontra resten av norden, baltikum mm så förnekar du alltid Sveriges siffror.
Jag förstår att du har en agenda men den blir genomskinlig då du är en Tegnell dyrkare och gör allt för att försvara Sveriges strategi.

https://tegnellcitat.se/

Du borde läsa denna och försök se helheten.

Fast du måste ju ändå oavsett hålla med om att det är positivt att dödstalen sjunker just nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in