Citat:
Ursprungligen postat av
David86
Nu tar du det lite ur sitt sammanhang, jag ser inte något problem med att friska unga människor går till puben/restaurangen (även om där finns en stor sannolikhet för smitta) så länge riskgrupperna håller sig från de ställena.
Förstår inte riktigt vad du förespråkar då, du klagar på att folk går på pubar och restauranger men vill inte stänga dom? Eller vill du stänga dom? Då förstår jag inte varför mediamarkt och ikea ska vara öppet som är minst lika farligt som puben, så därmed blir lock down resultatet.
Om flockimmunitet inte funkar så kan jag säga att då är de tråkigt för de som som får sätta livet till, men kostnaden för alternativet blir ännu högre (samhällskollaps).
Isf kan alla som förespråkar lockdown säga upp sig från sina jobb självmant, avsäga sig rätt till a-kassa och eventuella bidrag och isolera sig i hemkarantän. Då förblir ni fria från corona, men kan räkna med en så hård ekonomisk smäll att ni sannolikt hellre tagit riskerna med corona (typ 1 på tiotusen att bli allvarligt sjuk, eller helt säker ekonomisk härdsmälta).
Total lock down för mig betyder utegångsförbud samt allting stängt förutom matbutiker och apotek.
- restauranger kan vara öppna om de håller sig till reglerna.
-stäng alla pubar.
-stäng grundskolorna 4-9, låt de yngsta vara kvar i skolan så att deras föräldrar kan fortsätta att arbeta.
Du förespråkar att alla under 70 ska vara ute som vanligt? Förstår du inte att det skulke innebära en överbelastad sjukvård och fler döda? Hur tänker du?