2020-05-10, 14:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Du menar alltså att ett "tidsschema" fanns planerat men ingen exakt tid för "utlurandet" av BO till planket mer än att det sker 23.xx? Ser det f.ö som att det krävs viss flexibilitet för att hantera detta schema och få det att klaffa. Ju färre inblandade GM i själva dådet är ju bäst för att skapa osäkerhet och skapa falska alibin för bara en enda person - SD. Åtminstone är det ett sätt att tänka på. Lite beroende på också hur polisen ser på HD:s egna alibi för kvällen.

Säg att HD stått och väntat en timme på BO i skogen med full sjukhusmundering. Hade det då inte varit enkelt att fastställa för utredarna att HD haft en tidsperiod då HD inte har något tydligt alibi. Nu låg HD visserligen hemma och sov sägs det(?). Vem kan bevisa detta alls? Kan HD ha varit på plats ändå? Kan HD vara den som på egen hand slagit slagen?
Jag har lite svårt att på ett övertygande sätt förklara hur jag tänker
Trots det har du, grovt räknat, klurat ut min idé (det fetade).

Alltså:
Det var inte så att GM skulle pricka in tiden:
* lura ut LW klockan 23.xx

Utan agendan var:
* lura ut LW
Och det hände klockan 23.xx

Det fanns inte heller en fixerad tid:
* flytta mobil klockan 00.xx

Agendan var:
* flytta mobilen
Det skedde klockan 00.xx

Händelserna skapar tidslinjen.
En viss grovplanering har med största sannolikt skett innan. Man har dessutom i närtid ha planterat Mållgan, Mållgan och Mållgan i krokarna.

Det vidtogs en del åtgärder under de kritiska timmarna för att ge sken av att man inte kan hinna med, att man är strängt upptagen med att:
* genomföra "aktiviteter" på dator
* vattna gräsmattan
* tvätta blå t-shirten (vilket man kommer ihåg att man gjort. Däremot kan man inte för sitt liv minnas när man sista gången träffade sin närmaste vän, som försvunnit för att senare hittas mördad)
* laga växlar
* cykla och testa växlarna
(Detta med cykel och växlar kan för resten ha skett vid tidigare tillfälle, beroende på om någon observerat en cyklist kvällen/natten 14/5 eller ej, det finns en viss flexibilitet där.)

Jag tror att en ensam GM hinner med "det som ska göras", trots att det är skapligt tight.
Det är inte så att GM behöver förflytta sej 3 km på 1 minut, det handlar om kanske 5-600 meter, give or take, på säg 7 minuter. Det går så klart.
Särskilt om man har hoj.

Likväl tror jag att det varit 1-3 GM/GP inblandade, i olika funktioner.

1 kan t ex utdelat det första slaget/de första slagen, som gjorde LW medvetslös .
2 kan ha väntat vid BP ett par minuter och gallskrikit - ungefär samtidigt som 1 hunnit hem för att greja med datorn.
1 kommer tillbaka. 1 och 2 avslutar "gemensamt och i samförstånd" LW:s liv.
2 går hem och lägger sej.
1 grejar lite med LW:s mobil, placerar den vid punkt X någonstans i environgerna.
1 går/cyklar hem och pysslar med lite av varje.
3 kommer och gör sin del av jobbet, nämligen flyttar LW:s mobil från X till Y, som är upptagningsområdet för masten vid Hjalmar Bergmans väg 54.
1 alternativt 3 beger sej till Y efter någon timme, stänger av mobilen, förstör den (?) och/eller slänger den exakt "varsomhelst".
(Det kan också vara så att 2 strosar runt vid Y dagen efter för att hämta mobilen. Den har så att säga gjort sitt, nämligen indikerat att Mållgor haft något med den att skaffa.)

Ovanstående är givetvis att betrakta som ren spekulation från min sida.
Citera
2020-05-10, 14:53
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag vet inte varför S-J skriver som hen gör och jag har inte heller sett i FUP att UW "pekade" ut SD. Vad jag däremot hört från ljudupptagningarna i rättegången var att NW tidigt försökte få tag på SD efter han funderat på vem/vilka som kunde veta något om vart hans försvunna mamma tagit vägen och SD var då den "konstigaste" personen han kom på. Familjen W kände alla till SD och att han hade haft en nära relation till LW. Det är ju rent logiskt att han blir den första man tänker på och kontaktar för att höra om han vet något. SD verkade vara obekymrad vid samtalet med N*oa och han önskade bara Lycka Till och gjorde inga som helst försök att nå LW per telefon. https://forumbilder.com/i/ro6E

S-J verkade tidigt i tråden övertygad om att SD var skyldig, men sen hen haft tankar om lite olika tänkbara skyldiga. Ett tag handlade hens inlägg om att N*oa kunde vara GM, en annan period var det HD på tapeten och nu ska man uppfatta det som att hen vill få det till att det kan vara Lenas dotter Est*er och hen hittar på egna tidsangivelser för när hon ska ha fångats av familjen W:s övervakningskamera i hallen?

Nu har ju S-J har triumferande trumpetat ut att SD inte kan vara GM, ty sådan tur kan SD inte ha att han inte lämnat efter sig ett enda spår på BP.
Enligt mitt förmenande är det en halvtänkt tanke.

Inte den enda från det hållet.
Citera
2020-05-10, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nu har ju S-J har triumferande trumpetat ut att SD inte kan vara GM, ty sådan tur kan SD inte ha att han inte lämnat efter sig ett enda spår på BP.
Enligt mitt förmenande är det en halvtänkt tanke.

Inte den enda från det hållet.
Ingen annan har heller lämnat minsta spår efter sig. Eftersom man inte kan placera någon alls på brottsplatsen så kommer troligen denne mördare gå fri - med papper på att man inte kan styrka hans skuld i målet. Men läser man de 14 000 sidorna i fupen så talar det sitt tydliga språk. Tyvärr får inte rätten någon insyn i denna fup. Vilket är olyckligt.
Citera
2020-05-10, 15:05
Medlem
Honan6s avatar
Det går en mördare fri i Örebro. Det är inte rätt mot Lena Wesström, hennes efterlevande, vänner, arbetskamrater och grannar. Trots Tingsrättens friande dom så "frias" inte den misstänkte från misstankarna. Det finns besvärande fakta, bevisning och indicier som leder till SD och ingen annan. Dessutom finns det tre vittnen som uppenbart har undanhållit delar av sanningen (HD, JG och SOA). Eftersom ingen har fällts är mordutredningen fortfarande aktuell och ny bevisning kan tillkomma inför ett eventuellt överklagande i HR.

Överklagas domen bör frågorna och följdfrågorna som inte ställdes i rätten att ställas och den möjligheten finns om åklagaren kan lyfta in mer bevisning - antingen från FUP eller genom nytt inkommande material. Kanske åklagaren inför ett överklagande sammanställer en ny bilaga med bevisning som "missades" vid stämningen i Tingsrätten?
Hur det än går, bör nog alla vara beredda på att det kan bli så att en samvetslös mördare kommer att fortsätta gå fri. Jag förstår fullkomligt om närstående upplever stark oro och rädsla för att något mer kan inträffa. Om SD är den skyldige och har mördat Lena, kanske som en sista utväg för att återvinna HD, så kan Hanna och döttrarna vara i riskzonen, särskilt om hon inte längre vill vara bästa vän eller gifta om sig med honom. Genom FUP har vi fått klara indikationer på att SD inte är främmande för att önska livet ur andra (hota LW) eller vara beredd att hjälpa till (HD och döttrarna).
Citera
2020-05-10, 15:05
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen annan har heller lämnat minsta spår efter sig. Eftersom man inte kan placera någon alls på brottsplatsen så kommer troligen denne mördare gå fri - med papper på att man inte kan styrka hans skuld i målet. Men läser man de 14 000 sidorna i fupen så talar det sitt tydliga språk. Tyvärr får inte rätten någon insyn i denna fup. Vilket är olyckligt.

Exakt den reflektionen som S-J glömde (?) att göra.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-05-10 kl. 15:09. Anledning: Bytte ut slutsats mot reflektion
Citera
2020-05-10, 15:13
Medlem
Citat:
Det går en mördare fri i Örebro. Det är inte rätt mot Lena Wesström, hennes efterlevande, vänner, arbetskamrater och grannar. Trots Tingsrättens friande dom så "frias" inte den misstänkte från misstankarna. Det finns besvärande fakta, bevisning och indicier som leder till SD och ingen annan. Dessutom finns det tre vittnen som uppenbart har undanhållit delar av sanningen (HD, JG och SOA). Eftersom ingen har fällts är mordutredningen fortfarande aktuell och ny bevisning kan tillkomma inför ett eventuellt överklagande i HR.

Överklagas domen bör frågorna och följdfrågorna som inte ställdes i rätten att ställas och den möjligheten finns om åklagaren kan lyfta in mer bevisning - antingen från FUP eller genom nytt inkommande material. Kanske åklagaren inför ett överklagande sammanställer en ny bilaga med bevisning som "missades" vid stämningen i Tingsrätten?
Hur det än går, bör nog alla vara beredda på att det kan bli så att en samvetslös mördare kommer att fortsätta gå fri. Jag förstår fullkomligt om närstående upplever stark oro och rädsla för att något mer kan inträffa. Om SD är den skyldige och har mördat Lena, kanske som en sista utväg för att återvinna HD, så kan Hanna och döttrarna vara i riskzonen, särskilt om hon inte längre vill vara bästa vän eller gifta om sig med honom. Genom FUP har vi fått klara indikationer på att SD inte är främmande för att önska livet ur andra (hota LW) eller vara beredd att hjälpa till (HD och döttrarna).
För att fortsätta har SD flera gånger bevisat att hans ilska är farlig. Vad händer när Th*ea verkligen sätter sig upp emot honom? Missar han väggen och placerar knytnäven i ansiktet på T så är hon rökt.

Ja, det går en mördare fri i Örebro. Och en misstänkt mördare har dessutom sagt att han skall hämnas - lite oklart vad och vem. Men fb-användarna har nämnts. Nej, detta är inte roligt för någon, allra minst för LWs familj och de närmaste grannarna.
Citera
2020-05-10, 15:20
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag har lite svårt att på ett övertygande sätt förklara hur jag tänker
Trots det har du, grovt räknat, klurat ut min idé (det fetade).

Alltså:
Det var inte så att GM skulle pricka in tiden:
* lura ut LW klockan 23.xx

Utan agendan var:
* lura ut LW
Och det hände klockan 23.xx

Det fanns inte heller en fixerad tid:
* flytta mobil klockan 00.xx

Agendan var:
* flytta mobilen
Det skedde klockan 00.xx

Händelserna skapar tidslinjen.
En viss grovplanering har med största sannolikt skett innan. Man har dessutom i närtid ha planterat Mållgan, Mållgan och Mållgan i krokarna.

Det vidtogs en del åtgärder under de kritiska timmarna för att ge sken av att man inte kan hinna med, att man är strängt upptagen med att:
* genomföra "aktiviteter" på dator
* vattna gräsmattan
* tvätta blå t-shirten (vilket man kommer ihåg att man gjort. Däremot kan man inte för sitt liv minnas när man sista gången träffade sin närmaste vän, som försvunnit för att senare hittas mördad)
* laga växlar
* cykla och testa växlarna
(Detta med cykel och växlar kan för resten ha skett vid tidigare tillfälle, beroende på om någon observerat en cyklist kvällen/natten 14/5 eller ej, det finns en viss flexibilitet där.)

Jag tror att en ensam GM hinner med "det som ska göras", trots att det är skapligt tight.
Det är inte så att GM behöver förflytta sej 3 km på 1 minut, det handlar om kanske 5-600 meter, give or take, på säg 7 minuter. Det går så klart.
Särskilt om man har hoj.

Likväl tror jag att det varit 1-3 GM/GP inblandade, i olika funktioner.

1 kan t ex utdelat det första slaget/de första slagen, som gjorde LW medvetslös .
2 kan ha väntat vid BP ett par minuter och gallskrikit - ungefär samtidigt som 1 hunnit hem för att greja med datorn.
1 kommer tillbaka. 1 och 2 avslutar "gemensamt och i samförstånd" LW:s liv.
2 går hem och lägger sej.
1 grejar lite med LW:s mobil, placerar den vid punkt X någonstans i environgerna.
1 går/cyklar hem och pysslar med lite av varje.
3 kommer och gör sin del av jobbet, nämligen flyttar LW:s mobil från X till Y, som är upptagningsområdet för masten vid Hjalmar Bergmans väg 54.
1 alternativt 3 beger sej till Y efter någon timme, stänger av mobilen, förstör den (?) och/eller slänger den exakt "varsomhelst".
(Det kan också vara så att 2 strosar runt vid Y dagen efter för att hämta mobilen. Den har så att säga gjort sitt, nämligen indikerat att Mållgor haft något med den att skaffa.)

Ovanstående är givetvis att betrakta som ren spekulation från min sida.

Detta med flera inblandade är något jag funderat över.
Initialt misstänkte jag SD och JG, sedan bara SD, men det är något som skaver gällande JG.
Har några scenarion i åtanke med olika grad av inblandning:

1. JG hjälper till med undanröjning/fix runt mordet (lånat ut "vapen", inloggning laptop etc.) utan att vara medveten om det hela.
I efterhand har han räknat ut att han hjälpt SD och blir orolig. Därav den lustiga konversationen dem emellan där JG bla skickar skärmdumpar från denna tråd.

2. SD hör av sig till JG direkt efter mordet, ljuger ihop något om "råkade döda" och ber om hjälp med undanröjandet. Vilket JG ställer upp på.

3. SD och JG planerar det hela tillsammans, verktyg hämtas och detaljer avhandlas under "trappinspektionen".
SD gör grovjobbet medan JG täcker upp eller omvänt.

Tror inte att HD är inblandad, tillvägagångssättet talar emot kvinnlig förövare.
Om SD:s ursprungliga plan var att mörda LW den 12/5, vilket jag tror då han bla lämnade mobilen hemma, var det med i beräkningen att HD var bortrest.
Citera
2020-05-10, 15:31
Medlem
StefanDavidssons avatar
Fan va jag undrar vad SOA, Jerry och Hanna tänker om framtiden egentligen. De kan ju inte tro att allt kommer vara frid och fröjd nu bara för att Lena är borta?

Stefans gränser har flyttats fram och han har suttit häktad väldigt länge, vilket borde ha byggt upp ett stort uppdämt behov av att få utöva manipulering osv. Hans ego har dessutom fått rätt många törnar och det måste han väl göra något åt. Många har garanterat tagit avstånd så kretsen att utöva sin skit på har ju minskat drastiskt.

Är det bara SOA som höll ett, ur Stefans perspektiv, perfekt förhör? Jerry och Hanna har ju ändå lämnat uppgifter som borde störa Stefan djupt. Tänker på att Jerry berättade om mordplanerna på Hanna och barnen samt tipsade snuten. Eller att Hanna ljög om förhållandet med Sillen t.ex. Kan verkligen tänka mig att Jerrys psyke kommer ta störst stryk kommande tiden.

Undra om Jerry mer eller mindre slogs för sitt liv när han hotade användare här på Flashback eller kastade skit på Lenas vänner? I hans huvud åtminstone, att han var/är livrädd för vad som ska hända om han inte visar 100 % stöd i alla avseenden nu.
Citera
2020-05-10, 15:40
Medlem
Citat:

Det jag fetat:
Utan att på minsta vis ta SD i försvar och utan att vilja tillämpa 'what about'-ism, vill jag bara påpeka att det går mer än 600 odömda mördare omkring i Sverige -på fri fot!

Lägger man till alla dömda mördare, nu ute på fri fot efter straff/RPV, så lär totalen räcka till att fylla ett mindre samhälle med bara mördare.

Statistiskt sett bör flera av dessa mördare bo i Örebro.
Statistiskt sett bör i sin tur flera av dem vara ytterst farliga att komma i konflikt med.
Jag ser inte att SD kvalar in bland de sistnämnda, givet att han skulle vara mördare.
Citera
2020-05-10, 15:45
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att det är UW som skickat kamerabilderna från sin egen bostad, kan man nog vara säker på: (Av de bilder som skickats till polisen syns följande personer i bild;) . Troligen har han av polisen blivit uppmanad till detta. Att han styrt utredningen "som om han vore Åkl " stämmer däremot inte.

Jag inser att det antagligen övergår din förmåga, men du kan ju försöka sätta dig in i UWs situation. Om en närstående haft så mycket strul i en relation, där den närstående berättat för dig om alla hot som förekommit, då är det inte konstigt att man berättar om det när samma närstående försvinner och polis blir inkopplad - eller hur?

Dessutom stärker det min tes om att UW gett skulden för ditt havererade äktenskap på SD.

Märk väl att när poliserna anländer till LWs bostad så pekar UW ut SD med hela handen Efter detta finns inte något som talar för att utredningen sökt brett mer än avmätta samtal (förhör) vars enda avsikt varit att demostrera att dom sökt brett och inte att dom gjort det. En scenografi för att täcka upp skådespelet om SD som GM.

Menar att dom tidiga misstagen så var det största att låta en presumtiv GM styra utredningen från start. Osannolikt oproffsigt av polisen i Örebro låsa sig vid en GM utpekad och färdigpaketerad av en annan potentiell GM redan innan brottet uppdagats.

Att utredningen i praktiken styrdes av UW är anledningen till att Lenas lämlästade kropp inte hittades förens flera dygn efter försvinnandet vilket sannolikt löst mordet sommaren 2018.

Tunnelseende da capo ala Qvick..

För att lägga tyngd i mitt påstående så kan man fråga sig vad i H-E tänkte polisen på när dom ger Lenas Fd man UW tillstånd att gå in i och "kolla igenom" LWs avspärrade hem den 15 maj.

Aktbilaga 158 inspelade samtal (4) sid 326. U = UW. LKC = Länskommunikationscentralen.
LKC: Polisen.
U: Hej Polisen mitt namn är UlfWesström.
LKC: Hej.
U: Jag ringer angående ärendet med Lena som är försvunnen.
LKC: Ja.
U: Eh .. jag är exmake å är pappa till våra gemensamma barn.
LKC: Ja.
Datum Tid
2018-05-15 22:55
Mottaget datum Tid
U: Eh .. men jag ville bara kolla .. den äldsta hos mej han .. ja alla vi mår ju dåligt..
LKC: Ah ..
U: I situationen som den är .. å han ville gärna att jag skulle ta sällskap med honom bort å bara
kolla igenom hennes hus, vi bor väldigt nära varandra.
LKC: Ah.
U: A då tänkte ja innan vi går dit så ville ja prata med er först så att.. det är okej o att .. så det
inte är nån teknisk undersökning eller nånting som blir .. vi .. vi har ju inte vati där sen imorse
när..
LKC: Näe .. förstår..
U: .. det här hände ..
LKC: Men ni önskar få tillträde till bostaden igen eller höra så att det går?
U: Ah om det.. om det.. vi kan ju liksom gå runt utanför om det är så att så att.. så att ni inte
vill att vi ska gå in men jag tänkte det lät smaiiare o prata med er först än o bara kliva dit..
LKC: Absolut. Eh .. kan vi göra så att jag ringer tillbaks till dej om en liten stund?
U: Ah men .. ( ohörbart)
LKC: Eh .. så kan .. så kan ja kolla upp det här.
U: Ah för du ser mitt nummer där? Så att du har det?
LKC: Ah precis det.ligger kvar sen tidigare då.
U: Jepp.
LKC: Yes.
U: Jättebra.
LKC: Bra.
U: Tackar.
LKC: Tack. Hej.
U: Hej.

Är det någon som tror att utredningen sett så brett att dom ens förhört UW och NOA om vad som gjordes bakom Lenas avspärrade hem när hon låg söndeslagen nåt hundratal meter bort?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-05-10 kl. 15:56.
Citera
2020-05-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det jag fetat:
Utan att på minsta vis ta SD i försvar och utan att vilja tillämpa 'what about'-ism, vill jag bara påpeka att det går mer än 600 odömda mördare omkring i Sverige -på fri fot!

Lägger man till alla dömda mördare, nu ute på fri fot efter straff/RPV, så lär totalen räcka till att fylla ett mindre samhälle med bara mördare.

Statistiskt sett bör flera av dessa mördare bo i Örebro.
Statistiskt sett bör i sin tur flera av dem vara ytterst farliga att komma i konflikt med.
Jag ser inte att SD kvalar in bland de sistnämnda, givet att han skulle vara mördare.
Med tanke på att han mordhotat ett barn, A*ron, samt dennes mor så är det inte en främmande tanke för denna man att ta livet av någon. Han har också umgåtts med långtgående mordplaner på sin egen baby. Han har uttryckt att om ett barn inte blir som man tänkt, så är det bara att ta bort det. Förutom detta pratar har om hämnd. Jag kan inget om din statistik att det finns 600 icke dömda mördare på fri fot i vårt land så det lämnar jag därhän. Undrar bara var du fått siffran ifrån. Just nu vet vi att det går åtminstone EN mördare lös. En mördare som brutalt mosade Lenas huvud utan minsta problem, med minst 17 slag. Det är självklart att en sådan mördare är farlig.
Citera
2020-05-10, 15:46
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
.
Mycket rimliga hypoteser. Både av troligt scenario och Stefans troliga personlighetsstörning.

En lite sorglig sak är att i.o.m. hans personlighetsstörning så kommer det inte beröra honom nämnvärt om barnen vänder honom ryggen. Han hade ju t.o.m. lösa funderingar på att ta de egna barnen av daga "av barmhärtighet"när HD mådde som sämst.

Barnens ev. avståndstagande kommer i framtiden istället att fungera som snyfthistoria och rekvisita för att få framtida kvinnor att tycka synd om "stackars oskyldigt anklagade Stefan".

Och HD vet antagligen mer än hon sagt i förhör om vad som skedde den där natten.
Stackars deras barn. Men mer synd om Lenas barn.

Verkligen, dessa barn har det inte lätt. Men till skillnad från dig så tror jag att barnens växande förakt mot sin pappa är något som stör honom väldigt mycket. Dessa tjejer dyrkade och vördade antagligen sin pappa som små och att falla från den tronen tror jag är extremt frustrerande och irriterande för honom. Givetvis är det som vanligt inte Stefan som ska klandras utan barnen och andra omkring som vänt dessa barn emot honom på helt falska grunder.

Detta kan vävas in i motivbilden: LW-SDs agerande leder till att SDs äktenskap fallerar och separation med missnöjda och ledsna barn som är stora nog att förstå mycket och att framför allt förstå att förhållandet LW-SD är huvudorsaken till separationen och därför är SD den som felat och blir i deras ögon skyldig till deras försämrade liv osv. Så långt enkel logik men sen kan man pröva att köra det genom pip-stefans kränkta och grandiosa narcissisthjärna: LW är ansvarig för separation eftersom hon berättade för HD, även hennes fel att det ens inleddes en affär över huvud taget. Hon lurade honom med sina kvinnliga delar, han föll offer för frestelsen. Här har HD också skuld och har fått höra det många gånger, säkert subtilt maskerat. Hon blev sjuk och tappade sexlusten vilket bidrog till att SD föll för frestelsen, det hade han ju aldrig gjort annars. LW fortsätter mycket fräckt att lura honom till att fortsätta träffas även efter avslöjandet 2017, detta gör det ännu mycket lättare att se henne som en fruktansvärt omoralisk människa som inte har något egentligt värde utan ställer till med problem för många. Direkt och indirekt. För att återkoppla till barnen, när Ds separerar och relationerna mellan alla Ds försämras krävs inte mycket narcissistfiltrering genom SDs äckliga hjärna för att skylla allt negativt som följer på LW. Hennes fel att han tappar humör med barnen och begår misshandelslika gärningar. Hon blir ju faktiskt farlig för barnens säkerhet i och med att hon får SD att göra som han gör. När LW försvinner ska allt bli bra, om man läst det i SD-HDs kommunikation. Även barnen kommer kunna bli lyckliga och återgå till att beundra sin hjältemodiga pappa som riskerade så mycket för familjen och även faktiskt hjälpte LWs barn och vänner att slippa dras ned av hennes dåliga moral och själviska beslut och handlingar. De kanske inte bara förstår hur han hjälpt till att förbättra deras liv men det kan förklaras med att de inte är lika analytiskt smarta som den magiske Stefan Davidsson. Kanske en dag.......stänger av filter......
Senast redigerad av drunknar 2020-05-10 kl. 15:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in