2020-05-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag har inte uppmanat dig att flytta. Däremot har jag skrivit att det är en omöjlig ekvation att vara flykting och patriot.

Men om du väljer att kalla ett folk som tagit emot dig, utbildat dig, gett dig fri vård m.m för "oetiska, egoistiska och vidriga" så visar det på en otrolig otacksamhet som förmodligen grundar sig i avundet som jag nämnde tidigare.

Sluta sprid lögner. Du blir anmäld för personlig angrepp. Du haringa bevis på att jag är nån flytning.
Jag komer från ett land som har skrivit historia och är ett av de starkaste i världen.
Sp du har inte nån jävla aning var jag kommer ifrån och varöfr jag är här.
Du bara hittar på en massa lögner.

Och aptriotism har noll att göra med diskussionen. Vete fan vad det skulle ha med saken att göra.
DU flyttar fokus precis som alla förnekare brukar göra.

Jag är inte otacksam mot bra människor som finns id etta land. Men jag har ingen respekt för folk som du som är ok att det dör en massa människor och man sitter här och skrattar och hitta på en amssa lögner.
De jag motsätter mig det är folk som du.
Jag har har ingen aning hur många är som du.
Men de du representerar är vidriga människor.
Och sluta hitta på saker om mig då du inte har nån jävla aning vem jag är och var jag kommer ifrån.
Citera
2020-05-10, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Inside info är att 80% av de insjuknade är folk som knappt eller knapphändigt han tala svenska de övriga tillhör första och andra genetationens invandrare sen är det en å annan Adam Alsingare och liknande från den kramande o h pussande bollibompa generatioen..
Fått lite samma info. Det handlar om Somalier, tjocka araber och äldre svenskar som avlider vårt land.
Citera
2020-05-10, 19:46
Medlem
Amadeusss avatar
Hur går det med Ebola medicinen? Har många blivit friska av det? Det blev ju godkänt i USA. Är det godkänt i Sverige ännu? Isåfall dags att agera......
Citera
2020-05-10, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det märks att du inte är svensk. Efter alla dessa år..

Du "hotar med" att många med dig kommer att lämna landet. Och svensken jublar ;-)

Helt fel. Det är inte svensken som jublar.
Det är de vidriga svenskar som jublar. Den delen av svenskar som är vidriga precis som du.
Det finns massor av bra svenskar som äcklas av såna som du.
Citera
2020-05-10, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tror inte att det finns möjlighet till att testa 100 000 svenskar i veckan. 100 000 låter som ett fiktivt tal. Varför inte 250 000 eller 50 000?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hallengren-kritisk-mot-regionerna-oka-takten
100k låter bra och resolut. Huruvida vi lyckas skrapa ihop alla dessa människor att testa är en helt annan fråga.
Citera
2020-05-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
En peak nåddes vecka 15, det är sant. Men nedgången sedan dess har gått väldigt sakta, till skillnad från andra europeiska länder på den här nivån, vilket är oroande. Risken är då att spridningen fortsätter i Sverige till början av hösten, och då får fart igen.

Det är ännu svårt att säga något om hasighet i detta läge. Tyskland gick upp med R0 till 1,1 efter att ha varit nere på runt 0,8. Sydkorea fick stänga ner igen efter noterade utbrott.
Citera
2020-05-10, 19:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Sluta sprid lögner. Du blir anmäld för personlig angrepp. Du haringa bevis på att jag är nån flytning.
Jag komer från ett land som har skrivit historia och är ett av de starkaste i världen.
Sp du har inte nån jävla aning var jag kommer ifrån och varöfr jag är här.
Du bara hittar på en massa lögner.

Och aptriotism har noll att göra med diskussionen. Vete fan vad det skulle ha med saken att göra.
DU flyttar fokus precis som alla förnekare brukar göra.

Jag är inte otacksam mot bra människor som finns id etta land. Men jag har ingen respekt för folk som du som är ok att det dör en massa människor och man sitter här och skrattar och hitta på en amssa lögner.
De jag motsätter mig det är folk som du.
Jag har har ingen aning hur många är som du.
Men de du representerar är vidriga människor.
Och sluta hitta på saker om mig då du inte har nån jävla aning vem jag är och var jag kommer ifrån.

Jag har inga bevis på att du är flykting men svenskhatet brukar uteslutande komma från MENA-folk. Då är kopplingen till flykting ganska lätt. Om det handlar om flykt från krig eller fattigdom är en annan sak.

Visa gärna var någonstans jag "tycker det är o katt folk dör och skrattar"

Jag tror att alla länder kommer få genomlida smittan och därmed många dödsfall. Jag tror att länderna som stängt ned bara skjutit problemen framför sig samtidigt som dom begränsat folkets frihet samt dränerat sin ekonomi.

Om smittan på något magiskt vis upphör att existera som människor som du verkar tro så skulle ingen bli gladare än jag även om det skulle innebära att Sverige gjort fel. Däremot är det en otroligt naiv tanke.
Citera
2020-05-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Ja en typo oj vad skoj, lol. Fjortis.

Du har fortfarande inte visat någon som helst källa på det du säger, dvs. att folk dog av Hongkongen mer pga just smittbekämpning. Tips är att du inte kommer hitta ngn sån källa.

Ja att Spanskan kom i en andra farligare våg drabbade Norrland hårt ja. De hade gott om vilt och fisk däruppe, vilket gjorde att de hade starkt immunförsvar och andra vågen gick hårt åt just sådana människor. Det har fortfarande inget att göra med att smittbekämpning, karantän och isolering skulle vara ineffektivt. Hade man kunnat göra effektiv sådan, hade de troligen klarat sig mycket bra. Precis som de amerikanska städer som arbetade med lockdown fick gott resultat.

Vi borde självklart haft lockdown i den form som de andra nordiska länderna nu under covid, är bara att titta på deras siffror som säger allt. Vi har fler döda än de länderna sammanlagt.

Men du får så klart tro vad du vill, verkar totalt lönlöst att resonera med dig, för låg nivå, ger upp.

Första fetningen: vad har vilt och fisk med något att göra? Vad är vetenskapen bakom detta? De hade i stort sett ingen första våg och fick lida därefter iom att ingen hade immunitet.

Vilket leder till den andra fetningen: just nu har vi det. Om en andra våg drabbar dessa länder värre på grund av, se första fetningen, så kommer fler att dö.

Ett evigt tjat om nivå när du själv kommer med jämförelser som inte är giltiga för en pandemi med helt andra förutsättningar och helt andra resemönster - för 100 år sedan. Du ser resultatet som det ser ut just nu och tar det för att det kommer vara det fortsatta. Kortsiktigt, minst sagt. Går du tillbaka och läser det du länkade som ligger till grund för det vi diskuterar så står det inget om att smittan bör utrotas helt, vilket skett i våra grannländer.

Kan inte säga att jag är intresserad av att diskutera med någon som verkar vilja föra diskussion med otrevligheter.
Senast redigerad av sukp 2020-05-10 kl. 20:32.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Annan norsk på twitter
Ser at Giesecke er heilt sikker på at andre land kjem etter. Blir interessant å sjå om flokkimmuniteten er så god i for eksempel Stockholm som det blir påstått. Er det verkeleg truverdig at Noreg, som har 40 døde per mill., skulle koma opp i 319 som Sverige, i neste runde?
https://twitter.com/BeritRekve/status/1259498149653200896

Folkimmuniteten är lika urusel här som i resten av världen. Nu har Britton dessutom gjort ett beställningsjobb och sänkt kravet från 60% till 40%. Vad vi har sett hittills här i Stockholm så är vi inte ens i närheten.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Grundskolebarn kan inte vara hemma själva, nej. Välordnade barn från välordnade miljöer, kanske. Men det skulle bli kaos i socioekonomiskt svaga grupper.

- "Socioekonomiskt svaga grupper" handlar vanligtvis om utlänningar. Utlänningarna har själva skapat sina problem genom att skaffa många fler barn än dom kan hantera. Det var just detta ansvarslösa föräldraskap, och följderna av ansvarslöst föräldraskap, som fick utlänningarna att överge sina egna hemländer. "Flyktingarna" som sköljer upp på Europas stränder, flyr från den överbefolkning som dom själva har avlat fram. När utlänningarna har anlänt till Europa, så fortsätter dom med samma usla beteende som skapade misär i hemländerna.

Ifall Sverige behöver stänga skolor för att stoppa en epidemi, så bör Sverige inte behöva ta hänsyn till att utlänningarna inte har lärt sina barn att sköta sig ordentligt. Utlänningarna får se till att uppfostra sina barn lika omsorgsfullt som svenska föräldrar gör. Det är helt omoraliskt att Sverige låter skolor stå öppna under pågående epidemin, på grund av att utlänningarna är misslyckade föräldrar.

Hur många svenskars liv ska vi offra för att utlänningarna har tagit Sverige i besittning?

Citat:
Det finns inga skäl att stänga skolan kortsiktigt. Det är helt meningslöst. I en icke-akut fas har det inget syfte, om man inte tror att man kan utrota viruset.

- I ett inledande akut skede bör ambitionen vara att utrota viruset Folkhälsomyndigheten försökte inte ens stoppa Covid-19. Därför har Folkhälsomyndigheten inte någon som helst trovärdighet när dom hävdar att smittspridningen inte går att stoppa.

Övriga Europas smittskyddsmyndigheter är också medskyldiga till att Covid-19 har fått frodas.

Citat:
I en akut fas behöver man all sin vårdpersonal, och den lilla smitta som sker på skolan under tiden är försumbar.

- Det behöver ordnas tillsyn av vissa barn. Jag har ju förklarat att jag inser detta. Ifall man stänger årskurs 4 - 9, så kan man satsa alla resurser på dom yngsta eleverna. Dom yngsta eleverna kan då få tillsyn i små grupper, för att minimera risken för smittspridning.

För äldre elever kan särskolan hålla öppet. Normala elever i dom högre årskurserna kan klara sig utan konstant tillsyn.

Stökiga utlänningar förpassas till respektive hemland.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Problemet handlar inte om integration. Problemet handlar om invandring.
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ja, du har nog rätt, även om dessa begrepp går hand i hand.

- Nej. Problemen går inte hand i hand. Det är en falsk problemformulering som ljugande journalister har skapat.

Ingen integration i världen kan lösa dom problem som uppstår till följd av en ständigt ökande befolkning. Denna befolkningsökning består inte av våra egna barn. Covid-19 visar att vården är underdimensionerad för den stora mängd människor som har tryckts in i landet. Vi har inte ekonomi till att bygga ur vården. Det som behövs är återvandring.

Citat:
Ohejdad invandring med vidöppna dammluckor har tärt på vår ekonomi sedan länge.

- Integration är inte lösningen. Integration är kolonialism. Integration innebär att Europa förväntas att absorbera kolonisatörer från andra kontinenter. Kolonisatörerna som kommer till Europa, anser sig ha lika stor rätt som ursprungsbefolkningen att göra anspråk på Europa. Det är kolonialism. Denna kolonialism håller på att rasera Europas samhällen.

Citat:
Det har i många år rapporterats om missförhållanden inom äldrevården. U.K. har drabbats av samma sak. Jämför sen med det homogena Sydkorea, och dödstalen där.

- Beror det på att Sydkorea har bedrivit framgångsrik integration? Eller beror det på att koreanerna har vägrat låta sig kolonialiseras?

Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Med hot och lögner har journalistkåren fått folket att ställa sig bakom en galen ideologi som bygger på falsk omtanke. Ett bevis på att den falska omtankens ideologi dominerar i samhället, är likgiltigheten inför massdöden i Covid-19. Det enda som är viktigt för samhällets ledare, är att framstå som omtänksamma. När man inte kan glänsa med sin falska godhet, så finns inte längre ett spår av gedigen omtanke.

Vill göra en - om inte korrigering så en - komplettering:
Har tidigare skrivit att medias bevakning är som om det är Mello/ESC det handlar om.
Som en konsekvens av det har man lanserat Tegnell som vore han Sveriges tävlingsbidrag.

- Anders Tegnell är en svag kandidat. Jag övervägar att rösta på Rysslands bidrag. Svenska makthavare och svenska journalister har mobiliserat kraftigt för att hindra att svenska folket får sympati för Rysslands bidrag. Min slutsats är att Ryssland är en stark kandidat.
Citera
2020-05-10, 19:54
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Hur går det med Ebola medicinen? Har många blivit friska av det? Det blev ju godkänt i USA. Är det godkänt i Sverige ännu? Isåfall dags att agera......

Jag tror dom har börjat använda Remdesivir men jag har inte hört något mer om det.
Citera
2020-05-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag har inga bevis på att du är flykting men svenskhatet brukar uteslutande komma från MENA-folk. Då är kopplingen till flykting ganska lätt. Om det handlar om flykt från krig eller fattigdom är en annan sak.

Det är jätte dumt resonemang. PLus du har bevisat att logik inte är din starka sida. Så du har förstås fel som vanligt.
I övrigt är det oacceptabelt att fortsätta kalla någon något han inte är när du fått höra att så inte är fallet.
Så du för för fan lägga ner detta. Jag är ingen flykting. Du säger det bara för att föröska ha rätt.
Men även om jag hade varit en flyktning, vem fan bryr sig.
Ensvensk är inte per definition bättre än en flyktning.

Gällande detta med avundsjuka är det ytterligare bevis på din avsaknad av logik och kunskap i att föra en diskussion där man tagit fram argument.
Jag har berättat jätte detaljerad vad som gör att jag motsätter mig svensk strategi.
Och du försöker fortfarande dumma dig över att jag skulle vara avundsjuk av nån konstig anledning.
Avundsjuka finns bara i din obefintliga hjärna.
Vad för avundsjuka?
Jag har för fan berättat varför jag motsätter mig.
Var en man och argumentera emot vad jag har sagt om svensk strategi.
Sitt inte som ett barn och fortsätt snacka om nån påhittad avundsjuka.
Gör dej inte dummare än du redan är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in