2020-05-11, 14:16
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
31 får jag det till.
3256-3225
Så låga siffror att mörkläggninspropagandaaftonbladet istället för det dagliga siffrorna rapporterar totalen
Citera
2020-05-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ok, så det är bättre att det blir helt tomt på sjukhusen nu för att sedan riskera en anstormning senare trots att förloppet blir mer långdraget? Eller är det bättre att vi låter sjukvårdens resurser arbeta så nära max som det bara är möjligt?

I januari sa Wallensten o två till läkare i tv att om pandemin skulle drabba Sverige då skulle svensk sjukvård inte klara av det.
Överläkaren som satt bredvid Wallensteen samt professorn var rörande överens.
Det skulle vara helt omöjligt med tanke på bristen av IVA-platser, personal etc.

Där ser man. Wallensteen vet inte ett skit! Han är som resten av FHM.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Dödstalen sjunker hela tiden nu! Det måste väl betyda att det snart är över för vår del. För länder som har kört lockdown kommer det däremot bli mycket värre.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
MSB: Färre svarar ja till att man stannar hemma

Det är klart, det är vackert väder och man vill gå ut och träffa vännerna man inte hängt med på länge
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Nej det ändrades till 31. Jag läste på nätet först och det blev fel rapport där.

Nu spelar ju inte just denna siffra någon roll, men jag tycker bara rätt skall vara rätt.
Det är så många här inne som drar sina siffror ut röven, bara för att det skall passa en viss agenda.
(Åt båda håll)
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jaja, vi vet att du hoppas på många döda svenskar. Du kan inte ens glädjas åt den lägsta måndagsrapporteringen på länge. Bra där.

Jag hoppas inte folk dör. Där har du fel.

Men jag är ingen mupp som hela tiden gläds att det minskar när det rapporteras 31 döda och man säger att siffrorna är låga för man inte fått in alla rapporter och det kommer mer.
Medans våra grannländer inte ens har 31 döda per vecka så är det skrämmande.

Sverige har så många döda och så många människor har fått sätta livet till.

Nej jag kan inte glädjas då jag ser alla länder runt omkring har kontroll och Sverige är i topp av världen av döda. Det är strategin Sverige haft som gör att vi är där vi är.
Citera
2020-05-11, 14:18
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
90% är inrapporterat inom 7 dagar:
https://adamaltmejd.se/covid/

Skulle tro att 90 procent är inrapporterat inom 9 till 12 dagar.
Citera
2020-05-11, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Chansen är större att dubbel-Anders blir dom första som adlas i Sverige sedan 1902.

Fullt möjligt att Sverige blir mest drabbat land i världen (man är ju på väg dit) i form av antal döda per capita och Tegnell helgonförklaras. Det är knappast något att bli överraskad över efter allt det som hänt hittills i detta land.

Skulle det dock visa sig att ekonomin tar ordentligt smäll (även där mer och mer tyder på det) och även värre än övriga norden då kommer han utan tvekan få livstidsfängelse.

Går att sopa under mattan hur många lik som helst. Men rör inte svenskens pengar.
Citera
2020-05-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Se inlägget ovan, visst finns de som tycker att det är bra.
Är det inte så att typ hela världens samlade forskarkår kring dessa typer av virus ser smittspridning som någonting positivt nu när vaccin inte finns? Kruxet ligger i att spridningstakten inte får bli för hög då det kan komma att överbelasta sjukvården?
Citera
2020-05-11, 14:19
Medlem
Citat:
Nej det ändrades till 31. Jag läste på nätet först och det blev fel rapport där.

+37 enligt https://c19.se/
Citera
2020-05-11, 14:20
Avslutad
Citat:
Jag hoppas inte folk dör. Där har du fel.

Men jag är ingen mupp som hela tiden gläds att det minskar när det rapporteras 31 döda och man säger att siffrorna är låga för man inte fått in alla rapporter och det kommer mer.
Medans våra grannländer inte ens har 31 döda per vecka så är det skrämmande.

Sverige har så många döda och så många människor har fått sätta livet till.

Nej jag kan inte glädjas då jag ser alla länder runt omkring har kontroll och Sverige är i topp av världen av döda. Det är strategin Sverige haft som gör att vi är där vi är.

Du är en mupp som inte förstår att varje dag med låga rapporteringar sänker 7-dagars snittet som är en bra måttstock på utvecklingen. Dom flesta elever i lågstadiet kan nog tillgodogöra sig sådan information.
Citera
2020-05-11, 14:20
Medlem
Citat:
Mina förväntningar är noll när det gäller massmördare. Dom har redan döda för många och jag hoppas bara vansinnet slutar och vi slutar förneka vårt misslyckande i vår strategi.

Att förvänta sig noll döda av massmördare är orealistiskt. Tänkte bara påpeka det.

Hur många döda skulle du ha tyckt var lagom mängd att acceptera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in