Citat:
Ursprungligen postat av
CurbinDill
Brist på D-vitamin ska tydligen vara en riskfaktor. I Somalia så skiner solen då får man inte brist på D-vitamin.
Har också sett att D-vitaminbrist kan vara en riskfaktor för att lättare bli riktigt sjuk. Kan vara alltså. Såg en läkare och forskare (P Bergman) i Aftonbladet häromdagen säga att det kan vara bra med lite D-vitamin som tillskott i förebyggande syfte. Går inte att äta sig till de mängder som behövs genorm mat. På sommaren får vi det ofta i tillräcklig mängd ändå även om det väl varierar.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MRG60B/forskning-om-samband-mellan-d-vitaminbrist-och-corona
Mörkhyade tar inte upp D-vitamin genom huden på samma sätt, på grund av sitt pigment. Kanske en anledning till att de drabbas hårdare enligt vad en del studier pekar emot?
Citat:
Ursprungligen postat av
Blygdben
Ja? Betyder det att jag hatar personen i fråga? Det är det du som hävdar.
Dessutom handlade inte skribentens inlägg om kritik mot Sveriges Corona-strategi.
Det handlade uteslutande om hur vidriga avskum 85% av svenska folket är som skiter
i om folk dör här och där. En osanning utan dess like.
Tycker man det undrar jag ju såklart varför man bor här.
Nu får det vara bra med off-topic.
Åter till ämnet tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Öhh, jag har inte skrivit att han skall flytta någonstans? Däremot kan man aldrig ses som patriot om man flyr från bekymmer i sitt hemland istället för att stanna kvar och kämpa för landets bästa.
Det här är faktiskt ett intressant ämne. Någon som vill starta en seriös tråd om det med offspring härifrån? Tror en sådan skulle dö direkt om jag startade en men jag skulle gärna vara med i en diskussion om hitflyttade sverigehatare. Finns säkert något åt det hållet redan men ingen som är pang på rödbetan.
Tänker härmed vara elak men uppriktig: många av de mest rabiata i den här tråden skriver dåligt (och tänker oerhört kort enligt mig) så tanken har slagit mig många gånger att de flesta av dessa inte har svenska som modersmål och antagligen bara använder Sverige som något man ska utnyttja och spotta på. Det finns säkert en och annan knäpp gammelsvensk bland dessa också.
Kom inte med någon ursäkt om dyslexi nu bara för det vet jag hur det yttrar sig.
Däremot, enligt min ringa åsikt, verkar de som kan se komplexa saker mer sansat, långsiktigt och ur olika synvinklar klart mer intelligenta. Ni vet vilka ni är hoppas jag. Detta är min åsikt alltså.
Man blir förbannad. När jag lyfter huvudet ur den eländes coronadimman så ser jag återigen att detta att vi blir så överkörda (milt uttryckt) och har blivit så länge nu i långa loppet är ett större problem än denna sorgens pandemi.