2020-05-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pejpen
Du svarade inte på min fråga, om han självmant går ut och pekar finger mot andra länder utan att ha fått frågan om varför vi går en annan väg. Sen tror jag det ligger i hans uppdrag att svara på allt, inte för att han primärt är mediekåt. Shape up...

Du får lyssna på Tegelles intervjuer helt enkelt.

Eller påstår du nu att han aldrig dragit en parallell med ett annat land?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Men lilla vännen, cherrypicking från en studie visar inget mer än det du vill ska visas. Lägg ner din barnrumpa och gå och tvätta händerna, bums så får du godis sen.

LÄS FÖLJANDE OCH SLUTA ATT SPRIDA FAKE NEWS!

Authors' conclusions

Implications for practice
The following effective interventions should be implemented, preferably in a combined fashion, to reduce transmission of viral respiratory disease:

frequent handwashing with or without adjunct antiseptics;

barrier measures such as gloves, gowns and masks with filtration apparatus; and

suspicion diagnosis with isolation of likely cases.

Special efforts should be focused on implementing the three above interventions in order to reduce transmission from young children, who are generally the most fecund sources of respiratory viruses.

Sen tycker jag lilla vän att du ska gå och lägga dig så får du sova middag, sen kommer det kännas bättre ska du se.

https://www.svtplay.se/video/24909804/morgonstudion/morgonstudion-8-maj-06-00-2?highlight=sa-vet-man-om-munskydden-faktiskt-skyddar-eller-ej&position=504&start=auto

Och observera att man pratar om "föroreningar och bakterier" - inte virus.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Absolut. Därför behöver JAG ingen munskydd när jag ska handla.

Det händer garanterat inget promiskuöst under mina shoppingresor..
Så allt handlar bara om dig. Inte oväntat, din jävla narcissist.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Har inte påstått att vi " är sämst i världen" men som tidigare har sagts och vilket du bör ha sett
så sett till gles befolkjning etc är vi sannerligen bland de allra sämst i världen.
Vilket är väldigt dåligt enligt min mening.

Dock inte så gles befolkning på ålderdomshemmen. De länder som sticker iväg i dödstalen är de länder som tappat kontrollen på ålderdomshemmen. Är väl runt 70% av alla döda som kommmer därifrån?
Citera
2020-05-10, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Har getts en hel del i den här tråden, har du inte själv Google och kan se hur olika regioner och länder klarade ex Spanska Sjukan? Istället måste du spela idiot och misstänkliggöra?
Knappsst jag som är idiot för att du slänger ur dig sånt ingen kan veta speciellt inte långsiktigt.
Citera
2020-05-10, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frederica
Jag tycker att det är helt perfekt att Tegnell förstör Sveriges rykte ännu mera. Pinsamt när Lövfen och hans ministrar försöker representera Sverige i viktiga sammanhang och överallt är folk frågande eller faktiskt hånfulla som i USA när Lövfen försökte förklara det märkliga svenska fenomenet med kraftigt ökad kriminalitet som inte en enda svensk forskare lyckas förklara.

Kan inte Carl Bildt och Kungen och Silvia ta över nu?
Flankerade av Bert Karlsson. Sistnämde erbjöd ju 5 000 sängplatser till den svenska sjukvården för ett tag sen och lämnar inte hemmet utan munskydd, för att skydda sin lungsjuka hustru. Han har framåtandan.

Fattar inte detta med att det fastar virus på munskydden som man smetar runt. Alltså, antingen är det väl mina virus och då spelar det ingen roll, eller så är det virus från andra individer. Och om man inte har munskyddet, skulle viruset istället fastnat på huden i ansiktet och även flyga in i munnen? Eller tänker jag fel? Och vadå ta sig i ansiktet? Tar man sig inte i ansiktet när man inte har munskydd? Större risk och peta runt mun/näsa när man inte har munskydd. Tänker jag fel?
Citera
2020-05-10, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Det där inlägget kunde lika gärna varit skrivet i Mars. Samma retorik som alltid. Får se om det slår in någon gång. Hoppas inte det.

Kom med riktiga argument, istället för trams. TAD2 som jag responderade hade däremot riktiga argument värda att bemöta. Vi diskuterar nu april och maj siffror - dessa kunde inte vi diskutera i mars. Håller med TAD2 att överdödlighetssiffror i grunden är bättre, men vi har inte dessa än för de senaste veckorna, och då finns bara rapporterade dödliga att förhålla sig till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är naturligt. Antingen har man det värre nu eller sen har man det värre sen. Det är bara att välja.

Jag är inte naiv. Forskarna samarbetar mer än någonsin. Engelska och finska forskare delar fritt data. Så även svenska.

Jag hoppas på engelsk vaccin – och finsk nässpray.

Kineserna får behålla sitt vaccin..

Vadå värre sen?

Varför värre sen?

Vad baserar du det på?

Varför skulle vi få det mindre värre sen när immuniteten påstås vara kortvarig`?
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
I Tyskland ha R talet ökat ifrån 0,65 till 1,1 på bara några dagar. Samtidigt så har det varit demonstrationer mot restriktionerna på en hel del platser i Tyskland.

Landet har, tekniskt sett, inte varit under lockdown, men hårda restriktioner har tidigare rått. Så har t.ex inte fler än 2 personer utanför familjen fått träffats.

Merkel sa tidigt, innan lockdown hysterin, att hon trodde att 60 miljoner tyskar skulle smittas av covid-19. Det kanske är dags för henne att inse att den svenska strategin är en hållbar sådan. Tyskland har redan en utmärkt utbyggd intensivvård. Man borde dessutom kunna bli bättre än Sverige på att skydda de äldre äldre på äldreboendena. Att just skydda de äldre är extra viktigt i Tyskland där mer än 25 procent av befolkningen är 65 år eller äldre.

Nästa länder till rakning blir väl våra nordiska grannländer.

Under tiden sitter tomtarna på flashback och förtalar Anders Tegnell, FHM, Stefan Löfvén och Sverige.

Ps. Ansiktsmasker verkar inte ha förhindrat den ökade smittspridningen i Tyskland Ds.

Du får väl komma hit om 1 år och se hur fel du har, då också.
Citera
2020-05-10, 14:18
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Helt jävla ointressant med tanke på att enbart London, som är som en storstad, typ Stockholm har lika stor befolkning som Sverige. Så att det ser lite annorlunda ut det får man ha med i marginalen...

[...]

Det är liksom.. FEL PÅ ALLA PUNKTER.
Varför jämföra London med Sverige???
Varför inte jämföra London med Stockholm?
Då blir det mer rättvisande.

London metropolitan region: 13.709 miljober
Region Stockholm: 2,344 miljoner

Det skiljer en faktor 5,89 mellan dessa två.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Du får lyssna på Tegelles intervjuer helt enkelt.

Eller påstår du nu att han aldrig dragit en parallell med ett annat land?

Han har dragit paralleller med andra länder ett otal gånger. Det som jag invände mot var att man påstod att han gör det på eget initiativ. Jag påstår att dessa paralleller alltid föregåtts av ifrågasättande av Sveriges strategi från journalister. Då behöver han belysa vårt val genom att jämföra med andra länders val. Är du med i mitt resonemang?
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Dock inte så gles befolkning på ålderdomshemmen. De länder som sticker iväg i dödstalen är de länder som tappat kontrollen på ålderdomshemmen. Är väl runt 70% av alla döda som kommmer därifrån?

Du ljuger för att försöka få våra siffror bättre än vad de är, det är ca 50% av dödsfallen som kommer från äldreboenden, och dör inte folk på äldreboenden i andra länder?
Jag tror den siffran är likadan överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in