2020-05-11, 01:02
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Vilka restriktioner? Några få ska jobba hemifrån? Mer än 50 pers är ajjabajja?

Kollat ute livet i Göteborg? 😂😂 Fullt överallt

Va? Har vi restriktioner?

Varför säger ingen något? Har inte märkt någonting.

Jo förresten, nu fattar jag. Är det dom där lustiga plexiglasbitarna som hänger lite löst framför kassörskan på COOP?
Citera
2020-05-11, 01:03
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
När är vi uppe i 4000 döda tror ni?
Citat:
Att vi får se en stark andra våg i Sverige tror inte statsepidemiolog Anders Tegnell på.

– Risken är betydligt mindre eftersom vi har haft en mer omfattande första våg. Jag vet inte exakt men en stor andel av vår befolkning är drabbad, har haft sjukdomen och är immuna. Men länder som snabbt gick in med väldigt hårda åtgärder, finns det ju väldig många kvar som kan bli smittade, säger Tegnell till SVT och fortsätter.
Citat:
Tegnell menar att utvecklingen i Sverige just nu är stabil.

– Det är en rätt lugn utveckling. Det är lite upp och ned men inga tecken på att vi rasar iväg åt något håll, säger Anders Tegnell.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/anders-tegnell-vi-har-haft-en-mer-omfattande-forstavag
Citera
2020-05-11, 01:06
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/anders-tegnell-vi-har-haft-en-mer-omfattande-forstavag

OK. Om vi nu översätter det han sa så betyder det alltså en brutal andravåg med antal döda som kommer sakna motstycke i hela europa.

Så tolkar jag det iaf.

Har ju konsekvent blivit precis tvärtom mot vad han sagt så här länge, så jag har empiriskt stöd.
Citera
2020-05-11, 01:07
Moderator
Chantres avatar
Skåne ett föredöme igen.

Citat:
Inspektionen för vård och omsorg, IVO, har granskat verksamheter runt om i landet. Enligt resultatet har man varit mer förberedd på att stoppa smittan i Skåne, jämfört med resten av landet.

IVO har granskat tusen LSS-boenden, särskilda boenden och hemtjänstverksamhetern.
Citat:
Man har haft goda förutsättningar för personalen att ge utbildning och tillämpa basala hygienrutiner, säger Lars Rahm till P4 Kristianstad.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/skane-mer-forberett-pa-att-minska-smittspridningen
Citera
2020-05-11, 01:11
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
OK. Om vi nu översätter det han sa så betyder det alltså en brutal andravåg med antal döda som kommer sakna motstycke i hela europa.

Så tolkar jag det iaf.

Har ju konsekvent blivit precis tvärtom mot vad han sagt så här länge, så jag har empiriskt stöd.
Blir ju effekten när du låser in folk och inte låter dem bli smittade.
Citera
2020-05-11, 01:11
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja det här Sverigehatet som sprider sej alltmer, precis som Covid 19, är verkligen oroväckande och sorgligt.
Jag har rest runt i västra USA ett antal gånger och märkte tydligt hur stolta amerikanerna är över sitt land. Flaggor vajade både här och där och den utanför Universal Studios är den största jag någonsin sett. Jag drogs med av amerikanernas patriotism.

Och villa är då Sverigehatarna enligt dig.. Är det dom som inte vill se fortsatt folkmord på våra äldre som byggt upp landet?
Citera
2020-05-11, 01:15
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Blir ju effekten när du låser in folk och inte låter dem bli smittade.

Är väl ingen som är inlåst i Sverige?

Inte ens brottslingar blir inlåsta i Sverige...
Citera
2020-05-11, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Tegnell och Gisecke borde ta lärdom av dessa visa ord

Citat:

Så tolkar jag det iaf.

Och varför skulle ens en andra våg vara värre än den första?!
Citera
2020-05-11, 01:16
Medlem
Är norrmän också lediga helger eller dog ingen där idag???
Citera
2020-05-11, 01:18
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiralenSpiralen
Och varför skulle ens en andra våg vara värre än den första?!

Vet vet?

Vet bara att Tegnell har fel precis varje gång han uttalar sig.

Varje gång.
Citera
2020-05-11, 01:21
Medlem
Citat:

Så tolkar jag det iaf.

Ja han har helt rätt hela tiden om man bara pratar tvärtomspråket!
Tror det kan va en smart taktik gentemot ryska spioner och dylikt!
Citera
2020-05-11, 01:21
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Är väl ingen som är inlåst i Sverige?

Inte ens brottslingar blir inlåsta i Sverige...
Avsåg de andra länderna i Europa som har tillämpat inlåsning. Är väl bara Belarus som också har tillåtit folk att röra sig fritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in