Citat:
Du är dum i huvudet och en känslokall jäkel.
Fattiga Grekland gav 800euro till alla som hade en anställning och arbetsgivarna fick inte säga upp någon 800 euro är en medellön i Grekland.
Det hade väl rika Sverige kunnat göra också i 1 månad eller?
Jag jobbar bara 3 dagar nu istället för 5 permitterad som så många andra industriarbetare.
Detta kommer att kosta Sverige enormt i längden och du tänker på din jävla lön som staten hade kunnat ge dig i 1 månad typ 20k efter skatt och spenderat den hade du inte kunnat för du hade varit tvungen att stanna hemma.
Du kan inte se helheten, du ser trädet men inte skogen.
Fattiga Grekland gav 800euro till alla som hade en anställning och arbetsgivarna fick inte säga upp någon 800 euro är en medellön i Grekland.
Det hade väl rika Sverige kunnat göra också i 1 månad eller?
Jag jobbar bara 3 dagar nu istället för 5 permitterad som så många andra industriarbetare.
Detta kommer att kosta Sverige enormt i längden och du tänker på din jävla lön som staten hade kunnat ge dig i 1 månad typ 20k efter skatt och spenderat den hade du inte kunnat för du hade varit tvungen att stanna hemma.
Du kan inte se helheten, du ser trädet men inte skogen.
Fattiga Grekland gav bort dina och mina skattepengar för sina egna medborgare för att bli populärare.
För Grekland om någon har ju inga pengar att dela ut. Men de kan ju alltid LÅNA - från dig och mig.. vilket de ju har levt på hittills.
Pga lockdown kommer arbetslösheten öka från redan 17,3% till 20% detta år. Och Grekland lever ju på sin turism så de har inte RÅD att ha lockdown under sommarmånaderna oavsett om smittcentrifugen skulle komma bland turisterna.
¨
Citat:
"Mitt i begränsade konsumtionsmöjligheter under nedstängningen och minskande disponibla inkomster, förväntas den privata konsumtionen uppleva en stark nedgång 2020."
Medan de åtgärder som införts av regeringen för att skydda arbetsmarknaden förväntas undvika storskaliga uppsägningar och insolvenser kan cirka 160 000 jobb fortfarande gå förlorade på grund av krisen och arbetslösheten kan öka till 20% 2020.
Medan de åtgärder som införts av regeringen för att skydda arbetsmarknaden förväntas undvika storskaliga uppsägningar och insolvenser kan cirka 160 000 jobb fortfarande gå förlorade på grund av krisen och arbetslösheten kan öka till 20% 2020.
P.S. Om du är permitterad då får du pengar av staten för de två dagarna per vecka som du inte jobbar. Så vad klagar du om?
Nojjan att veta att man har c19 i blodet och bara invänta den extremt osannolika dubbelsidiga lunginflammationen är nog värre än viruset själv. Bättre glida runt tro det är pollen eller whatever. Att människor som vill ha testet förvägras testning är dock fullständig skandal.