Citat:
Ursprungligen postat av
scaloppina
Vilka knappar hos Mergin tryckte hon på för att få honom att bli aggressiv? Hon provocerade honom säkert och sa inte ifrån redan från början. Varför inte? Hon kanske ville att han skulle göra bort sig precis som Sami? Nu menar jag inte att Mergim inte skulle vara ansvarig för sitt handlande, men Frida har jag sätt många ggr manipulera andra till ngt. Mergim lät henne manipulera honom. Själv vill hon framstå som den snällaste av alla, och ju mer hon får de andra att agera som "icke snälla" desto snällare framstår hon själv! Det är ngt konstigt med tanten.
Jag tror inte Frida vill manipulera Mergim till något sådant, tycker hon verkligen tycker om han och förstår vilka svårigheter han tampas med och bryr sig enormt mycket.
Jag fattar Mergim på det sättet att det alltid varit han och Lennie. Dom ska ska göra allt, det har även Lennie velat, massor av planer. Det har varit en trygghet för Mergim.
Nu helt plötsligt så tas mycket av det ifrån han (sängen) och att Sami eggar upp han lite onödigt mycket ibland på kvällarna. Han säger att han och Lennie ska bada hela tiden. Han säger att han vill sova med Lennie för han har aldrig sovit så gott helt plötsligt Nu säger han gång på gång framför mergim att han och Lennie ska resa, som de två pratat om. Lennie kramar mergim gonatt innan han går in till Sami.
Han har ingen aning hur han ska betee sig i denna situation och blir trotsig istället. Tror allt bara snurrar i hans huvud och han är livrädd, men vill försöka dölja det (vilket inte går så bra).
Sen kom beskedet att de inte får mörk BUS. Vilket dom inte vet varför, så då tar han det som att dom också vill jävlas.
Han mår skitpiss och hamnar djupare och djupare ner i spiralen.