2020-05-11, 11:04
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Godt poeng. Men da er man avhengig av at enten TH hadde kontroll på at alle som potensielt kunne stukket innom ila dagen uten konkret avtale, ikke ville gjøre det av ulike grunner, eller evt. at de ikke hadde for vane å stikke innom uten konkret avtale. Og ville TH ha visst om evt. løse planer AEH hadde med barna om å stikke innom, som bor i nærheten? Mener også å ha lest at datter hadde planer om å treffe AEH men at hun ikke møtte opp til avtalen, men det vet jeg ikke om er fakta eller antakelser. Hvem har nøkkel til huset?

Uansett hva som er tilfelle må TH, om gjerningsmann, og hvis det ble rigget senere på dagen, vært sikker på at ingen ville komme innom før den tid.

Gitt at AEH ble hentet rett etter 9:14 og det ble lagt igjen en strips og et brev så hadde det ikke vært krise om noen andre kom og avdekket situasjonen mens TH var på arbeid. Hadde ikke det bare vært en stor fordel, dersom TH skulle stå bak forbrytelsen?
Citera
2020-05-11, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Oppfatter det slik at enkelte har en tendens til å overdrive. Det gikk jo ganske lang tid før det ble offentliggjort at ekteparet hadde vært på teater i Oslo kvelden før. For all del, det kan hende at informasjonen rundt hvem som passet hunden er vesentlig ift politiets etterforskning, og at det er derfor det ikke står om det i media, eller så kan det hende at det er fullstendig irrelevant ift etterforskningen.

Valpen är central i denna sak. Det skrev jag redan för ett år sedan. Det var EHs hund. Hunden är en del av tidslinjen. Hunden var hemma på morgonen. Jag har många frågor om en valp som inte är rumsren. När var hunden ute senast? Hur såg det ut i rummet där hunden var inlåst? Med vem var hunden när paret Hagen var på teater? Var hundpassaren hemma hos Hagens?
Citera
2020-05-11, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Gitt at AEH ble hentet rett etter 9:14 og det ble lagt igjen en strips og et brev så hadde det ikke vært krise om noen andre kom og avdekket situasjonen mens TH var på arbeid. Hadde ikke det bare vært en stor fordel, dersom TH skulle stå bak forbrytelsen?

Poenget var bare at han må ha vært temmelig sikker på at ingen kom og låste seg inn før sporene eventuelt var plantet, hvis det er tilfellet at de ble det. Tror ikke på at han (ut i fra de beskrivelsene jeg har lest) ville tatt sjansen på at noen kanskje kom hjem før alt var klart. Så min konklusjon ut i fra dette er at alt må ha vært klart til å bli "oppdaget" enten da han forlot boligen, eller kort tid etter.
Citera
2020-05-11, 11:11
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Valpen är central i denna sak. Det skrev jag redan för ett år sedan. Det var EHs hund. Hunden är en del av tidslinjen. Hunden var hemma på morgonen. Jag har många frågor om en valp som inte är rumsren. När var hunden ute senast? Hur såg det ut i rummet där hunden var inlåst? Med vem var hunden när paret Hagen var på teater? Var hundpassaren hemma hos Hagens?

Media beskytter barna (og barnebarna) til AEH mot omtale fordi de er fornærmede i saken.

Det trenger ikke være mer mistenkelig enn det.

Jeg vet ikke, men en mulig forklaring kan være at barn eller barnebarn fra andre siden av L*ngevannet passet valpen hjemme i Sl*raveien noen timer. De kan ha reist hjem til seg selv utpå kvelden slik at valpen ikke behøvde være alene så lenge. Eller først når de visste at paret var på vei hjem fra Oslo.
Citera
2020-05-11, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Det var noen som skrev tidligere her at det var et rykte om at slepesporene fra badet var avføring. Hvis det stemmer kan det enten ha vært avføring i forbindelse med frykt/død hos AEH, eller avføring fra hunden, som ikke hadde fått luftetur på en stund...?
Citera
2020-05-11, 11:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proofide
Kanskje TH dro tidligere hjem fra jobb denne dagen fordi datteren ikke fikk tak i AEH, og TH ble redd for at hun skulle stikke innom før TH rakk å rigge huset med falske kidnappingsspor. Da hadde jo hele storyen vært en fiasko. Så han skyndte seg hjem og slang fra seg noen strips, tråkket rundt med Sprox-skoene og la frem brevet.

Ja, du hör själv hur det låter.
Citera
2020-05-11, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Kan også legge til at bilen som er observert ryggende på gangveien kl. 09:05 neppe er et plantet spor. Det vil være for høy risiko akkurat rundt det høyaktuelle tidsrommet. Jeg er derfor 99,99% sikker på at denne høyst uvanlige aktiviteten er relatert til at AEH ble fysisk fjernet fra boligen.

Ja den bilen har nok noe med forsvinningen å gjøre.

Den er observert på et helt avgjørende tidspunkt og har en uvanlig kjøremanøver.

At bilen rygger opp gangveien tyder på at noen skulle komme seg raskt vekk igjen, dvs kjøre ned gangveien og ut på Elveveien etter utført oppdrag.

Ser for meg at den ikke rygget helt opp, men stoppet i le av skogholtet.
Citera
2020-05-11, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Den er observert på et helt avgjørende tidspunkt og har en uvanlig kjøremanøver.

At bilen rygger opp gangveien tyder på at noen skulle komme seg raskt vekk igjen, dvs kjøre ned gangveien og ut på Elveveien etter utført oppdrag.

Ut i fra overvåkningsvideoen kl 10:15 ser det ut som det regnet denne dagen. Har det vært noe info om hva skoavtrykkene bestod av? Støv fra asfaltert vei/innkjørsel eller jord fra hage/skog?
Citera
2020-05-11, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Ut i fra overvåkningsvideoen kl 10:15 ser det ut som det regnet denne dagen. Har det vært noe info om hva skoavtrykkene bestod av? Støv fra asfaltert vei/innkjørsel eller jord fra hage/skog?

Har ikke vært gitt ut noe informasjon om det.
Citera
2020-05-11, 11:22
Medlem
Ref siste artikkel fra VG om video alibi fra Futurum gis det inntrykk at man kun kan tyde biltype/skiltnr men ikke fører/passasjerer.

Isåfall er det interessant:

Ser for meg to scenarioer. En hvor TH er uskyldig og en hvor TH utførte alt selv.

Scenario 1 - TH utført alt selv.
- etter møter med 32 årig kryptoekspert får TH ideer og gjør egen research på crypto/monero via anonym ipad og for eks når han er på jobbreise så isp ikke kan spore søkene.
- han antar 32 åring vil bli avhørt men frykter ikke noe da det kun var snakk om legitim info i forbindelse med investeringer. Gir isåfall kun svakt indisie.
- fikser etter research cryptorigget og trusselbrev klart og venter på god anledning til å slå til.
- 31.10 drar han på jobb som vanlig og får alibi grunnet kamera på jobb.
- logger på jobb-ipad, leser og sender mail pluss noen kjappe tlf for å knytte tlf og alibi til futurum.
-lar tlf ligge på jobb
- setter seg inn i annen bil utenfor kamera dekning
-kjører hjem og utfører drap
- låser inn hund,legger ut strips, går med sprox, legger ut brev
- sleper aeh ut av bad og legger i egnet bag/pose etc.
- frakter aeh enten via garasje til bil/henger eller direkte ut
- th veit nabo er på hytta denne dagen så ingen vitne.
- kjører av gårde og dumper på ukjent plass og deretter tilbake på jobb evt setter henger tilbake
- logger på ipad , tar flere telefoner , ringer hjem uten svar osv
- resten er historie.
Motiv: ukjent, trenger mer info fra Politiet

Scenario 2
Th uskyldig.

- 32 åring har disse møtene litt mot THs vilje enten fordi han ønsker få politiet til å bli mistenksomme på dette i ettertid da 32 åring er med på ugjerningen
- alternativt får bekjente av enten TH eller 32 åring nyss i møtene og bruker anledningen til å sette dem i et dårlig lys i en etterforskning.
- kidnapping feiler evt var det et rent mord.
Motiv: penger / ukjent
Citera
2020-05-11, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Man må gå ut fra at 9:14 samtalen er reell.

Hun kan ha blitt drept senere på et annet sted, ikke i huset. Rundt samme tid som TH varsler politiet, kl, 14.07, er min teori.
Er ikke det litt vanskelig med tanke på den elektrikeravtalen?
Citera
2020-05-11, 11:23
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Den følelsen har jeg også. Samt at den "hemmelige" stien gjennom skogholtet fra H*gens tomt til fiskeplassen er relevant. Det var min aller første tanke da jeg hørte om forsvinningen. Det er en ypperlig måte å ta seg inn og ut av eiendommen til fots uten å bli sett. Eneboligen ligger slik til innerst i Sl*raveien at normal adkomst bilveien er ekstremt risikabelt for å bli lagt merke til.

Men det må bety at 3 personer har vært involvert i aksjonen "henting av AEH". En til å kjøre bilen og to til lasting, ellers vil det ta for lang tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in