2020-05-11, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sar00
Förstår inte varför de andra är så rädda att konfrontera honom trots att dem vet att hur han beter sig är oacceptabelt, kommer ihåg när han i början kallade Jasmine för hund osv då gick hans "vänner" till Jasmine och sa till henne att dem inte tyckte att han gjorde rätt men ingen sa det till honom

Alex gjorde helt rätt i den situationen, den enda som vågade säga emot
Ja. Men jag säger ju det. Folk är mesiga i huset. Bara alex som hade vågat stå upp för sig själv och andra i huset om någon beter sig såsom mergim gör. Han är ju även från orten så han vet hur man handskas med såna människor.
2020-05-11, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ja. Men jag säger ju det. Folk är mesiga i huset. Bara alex som hade vågat stå upp för sig själv och andra i huset om någon beter sig såsom mergim gör. Han är ju även från orten så han vet hur man handskas med såna människor.

Jo håller med dig om att folk är mesig där inne, när Alex konfronterade honom vid t.ex. frukosten så tyckte jag då att det var dåligt gjort av Alex.
Men nu i efterhand så tycker jag att det var det bästa han kunde göra
2020-05-11, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sar00
Jo håller med dig om att folk är mesig där inne, när Alex konfronterade honom vid t.ex. frukosten så tyckte jag då att det var dåligt gjort av Alex.
Men nu i efterhand så tycker jag att det var det bästa han kunde göra
man kanske kan tänka sig att det var det. Men Jag tyckte att det var kul och det började ändå bra. En sak om det hade eskalerat vilket det inte direkt gjorde. Men man måste förstå att Mergim inte respektera eller var rädd för någon i huset förutom Alex. Han var nog mest rädd för alex.

Även om han snackade skit bakom ryggen på honom så tro mig han skulle aldrig våga konfrontera honom på något vis. Även när alex sa till honom att han lita minst på honom. Man märkte att han blev lack och ville säga något men höll inne i det för att sedan snacka skit om honom bakom hans rygg. När glasman försökte konfrontera mergim om något så tog mergim upp hans hand mot honom och sa till honom att vara tyst och glasman var det. Han skulle aldrig på 100 dagar våga göra något sådant mot alex och det är för att han är blatte och från orten och att han vet att alex inte tar sådant skit.
2020-05-11, 02:55
Medlem
Och om ni inte tror mig att mergim inte hade vågat konfrontera alex. Det var en gång när mergim ville att alex skulle styka hans skjorta och alex lacka på honom och mergim blev ledsen och gick till anty för att lipa. Han vågade fan inte säga något mot alex. Han blev rädd.
2020-05-11, 03:05
Medlem
Någon som har klipp på händelsen???
2020-05-11, 03:41
Medlem
Citat:
man kanske kan tänka sig att det var det. Men Jag tyckte att det var kul och det började ändå bra. En sak om det hade eskalerat vilket det inte direkt gjorde. Men man måste förstå att Mergim inte respektera eller var rädd för någon i huset förutom Alex. Han var nog mest rädd för alex.

Även om han snackade skit bakom ryggen på honom så tro mig han skulle aldrig våga konfrontera honom på något vis. Även när alex sa till honom att han lita minst på honom. Man märkte att han blev lack och ville säga något men höll inne i det för att sedan snacka skit om honom bakom hans rygg. När glasman försökte konfrontera mergim om något så tog mergim upp hans hand mot honom och sa till honom att vara tyst och glasman var det. Han skulle aldrig på 100 dagar våga göra något sådant mot alex och det är för att han är blatte och från orten och att han vet att alex inte tar sådant skit.
Märkte det också. Han undvek Alex så ofta han bara kunde.
2020-05-11, 05:24
Medlem
Citat:
Och om ni inte tror mig att mergim inte hade vågat konfrontera alex. Det var en gång när mergim ville att alex skulle styka hans skjorta och alex lacka på honom och mergim blev ledsen och gick till anty för att lipa. Han vågade fan inte säga något mot alex. Han blev rädd.
Han är feg och han skulle absolut inte våga något mot Alex
2020-05-11, 05:39
Medlem
Blaisens avatar
Wow! Här händer det grejer! Mergim har definitivt gjort sitt i huset. Kan iofs förstå att man vill strypa Frida för jag hade blivit galen av att vara i huset med henne men fysiskt våld är inte okej! Mergim är sjuk, det är en riktig störning som lurar där och jag är övertygad om att han kan göra stor skada om han får chansen.

Lennie är en ynkrygg och enabler som någon annan skrev och absolut INTE värd vinsten av BB. Fyfan för såna fega kräk! Ingen av de som är kvar är värda vinsten längre.

La två röster på Frida ut men skulle jag rösta idag hade det blivit på Mergim, BB måste lyfta ut honom nu. Det räcker faktiskt!
2020-05-11, 05:42
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Jag är så jävla arg så jag spricker. Först har Mergim lashat ut på tjejerna med att kränka dem som de inte är ett skit värda. Varningar på varningar men nej han får vara kvar. Han har drygat sig mot Frida i flera dagar och nu går han över till fysiska angrepp? VAD ÄR DETTA?

Han ska ut NU!
2020-05-11, 05:53
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Han höll överarmen runt hennes nacke och det där är över gränsen totalt. Vet du hur jag vet det? Min bror dog av just ett sånt grepp så jag vet hur lätt och snabbt det kan gå fel!
Beklagar verkligen. Så fruktansvärt 😢
Jag menade bara att de "skojbrottades" och han gjorde en massa sånna kast och grepp. Som jag även skrev så gick det över gränsen i hårdhet, helt klart! Synd att ingen av dom andra sa ifrån även denna ggn. Tror det hade räckt att Lennie sa "sluta nu innan någon av er gör sig illa" när det började bli mer och mer. Eller ställt sig upp och sagt nått iaf.a Även gått in efter och förklarat att man inte gör så.
Får hoppas BB tar det med han idag, så han förstår..
2020-05-11, 06:17
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Snälla sluta snacka om snorungens ålder som ett bra argument till att bete sig illa. Han är 21 inte 12. Som vi vet spelar det ingen roll om man är 21 eller 51 - man kan bete sig illa ändå.
Han har grava problem och troligen multipla psykiatriska diagnoser.
Om det nu skulle vara som du säger, så spelar väl ålder ganska stor roll. Allt handlar väl isf om han fått någon hjälp. Det är ju inget nån av oss vet, och vad han eg brottas med i sitt huvud. Att hans humör går sådär upp och ner är ju knappast något han väljer själv.
2020-05-11, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Det mest pinsamma är väl "glutenallergikern" Alex som tryckte i sig mannagrynsgojs med nävarna varje dag.
Det var glutenfria mannagryn så vad e problemet ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in