Citat:
Ursprungligen postat av
sukp
Första fetningen: vad har vilt och fisk med något att göra? Vad är vetenskapen bakom detta? De hade i stort sett ingen första våg och fick lida därefter iom att ingen hade immunitet.
Vilket leder till den andra fetningen: just nu har vi det. Om en andra våg drabbar dessa länder värre på grund av, se första fetningen, så kommer fler att dö.
Ett evigt tjat om nivå när du själv kommer med jämförelser som inte är giltiga för en pandemi med helt andra förutsättningar och helt andra resemönster - för 100 år sedan. Du ser resultatet som det ser ut just nu och tar det för att det kommer vara det fortsatta. Kortsiktigt, minst sagt. Går du tillbaka och läser det du länkade som ligger till grund för det vi diskuterar så står det inget om att smittan bör utrotas helt, vilket skett i våra grannländer.
Kan inte säga att jag är intresserad av att diskutera med någon som verkar vilja föra diskussion med otrevligheter.
Jaaa, vad kan vilt och fisk ha att göra med starkt immunförsvar? Duuuh. Tänkte inte på det. Att det kanske var de med starkt immunförsvar som drabbades i andra vågen...Duuuh.
Du har inte förmåga att ta till dig forskning vilket du visade redan första gången när du linkade en wikipedialänk totalt utan relevans och det är därför inte meningsfullt att diskutera vidare.
Du har öht inte förstått ens
grunderna i all epidemibekämpning, vilket är att smittan sprids så lite som möjligt.
Med färre värdar att smitta så svälter man ner smittan.
Titta på
resten av världen, om du inte vill titta på varken historisk erfarenhet av Spanskan i USA, eller på nordiska länderna just nu. Fråga dig två enkla frågor: Varför gör resten av världen lockdown?
Varför lyckades Nya Zeeland få ner smittan till noll?
Men nej, du kommer inte att läsa på om resten av världens lockdowns eller varför Nya Zeeland lyckades. För du kommer fortsätta vara en
förnekare, som tror Sverige är de enda i världen som gör rätt genom att smitta ner och döda så många som möjligt....

Logik eller andra historiska resultat
eller ens nutida resultat med
fakta, kommer aldrig bita på er
förnekare.
Som jag sa, för låg nivå och jag blir så fruktansvärt trött av bristen på intelligens så jag slutar här för idag.