2020-05-10, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Du är dum i huvudet och en känslokall jäkel.
Fattiga Grekland gav 800euro till alla som hade en anställning och arbetsgivarna fick inte säga upp någon 800 euro är en medellön i Grekland.
Det hade väl rika Sverige kunnat göra också i 1 månad eller?
Jag jobbar bara 3 dagar nu istället för 5 permitterad som så många andra industriarbetare.
Detta kommer att kosta Sverige enormt i längden och du tänker på din jävla lön som staten hade kunnat ge dig i 1 månad typ 20k efter skatt och spenderat den hade du inte kunnat för du hade varit tvungen att stanna hemma.
Du kan inte se helheten, du ser trädet men inte skogen.

Fattiga Grekland gav bort dina och mina skattepengar för sina egna medborgare för att bli populärare.

För Grekland om någon har ju inga pengar att dela ut. Men de kan ju alltid LÅNA - från dig och mig.. vilket de ju har levt på hittills.

Pga lockdown kommer arbetslösheten öka från redan 17,3% till 20% detta år. Och Grekland lever ju på sin turism så de har inte RÅD att ha lockdown under sommarmånaderna oavsett om smittcentrifugen skulle komma bland turisterna.
¨

Citat:
"Mitt i begränsade konsumtionsmöjligheter under nedstängningen och minskande disponibla inkomster, förväntas den privata konsumtionen uppleva en stark nedgång 2020."

Medan de åtgärder som införts av regeringen för att skydda arbetsmarknaden förväntas undvika storskaliga uppsägningar och insolvenser kan cirka 160 000 jobb fortfarande gå förlorade på grund av krisen och arbetslösheten kan öka till 20% 2020.

P.S. Om du är permitterad då får du pengar av staten för de två dagarna per vecka som du inte jobbar. Så vad klagar du om?
Citera
2020-05-10, 19:35
Medlem
Inside info är att 80% av de insjuknade är folk som knappt eller knapphändigt han tala svenska de övriga tillhör första och andra genetationens invandrare sen är det en å annan Adam Alsingare och liknande från den kramande o h pussande bollibompa generatioen..
Citera
2020-05-10, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
12 tusen döda lär vi ha redan vid utgången av Juli. Menar du att sjukdomen skulle dö ut då och varför då i sådana fall? Någon flockimmunitet lär inte vara nådd i vart fall. Vad gör du för antagande i dina beräkningar beträffande dödlighetsprocent i förhållande till antalet nedsmittade och hur många tror du kommer bli nedsmittade i Sverige?
Ingen fakta eller trend pekar mot det du säger. 50 000 döda iår av Corona är inget annan än ett fantasi foster.
Citera
2020-05-10, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Antagligen inte, om inte personen hon utsett kan urinera reagens och skita testpinnar.
Frågan är också huruvida man ens vill veta om man har c19 som annars frisk person och lite milda symptom. Det man inte vet lider man inte av etc Nojjan att veta att man har c19 i blodet och bara invänta den extremt osannolika dubbelsidiga lunginflammationen är nog värre än viruset själv. Bättre glida runt tro det är pollen eller whatever. Att människor som vill ha testet förvägras testning är dock fullständig skandal.
Citera
2020-05-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Mitt land har inte lämnat mig med svansen mellan benen. Det är ditt land som har haft nytta att ha mig här.
Hade jag vetat att under en pandemi då skulle bete sig på detta sätt hade jag föstås aldrig satt min fot i detta land.
Och jag kommer om sagt avgöra själv om jag ska lämna detta land eller inte.
Så dina uppmaningar att lämna landet säger mig ingenting.
Och man ska inte glömma att det finns massor med folk som är lika svenska som du och som tänker exakt likadant som jag.
Du kommer be även dessa lämna landet.
Men det är fortfarande upp till dem om man ska lämna ett land med så många vidriga människor.
Till slut kommer många göra det.
Och lämna er vidriga att gotta sig med varandra.
Ni blir ännu mer oetiska, egoistiska och vidriga.
Men det kan ni säkert kunna leva med. Det är ju så ni är.

Det märks att du inte är svensk. Efter alla dessa år..

Du "hotar med" att många med dig kommer att lämna landet. Och svensken jublar ;-)
Citera
2020-05-10, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thure10
Tror även jag att vi kommer att ha. Många har dött för vår usla äldrevård. Länderna som stängt ner skaffar sig förhoppningsvis kunskap om hur man inte skall vårda sina äldre så där kommer man tjäna stora siffror mot oss. Övriga befolkningen borde däremot dödstalen vara liknande procentuellt sett.

Depends on what happens with the hospitals. If it begins accelerating in Stockholm again they’ll be caught off-guard. If it continues accelerating in the rest of the country then it’ll depend on whether or not hospitals can hold out. If hospitals begin collapsing like they did in Stockholm or degrade to a worse state of collapse then previously seen then the excess deaths will shoot up.

I agree that 60+ males will make up the bulk of deaths, and likely the majority of excess deaths — but hospital strain will lead to higher death rates in the younger age ranges as well.
Citera
2020-05-10, 19:41
Medlem
Citat:
Det är svårt att göra en konsekvensanalys, eftersom svensken inte är ärlig. Som du skriver är Sverige extremt på väldigt många områden. Jag tror dock att det kommer som en överraskning för många att man Sverige faktiskt sätter ekonomi framför människoliv, eftersom den officiella retoriken är någonting annat: Ingen fras är mer använd än "alla människors lika värde", och man talar om att värna de svaga.

Sverige och svenskarna hade fått mer respekt om man rakt ut hade sagt att vi faktiskt skiter i åldringarna och låter dem dö, eftersom landet inte har resurserna. Dessutom värderar Sverige inte de äldre, eftersom de tär på de få resurser som finns; svenskarna borde se det positiva i att fler bostäder nu blir lediga och trycket på pensionssystemet minskar på grund av coronadöden.

Samma fenomen ser man med invandringen, där alla svenskar är så för den, men aldrig skulle bosätta sig i ett invandrartätt område eller sätta barnen i en invandrarskola. Är inte detta hyckleri?

Slutsatsen är helt enkelt att Sverige är ett land fullt av hycklare, som inte kan stå för vad de egentligen tycker, för ytan är viktigare än verkligheten. Oavsett om det gäller "flyktingar" eller coronadöda. Mången utlänning har blivit lurad av den svenska "godheten", innan de lärt sig att mantrat "alla människors lika värde" bara är bullshit i Sverige.

Håller med, svårt att argumentera mot sanningen, men gemene svensken kommer naturligtvis aldrig medge denna fakta.
Citera
2020-05-10, 19:42
Medlem
Inside info är att 80% av de insjuknade och döda är folk som knappt eller knapphändigt kan tala svenska de övriga tillhör första och andra genetationens invandrare sen är det en å annan Adam Alsingare och liknande från den kramande och pussande bollibompa generatioen och riktigt gamla gamlingar.
Senast redigerad av Bajsolle2 2020-05-10 kl. 19:44.
Citera
2020-05-10, 19:42
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Det är svårt att göra en konsekvensanalys, eftersom svensken inte är ärlig. Som du skriver är Sverige extremt på väldigt många områden. Jag tror dock att det kommer som en överraskning för många att man Sverige faktiskt sätter ekonomi framför människoliv, eftersom den officiella retoriken är någonting annat: Ingen fras är mer använd än "alla människors lika värde", och man talar om att värna de svaga.

Sverige och svenskarna hade fått mer respekt om man rakt ut hade sagt att vi faktiskt skiter i åldringarna och låter dem dö, eftersom landet inte har resurserna. Dessutom värderar Sverige inte de äldre, eftersom de tär på de få resurser som finns; svenskarna borde se det positiva i att fler bostäder nu blir lediga och trycket på pensionssystemet minskar på grund av coronadöden.

Samma fenomen ser man med invandringen, där alla svenskar är så för den, men aldrig skulle bosätta sig i ett invandrartätt område eller sätta barnen i en invandrarskola. Är inte detta hyckleri?

Slutsatsen är helt enkelt att Sverige är ett land fullt av hycklare, som inte kan stå för vad de egentligen tycker, för ytan är viktigare än verkligheten. Oavsett om det gäller "flyktingar" eller coronadöda. Mången utlänning har blivit lurad av den svenska "godheten", innan de lärt sig att mantrat "alla människors lika värde" bara är bullshit i Sverige.

Att svensken är en ryggradslös hycklare är inget nytt under solen. På nåt sätt trodde man att det fanns en röd linje för svensken. Men icke.

2020 kommer att gå till historien som året då svenska koncentrationsläger(våra äldre boenden är inget annat än koncentrationsläger) massdödade tusentals av våra äldre utan att någon svensk agerade för att stoppa Regeringens vansinniga strategi. Istället belönades regeringen och FHM med höga opinionssiffror av den cyniske svensken.
Citera
2020-05-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Vad är "Aseaten"?

Smolder betyder pyra, vilket innebär att den kvävts till ett minimum

Du får såklart tro vad du vill. Tittar man på andra vågen av Spanska sjukan i Sverige dog många fler vid den andra vågen i Norrland då det inte fanns någon immunitet där, pga utebliven smitta vid första vågen.

Du verkar inte ens förstått vad artikeln du länkade till sade och du verkar tro att världen ser ut som den gjorde för 100 år sedan.

Ja en typo oj vad skoj, lol. Fjortis.

Du har fortfarande inte visat någon som helst källa på det du säger, dvs. att folk dog av Hongkongen mer pga just smittbekämpning. Tips är att du inte kommer hitta ngn sån källa.

Ja att Spanskan kom i en andra farligare våg drabbade Norrland hårt ja. De hade gott om vilt och fisk däruppe, vilket gjorde att de hade starkt immunförsvar och andra vågen gick hårt åt just sådana människor. Det har fortfarande inget att göra med att smittbekämpning, karantän och isolering skulle vara ineffektivt. Hade man kunnat göra effektiv sådan, hade de troligen klarat sig mycket bra. Precis som de amerikanska städer som arbetade med lockdown fick gott resultat.

Vi borde självklart haft lockdown i den form som de andra nordiska länderna nu under covid, är bara att titta på deras siffror som säger allt. Vi har fler döda än de länderna sammanlagt.

Men du får så klart tro vad du vill, verkar totalt lönlöst att resonera med dig, för låg nivå, ger upp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Frågan är också huruvida man ens vill veta om man har c19 som annars frisk person och lite milda symptom. Det man inte vet lider man inte av etc Nojjan att veta att man har c19 i blodet och bara invänta den extremt osannolika dubbelsidiga lunginflammationen är nog värre än viruset själv. Bättre glida runt tro det är pollen eller whatever. Att människor som vill ha testet förvägras testning är dock fullständig skandal.

Det beror på att det fattas testpinnar. Och att ett negativt resultatet inte leder någonvart. Imorgon borde man ta om testet igen. Du har kanske läst om folk som testade negativt två gånger - för att sen testa positivt?
Citera
Medlem
HGs avatar
Tror inte att det finns möjlighet till att testa 100 000 svenskar i veckan. 100 000 låter som ett fiktivt tal. Varför inte 250 000 eller 50 000?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hallengren-kritisk-mot-regionerna-oka-takten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in