2020-05-11, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Nei, men det ble jo likevel aktuelt å skrive om, som veldig mye annet som har vært skrevet om i saken. Så det er jo rart at ingen har funnet det aktuelt å skrive noe som helst om hvor valpen var, og evt. passere.

Slik som med setningen om at de tok taxi hjem, som først nylig ble offentliggjort. Det er jo ikke nødvendigvis mer komplisert enn at historien ikke er interessant, hvis det f.eks er dattera som bor i nærheten som har vært innom for å lufte og holde hunden med selskap så har man gjerne en kombinasjon av:
- Informasjonen personen har kommet med har ikke gitt grunnlag for mistanke
- Nær slekt, i dette tilfellet barna, ønsker ikke å være i offentligheten ifbm saken

Nå har vi jo fått en utvikling med pågripelser, drama ifbm løslatelse, med x antall nye artikler som journalistene kan skrive.

Man registrerer bare at informasjonen ikke er offentliggjort, men i seg selv så er det på ingen som helst måte mistenkelig eller merkelig.
Citera
2020-05-11, 09:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har inga vetenskapliga belägg just nu men har för mig att det tar minst en halvtimme innan kadaverin utsöndras, ämnet som associeras med liklukt. Det är då en tränad hund kan uppfatta doften. Tar sannolikt mycket längre för en mänsklig näsa att göra detsamma.

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Vi vet ikke om likhundene har reagert. Min gjetning er at de har reagert. Men det kan ikke brukes som bevis. Det var på våren 2019 etter at likhundene hadde vært i Sloraveien at politiet endret hovedhypotese til drap.

Säg så här då: inte låter TH liket ligga hemma med risk för att en familjemedlem (eller blomvattnare som vet var gömda nyckeln låg) kommer förbi, eller att likhund kan detektera kroppen?

Liklukt som är spårbar med hund utsöndras efter 15-30 min. från den döde. Säg 20 min om det känns bättre. TH lär ha följt madsen-historien och lämnar inte sånt där åt slumpen.

Så återigen: AE är död senast 9:48 men TH är inte där efter 9:00 cirka, så jag skulle gissa att hon är död sen långt tidigare. TH har då sen inte ägnat resten av dagen åt att frakta bort nån kropp utan sannolikt bara ställt i ordning hemma och fingerat brottsplatsen. Han kan ju ha lagt sista handen vid begravningen men det känns ändå tveksamt. Har han planerat så har han planerat ngt som är någorlunda genomförbart.
Citera
2020-05-11, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Slik som med setningen om at de tok taxi hjem, som først nylig ble offentliggjort. Det er jo ikke nødvendigvis mer komplisert enn at historien ikke er interessant, hvis det f.eks er dattera som bor i nærheten som har vært innom for å lufte og holde hunden med selskap så har man gjerne en kombinasjon av:
- Informasjonen personen har kommet med har ikke gitt grunnlag for mistanke
- Nær slekt, i dette tilfellet barna, ønsker ikke å være i offentligheten ifbm saken

Nå har vi jo fått en utvikling med pågripelser, drama ifbm løslatelse, med x antall nye artikler som journalistene kan skrive.

Man registrerer bare at informasjonen ikke er offentliggjort, men i seg selv så er det på ingen som helst måte mistenkelig eller merkelig.

Jeg personlig synes at det er rart at det ikke har vært et tema i avisene, men jeg har heller ikke sagt noe om hva jeg mener at det betyr at de ikke har skrevet om det. Det kan være så mangt, som du sier.

Det jeg er interessert i er drøfting av problemstillingen her, med evt. innspill der noen har informasjon som kan bekrefte eller avkrefte det ene eller det andre.
Citera
2020-05-11, 09:56
Medlem
Citat:
Var det jeg mente å huske å ha lest ja. Hvor har du det med utestedet fra?
en som var tilstede
Citera
2020-05-11, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Säg så här då: inte låter TH liket ligga hemma med risk för att en familjemedlem (eller blomvattnare som vet var gömda nyckeln låg) kommer förbi, eller att likhund kan detektera kroppen?

Liklukt som är spårbar med hund utsöndras efter 15-30 min. från den döde. Säg 20 min om det känns bättre. TH lär ha följt madsen-historien och lämnar inte sånt där åt slumpen.

Så återigen: AE är död senast 9:48 men TH är inte där efter 9:00 cirka, så jag skulle gissa att hon är död sen långt tidigare. TH har då sen inte ägnat resten av dagen åt att frakta bort nån kropp utan sannolikt bara ställt i ordning hemma och fingerat brottsplatsen. Han kan ju ha lagt sista handen vid begravningen men det känns ändå tveksamt. Har han planerat så har han planerat ngt som är någorlunda genomförbart.
hun snakket med et familiemedlem klokken 09.14.
Citera
2020-05-11, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz

"Jeg går snart i dusjen, men kom bare innom med valpen når det passer deg"
Citera
2020-05-11, 10:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz

Det har jag noterat.
Citera
2020-05-11, 10:07
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Forbrytelsen er planlagt, så vi kan anta med stor grad av sikkerhet at alibiet er planlagt også. Det som skjedde med AE skulle ikke skje før TH hadde alibi. Det ryktes at TH var usedvanlig "aktiv" på jobb denne dagen. Skapte et sterkt, grensende til overspilt alibi. Men det er uvisst om han var tilstede hele dagen.

Dersom en bil sto klar på fiskeplassen kl. 9 og hentet AEH få minutter senere, så er tidsvinduet fra TH dro på jobb så lite at risikoen for besøk av uvedkommende er marginal. Om AEH allerede var død fra morgentimene kan kroppen ha ligget klar, for eksempel i garasjen. Eller, som jeg har vært inne på tidligere, i det tette skogholtet på østsiden av huset. Da er det enkelt å plukke opp fra gangveien.
Senast redigerad av Minnimus 2020-05-11 kl. 10:40.
Citera
2020-05-11, 10:17
Medlem
Citat:
Forbrytelsen er planlagt, så vi kan anta med stor grad av sikkerhet at alibiet er planlagt også. Det som skjedde med AE skulle ikke skje før TH hadde alibi. Det ryktes at TH var usedvanlig "aktiv" på jobb denne dagen. Skapte et sterkt, grensende til overspilt alibi.

Dersom en bil sto klar på fiskeplassen kl. 9 og hentet AEH få minutter senere, så er tidsvinduet fra TH dro på jobb så lite at risikoen for besøk av uvedkommende er marginal. Om AEH allerede var død fra morgentimene kan kroppen ha ligget klar, for eksempel i garasjen. Eller, som jeg har vært inne på tidligere, i det tette skogholtet på østsiden av huset. Da er det enkelt å plukke opp fra gangveien.

Gitt at dette stemmer - hva er din teori om tilriggingen av åstedet? At AEH ble hentet, og så ble det rigget til inne rett før/etter at hun ble lagt i bilen, eller at TH gjorde det selv da han kom hjem? Tenker at hvis det ble gjort da han kom hjem, har det vært en viss risiko for at noen av barna har vært innom i mellomtiden og oppdaget hva som har skjedd, men uten å finne tilriggingen. Så det ville ha vært en evt. risiko ved å ikke gjøre det klart så raskt som mulig etter at hun ble tatt bort.
Citera
2020-05-11, 10:27
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Gitt at dette stemmer - hva er din teori om tilriggingen av åstedet? At AEH ble hentet, og så ble det rigget til inne rett før/etter at hun ble lagt i bilen, eller at TH gjorde det selv da han kom hjem? Tenker at hvis det ble gjort da han kom hjem, har det vært en viss risiko for at noen av barna har vært innom i mellomtiden og oppdaget hva som har skjedd, men uten å finne tilriggingen. Så det ville ha vært en evt. risiko ved å ikke gjøre det klart så raskt som mulig etter at hun ble tatt bort.
Dette er det vanskelig å ha noen konstruktiv mening om, fordi vi vet lite om hva tilrigging evnt består i. Det vi vet er at politiet mener drapet er fingert som en kidnapping, og at det ble funnet et trusselbrev, slepespor, blodspor, sproxspor samt en innestengt valp i selve huset.

Når politiet snakker om spor etter fingering så kan det være helt andre ting enn spor plantet i huset. Det kan være falske Futurum menn, fiskere med telelinse, oppretting av kryptokonti etc.

Slepespor, sproxspor og blodspor kan være reelle spor fra et angrep på AEH. TH sier han fant valpen innestengt, men det trenger langt fra være sant. Det var ikke politiet som fant den innestengte valpen, og ingen kan verifisere det.
Citera
2020-05-11, 10:30
Medlem
Citat:
Dette er det vanskelig å ha noen konstruktiv mening om, fordi vi vet lite om hva tilrigging evnt består i. Det vi vet er at politiet mener drapet er fingert som en kidnapping, og at det ble funnet et trusselbrev, slepespor, blodspor, sproxspor samt en innestengt valp i selve huset.

Når politiet snakker om spor etter fingering så kan det være helt andre ting enn spor plantet i huset. Det kan være falske Futurum menn, fiskere med telelinse, oppretting av kryptokonti etc.

Slepespor, sproxspor og blodspor kan være reelle spor fra et angrep på AEH. TH sier han fant valpen innestengt, men det trenger langt fra være sant. Det var ikke politiet som fant den innestengte valpen, og ingen kan verifisere det.

Takk for synspunkt. Du glemte forresten stripsen, ikke at det utgjør så mye forskjell tidsmessig.
Citera
2020-05-11, 10:33
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Takk for synspunkt. Du glemte forresten stripsen, ikke at det utgjør så mye forskjell tidsmessig.
Takk for påminnelse! Du har rett, stripsen trenger ikke bety noe tidsmessig. Stripsen kan være reellt mistet, eller plantet. Det er uansett ikke noe som tyder på tidkrevende "rigging" av et falskt åssted.

Kan også legge til at bilen som er observert ryggende på gangveien kl. 09:05 neppe er et plantet spor. Det vil være for høy risiko akkurat rundt det høyaktuelle tidsrommet. Jeg er derfor 99,99% sikker på at denne høyst uvanlige aktiviteten er relatert til at AEH ble fysisk fjernet fra boligen.
Senast redigerad av Minnimus 2020-05-11 kl. 10:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in