2020-05-10, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Högre arbetslöshet och lägre BNP.

Skäl nog?

Nä. För påståendet var ju att det skulle gå SÄMST för just Sverige. Alla kommer att drabbas av lägre BNP och högre arbetslöshet. Men inget säger att detta skulle drabba Sverige mest - OM man inte läser siffrorna som en dåre..

Citat:
Sammantaget beräknas den verkliga BNP falla med cirka 6% år 2020, innan den vänder tillbaka till över 4% 2021.

Den verkliga privata konsumtionen beräknas falla med nästan 5% 2020. Återhämtningen 2021 beräknas se relativt starka vinster i privat konsumtion, om än inte helt kompensera för förlusten 2020.

Den registrerade arbetslösheten beräknas öka till cirka 93⁄4% år 2020 från 6,8% 2019 och sjunka något 2021.

Nej, vi kommer inte att ha 93,4% arbetslöshet 2020. Utan 9 och 3/4 % ..

Fattar du nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Haha jag har hånskrattat åt det länge nu- en dag in i pandemin så raserade EU som att det aldrig ens existerat. Där fick vi som inte är blinda och dumma i huvudet bekräftat vilket värdelöst, pengadränerande luftslott det är.

JA , riktigt pinsamt , men 7820 tjänstemän (maj 2019) lever gott på vår dyra klubb-avgift.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
"Sveriges misslyckande med att skydda de äldre är tydlig. För vi brydde oss aldrig tillräckligt mycket om dem från början. Skulden för det är allas."

https://www.dagensarena.se/opinion/systemet-var-aldrig-till-for-dem/

Strunt. Jag tar inte på mig ansvaret för den undermåliga äldreomsorgen. Det finns folk som har fått och ff får betalt för det ansvaret och skall därmed bära ansvaret.

Annars undrar jag om hon som skrev sin opinion i 'dagens arena' anser att alla de invandrarfamiljer i "utsatta, extra utsatta, sårbara områden" och allt det heter..är ansvariga för att inte ha lyckats skydda sina gamla släktingar eftersom de dog den ena efter den andra? Kan inte hon åka till Tensta och ordna öppen debatt på torget där om alla de inblandade familjers ansvar? Eller flyttar ansvaret nu helt plötsligt någon annanstans...?
Citera
2020-05-10, 18:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det där är jättemärkligt. Även om FHM väljer EN ribba på sina rekommendationer, så borde de väl ändå bara vara glada om organisationer, företag eller enskilda väljer en ur smittskyddssynpunkt ÄNNU högre ribba. (Som i det här fallet att stänga en skola.) Och inte motarbeta det.

Har ju stått klart rätt länge att FHM vill smitta ned folket. Håller sig folk borta blir jobbet aldrig gjort och målet med flocken uppnås inte. Frågan är om tillräckligt många i folket känner samma sak. Många vill inte åka på skiten vilket jag förstår.

Hade man velat stoppa smitta hade man kört strikt karantän, masstestat och smittspårat. Den vägen kör många andra länder men inte Sverige.
Citera
2020-05-10, 18:23
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
"Sveriges misslyckande med att skydda de äldre är tydlig. För vi brydde oss aldrig tillräckligt mycket om dem från början. Skulden för det är allas."

https://www.dagensarena.se/opinion/systemet-var-aldrig-till-for-dem/

Men inget nytt under solen. Äldrevården som mycket annan kommunal och statlig verksamhet i Sverige
är lågfrekvent kaos och har så varit i årtionden. Det klart att det inte skulle gå att skydda svensk äldrevård. Det finns ingen med kunskaper, insyn och insikt som överhuvudtaget trodde att det ens var möjligt i fantasin. Det är bara grundlurade gammelsossar som möjligen trodde att det skulle vara gå. Vi andra visste exakt att det skulle bli så här.
Citera
2020-05-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Okej, visst. Men det är ändå otroligt tunt för att bygga en så optimistisk syn som att vi skulle ha ett vaccin redo inom ett år.

Då skulle jag hoppas mer på någon medicin som kan hjälpa avsevärt.
Ja det är möjligt att jag är för optimistisk.

Vad gäller mediciner har man ju redan sett goda resultat av HIV-broms och en medicin för Hepatit-C, mot SARS-CoV-2.
Citera
2020-05-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej men du antyder att den genetiska differensen är så liten att den gör att att SARS-CoV-1 skulle vara någon form av referens för hur och vad SARS-CoV-2 orsakar för symptom och effekter.

Vilket så klart inte stämmer.
Symtomen är ganska lika för SARS-CoV och Sars CoV-2.
Citera
2020-05-10, 18:28
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det där är jättemärkligt. Även om FHM väljer EN ribba på sina rekommendationer, så borde de väl ändå bara vara glada om organisationer, företag eller enskilda väljer en ur smittskyddssynpunkt ÄNNU högre ribba. (Som i det här fallet att stänga en skola.) Och inte motarbeta det.

Tengele kritiserar länder som har för låg smittspridning då han menar det är bättre med "lagom" spridning. Med för låg spridning så får han ingen flockimmunitet. Så klart han attackerar alla som gör "för mycket"
Citera
2020-05-10, 18:29
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Jag måste tyvärr upplysa dig om att du är extremt okunnig. Hong Kong är faktiskt inte nerstängt. Vad fick du det ifrån? Tegnell som viskat det till dig i örat efter du lagt dig igår?
Jag nämnde inte Hong Kong. Optiker?
Citera
2020-05-10, 18:29
Medlem
Om/när det blir flockimmunitet i Sthlm vad innebär det?
Kan man ”andas ut” eller blir det en procentuell minskning i smittrisk?
Citera
2020-05-10, 18:30
Medlem
Nu jävlar.

The US government’s medical research arm is preparing the ground for Covid-19 “human challenge trials” that would deliberately infect healthy volunteers with coronavirus, as part of efforts to accelerate work on the development of a vaccine.

https://www.ft.com/content/0e7f1aff-9323-4d82-93ff-bbc5c20514d0
Citera
2020-05-10, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Köpenhamn är en potentiell smitthärd när man nu försöker öppna upp så jo, orena danskar ett hot mot det man i Skåne lyckats med hittills.
Af ubegribelige grunde ..,virker det som om du forveksler Stockholm med København.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in