2020-05-10, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Det är svårt att göra en konsekvensanalys, eftersom svensken inte är ärlig. Som du skriver är Sverige extremt på väldigt många områden. Jag tror dock att det kommer som en överraskning för många att man Sverige faktiskt sätter ekonomi framför människoliv, eftersom den officiella retoriken är någonting annat: Ingen fras är mer använd än "alla människors lika värde", och man talar om att värna de svaga.

Sverige och svenskarna hade fått mer respekt om man rakt ut hade sagt att vi faktiskt skiter i åldringarna och låter dem dö, eftersom landet inte har resurserna. Dessutom värderar Sverige inte de äldre, eftersom de tär på de få resurser som finns; svenskarna borde se det positiva i att fler bostäder nu blir lediga och trycket på pensionssystemet minskar på grund av coronadöden.

Samma fenomen ser man med invandringen, där alla svenskar är så för den, men aldrig skulle bosätta sig i ett invandrartätt område eller sätta barnen i en invandrarskola. Är inte detta hyckleri?

Slutsatsen är helt enkelt att Sverige är ett land fullt av hycklare, som inte kan stå för vad de egentligen tycker, för ytan är viktigare än verkligheten. Oavsett om det gäller "flyktingar" eller coronadöda. Mången utlänning har blivit lurad av den svenska "godheten", innan de lärt sig att mantrat "alla människors lika värde" bara är bullshit i Sverige.

Precis så. Jag är rörande överens. De som motsätter sig detta är hycklarna själva.
Citera
2020-05-10, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Är Jan Albert en dålig förlorare? En ansedd smittskyddsläkare som helt tappat omdömet och beter sig som en skolpojke i årskurs 3. Var är underlaget som grundar sig i fakta och vetenskap?

En tjänsteman som lyssnar till husbondens, FHMs, röst.
Citera
2020-05-10, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Att svensken är en ryggradslös hycklare är inget nytt under solen. På nåt sätt trodde man att det fanns en röd linje för svensken. Men icke.

2020 kommer att gå till historien som året då svenska koncentrationsläger(våra äldre boenden är inget annat än koncentrationsläger) massdödade tusentals av våra äldre utan att någon svensk agerade för att stoppa Regeringens vansinniga strategi. Istället belönades regeringen och FHM med höga opinionssiffror av den cyniske svensken.
Men du kommer att ta hand om just dina föräldrar så de slipper hamna i ”koncentrationsläger”, eller hur?
Senast redigerad av HalHandyman 2020-05-10 kl. 20:12.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Det är jätte dumt resonemang. PLus du har bevisat att logik inte är din starka sida. Så du har förstås fel som vanligt.
I övrigt är det oacceptabelt att fortsätta kalla någon något han inte är när du fått höra att så inte är fallet.
Så du för för fan lägga ner detta. Jag är ingen flykting. Du säger det bara för att föröska ha rätt.
Men även om jag hade varit en flyktning, vem fan bryr sig.
Ensvensk är inte per definition bättre än en flyktning.

Gällande detta med avundsjuka är det ytterligare bevis på din avsaknad av logik och kunskap i att föra en diskussion där man tagit fram argument.
Jag har berättat jätte detaljerad vad som gör att jag motsätter mig svensk strategi.
Och du försöker fortfarande dumma dig över att jag skulle vara avundsjuk av nån konstig anledning.
Avundsjuka finns bara i din obefintliga hjärna.
Vad för avundsjuka?
Jag har för fan berättat varför jag motsätter mig.
Var en man och argumentera emot vad jag har sagt om svensk strategi.
Sitt inte som ett barn och fortsätt snacka om nån påhittad avundsjuka.
Gör dej inte dummare än du redan är.

Du får motsäga dig Sveriges strategi hur mycket du vill men när du börjar kalla svenska folket för vidrigt så framstår du som en otacksam korkad sopa.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Ingen fakta eller trend pekar mot det du säger. 50 000 döda iår av Corona är inget annan än ett fantasi foster.

Tja, trenden är ju att vi fått cirka 5 tusen döda på två månader. Det rapporteras fåtal döda under helgerna. På måndagar stiger antalet något, men det är först i mitten/slutet av vardagsveckorna vi kommer ifatt. Gissningsvis når vi minst 100 döda per dygn i snitt även kommande vecka. Skulle gissa att denna trend håller i sig till början av juli, då det blir lite lugnare då skolor och arbetsplatser går på semester. Sedan tar det fart i höst igen. Om det fortsätter in på nästa år är främst beroende av hur länge immunitet varar, samt om det det börjar komma ut vaccin då.
Citera
2020-05-10, 19:58
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Inside info är att 80% av de insjuknade och döda är folk som knappt eller knapphändigt kan tala svenska de övriga tillhör första och andra genetationens invandrare sen är det en å annan Adam Alsingare och liknande från den kramande och pussande bollibompa generatioen och riktigt gamla gamlingar.

Kan inte riktigt tro på den storyn. Tror inte att invandrare är en större riskgrupp för COVID-19. Har inte hört detta från övriga Europa.
Citera
2020-05-10, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Vetenskapspodden på p1 hade ett djupare reportage om det med intervjuer av försökskaninerna häromdagen.

Hittade men de pratade inte om vaccin utan om mediciner. Mycket intressant inslag. Tack. Bl a så är det en läkare på någon vårdcentral som dragit på sig corona och måste vara riktigt illa däran om hans ska bli försökskanin för remdesivir. Eller kanske är det så att sjukvårdspersonalen som är införstådda med riskerna (gammal medicin så borde vara kända) får förtur.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1492741
Citera
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Enl rocklöw skulle 96000 svenskar vara döda i covid nu till junimånad. Hur mkt eftersläpning är det egentligen? kan vi vänta oss en chockhöjning på typ 70.000 döda en dag nu inom kort , eller hur fungerar det

Verkar vara som rätt många haft fel med sina förutsägelser och uttalanden På båda sidorna.

Sedan till övriga ang. patriotism som många skriver om nu så tycker jag de flesta som skriver och läser i tråden verkar patriotiska. Vi verkar bry oss och båda sidorna är patriotiska på sitt sätt.

De som stödjer Sveriges linje och visar stöd och tillit till de styrande, eller de som tycker Sverige behandlas dåligt av de styrande. Ingen är Sverigehatare som många här påstått bara för det utan det grundar sig snarare i motsatsen.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Mer troligt att de 16 döda kommer från inlagda på sjukhus. Vårdboendena släpar efter på helger enligt region Skåne.
ok-tack

Från det ena till det andra så har vi från början blivit förda bakom ljuset om hur långt avstånd man bör hålla.

NWO-steffes team hävdar över två meter men det visar sig att en meter räcker för att slippa bli smittad när man kontrollerar med den ocensurerade världen.
Citat:
Anbefaling: Nu er det nok med en meters afstand

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/anbefaling-nu-er-det-nok-med-en-meters-afstand/8117361
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tja, trenden är ju att vi fått cirka 5 tusen döda på två månader. Det rapporteras fåtal döda under helgerna. På måndagar stiger antalet något, men det är först i mitten/slutet av vardagsveckorna vi kommer ifatt. Gissningsvis når vi minst 100 döda per dygn i snitt även kommande vecka. Skulle gissa att denna trend håller i sig till början av juli, då det blir lite lugnare då skolor och arbetsplatser går på semester. Sedan tar det fart i höst igen. Om det fortsätter in på nästa år är främst beroende av hur länge immunitet varar, samt om det det börjar komma ut vaccin då.

Fast på sommaren har vi också ett stort socialt umgänge som kanske kan skapa kluster av smitta i olika delar av Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag tror dom har börjat använda Remdesivir men jag har inte hört något mer om det.

100 kandidater har börjat få testa den inte mer/ rekryterats /studie
Citera
2020-05-10, 20:01
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är ännu svårt att säga något om hasighet i detta läge. Tyskland gick upp med R0 till 1,1 efter att ha varit nere på runt 0,8. Sydkorea fick stänga ner igen efter noterade utbrott.

Tyskland var ner i ett R-tal på 0,65 i onsdag, på lördag hade de ökat till 1,1.

Även i Sydkorea och Kina är oroliga för en andra smittvåg. Tänker man hålla på så där i flera år tills vi fått ett vaccin på plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in