2020-05-10, 17:11
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Förstår inte vad du pratar om. Det är ju precis tvärtom. Alla kända fakta talar för att spridningen är precis så stor som jag nämner. Se det hela som en ekvation. Det enda vi egentligen har en någorlunda god uppfattning om är dels dödsantalet och dels dödligheten. Sedan har vi tiden mellan smittotillfället och till dess döden inträffar. Vanligen cirka 3 veckor. Räknar man på det ligger vi idag troligen runt 10% +/- 3%. Att vi skulle ligga på 40% redan i mitten av maj är närmast en omöjlighet. Det skulle bryta mot alla mönster som vi tidigare har sett.
Kruxet är ju att räknar man med en dödlighet på 30% baserat på de som konstaterats smittade och som läggs in på sjukhus och sedan dör, med t ex Tysklands dödlighet på under 1% så kommer man ju till diametralt olika grader av totalt smittad befolkning.
Citera
2020-05-10, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Sorry. Läste inlägget som du svarade på istället för ditt inlägg.

Lugna puckar.

Så här anser jag att läget i världen ser ut just nu.

https://imgur.com/a/82vh6Yl
Citera
2020-05-10, 17:13
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Anledningen till att det finns folk som stödjer Tegnell beror på okunskap.

Jag skulle också stött Tegnell om jag trodde att alternativet var inlåsning i flera månader. Och baserat på folk i denna tråden så är det många som tror att alternativet är inlåsning i ett helt år.

Folk har inte ens energi att kika på de länder som har lyckats innan man skaffar sig en uppfattning att ATs strategi är bäst.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/china-hong-kong-sar/
Så fort dessa länder öppnar upp, så ökar ju smittospridningen igen. Du ser det i Tyskland, Spanien, Sydkorea.
Citera
2020-05-10, 17:13
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Lugna puckar.

Så här anser jag att läget i världen ser ut just nu.

https://imgur.com/a/82vh6Yl

Mycket intressant och lärorikt.
Citera
2020-05-10, 17:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Ja men då hade vi haft färre personer som honom som kan arbeitmachtfreia för fulla muggar när andravågen drar igång i höst.

Visst är det sorgligt att oskyldiga, hårt arbetande, välmenande människor har drabbats så här hårt..?

Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag borde ha skrivit ”svensk sommar”. Mengele har felaktigt siat om nedgång så många gånger att det är otroligt att journalisterna inte brister ut i ett gapskratt när han åter tittar i sin spåkula. Jag tror inte ett dugg på viruset skulle vara särskilt värmekänsligt, det är nog folk i flock som sprider smittan oavsett om de är utomhus eller inomhus. Fotbollsmatchen Atalanta-Valencia kallades ju för ”biologisk bomb” t ex.

Alltså, alla virus är ju värmekänsliga, men SÅ varmt blir det inte i luften att de dör när de färdas den där metern, inneslutna i sin vätskedroppe, till nästa värds näsborre. Anledningen till att virusarna smittar mindre ute, är att de snabbt sprids ut i luften, det blir aldrig så stora koncentrationer som i ett rum där flera människors utandningsluft anrikas. Vinden blåser också bort det o.s.v..
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Den här sydkoreanskan bögen hade varit på olika nattklubbar under en helg och vistats i samma lokaler med 7200 andra människor. Tänk efter nu. Nu borde man alltså spåra dem. Ifall man skulle hitta smittade (vilket man ju gjorde) då borde man spåra de som dessa smittade har varit i kontakt med eller vistats i samma lokal med.

Detta handlar om EN man..

I Finland hittade man EN smittad kines. Hon hade inte haft bögsex med flera och inte sprungit på olika bögklubbar, men hon hade åkt hundspann och skidat runt och träffat en och annan på sina restaurangbesök. Man försökte spåra. Det gick inte.

Dom var ju snabba att spåra upp de som varit i kontakt med mannen som spred smittan. Fler än 1500 är ombedda att isolera sig i 14 dagar.

Det var ju två som sökte sjukvård i Finland med symtom men de var aldrig smittade med covid-19
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Samma sak där. Är det typ 22 forskare av alla tusentals forskare i Sverige som inte står bakom strategin?
?

var får du det ifrån att ”det är samma sak där”
Du bara hittar på

Det är en slump att FHM idag råkar styras av 2 dominanta vars linje fått råda , och en av den vacklar betydligt och är ytterst besvärad av de höga dödstalen.
Jag tror han inser sina misstag
Citera
2020-05-10, 17:16
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Så fort dessa länder öppnar upp, så ökar ju smittospridningen igen. Du ser det i Tyskland, Spanien, Sydkorea.

Jag måste tyvärr upplysa dig om att du är extremt okunnig. Hong Kong är faktiskt inte nerstängt. Vad fick du det ifrån? Tegnell som viskat det till dig i örat efter du lagt dig igår?
Citera
Medlem
Citat:
Skåne hade i dag 70 personer inlagda på sjukhus. Lägsta siffran sedan 11:e april. Så det verkar avta.

Ropa inte hej än är du snäll!
Även om vi skåningar är extremt renliga av oss, så kan det fortfarande gå åt helvete..
När iva i Sverige är nere under 100 samtidigt vårdade för covid-19 känner jag att jag kan börja slappna av. Men det lär dröja till augusti minst. Och då måste trenden fortsätta framöver i samma takt.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Man kan ju hävda att du tar ställning genom sättet på vilket du beter dig.
Men visst!
Så är det. Jag följer den Tegnellska modellen som ett får följer sin herde.
Håller avstånd. Men som en sa, jag märker inte nån större skillnad. Jag har alltid varit asocial.
Citera
2020-05-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Klicka på länken och läs så får du reda på varför Sverige kommer få problem med många döda och ekonomin.

https://www.friatider.se/sverige-manga-ganger-fler-doda-och-samre-ekonomisk-prognos-grannlanderna

Jag förstår att Friatider önskar många klick, men jag har redan klickar en gång och det räcker.

Det fanns igen förklaring till varför det skulle gå sämre för Sverige som hade en bra ekonomisk situation innan Corona än för de länder som redan var högt skuldsatta innan Corona.

Avundsjuka är inte ett tillräckligt skäl.
Citera
2020-05-10, 17:17
Avstängd
sherms avatar
Mera följa Kina i USA:
Citat:
This report is a follow-up to one where I cover how Michael Ryan of the WHO stated in a press briefing how the WHO (which is of course in the pocket of Bill Gates) now believes it is time to start removing people from their homes.
https://www.youtube.com/watch?feature=emb_title&v=NuToCqoRVHM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in