Citat:
Ursprungligen postat av
Honken55
De verkar göra ett dåligt jobb om vi tittar på deras överdödlighet....
Citat:
Ursprungligen postat av
Ikea-Kamprad
Blir full i skratt då jag lyssnar på professor Jan Albert. Det är inte mycket de vet är klart. Och nu då det har visat sig att det är mycket färre folk med antikroppar så vad gör man. Jo, man ger Britton till uppgift att sänka kravet på 60% av befolkning med antikroppar för flockimmunitet till 40%. Jo, jo, så kan man också göra.
Riktigt säker blir Jan Albert över att våra nordiska grannar kommer att uppnå ungefär samma dödstal som Sverige vad det lider. Hmm. Jag är inte så säker på det för redan nu har det börjat dyka upp mediciner som verkar funka på en del i alla fall. Och jag tror att det kommer mera. Så snart har kanske läkarna medicinskåpen fulla med all sorts läkemedel som hindrar dödsfall. Dessutom har de även blivit skickligare att behandla. Så dödstalen behöver inte fortsätta peka uppåt även om smittan gör det. Jag tror att det kommer att bli experthaveri av det hela.
https://sverigesradio.se/artikel/7470120
Inte en chans att Norge, Danmark eller Finland tillåter sådana dödstal som Sverige, eftersom i alla andra nordiska länder är det politikerna som leder kampen mot corona. Myndigheterna konsulteras men alla beslut fattas av politikerna och de visar det tydligt genom att vara med i alla pressträffar ( i Finland dagliga informationsmöten och pressträffar där a l l a de berörda ministrarna plus statsminister står framför kamerorna och förklarar vilka beslut man har fattat, man har också publicerat underlag för alla beslut) . I Finland har man avskedad nu 3 höga myndighetspersoner ( Myndighet för försörjningsberedskap) utan avgångsvederlag, när de hade klantat till beställning av skyddsmaterial till sjukvården, hade betalat miljoner till kända eko brottslingar för totalt värdelös skyddsutrustning). Förehavanden av dessa myndighetspersonar utreddes inom en vecka, polisanmäldes och personerna avskedades inom ett par veckor efter att skandalen uppdagades.
I Sverige är ingen ansvarig för någonting alls, ingen avskedas och de som uppenbarligen har ljugit eller annars klantat till det, de får belöning som är ett politisk verktyg för att mörklägga och "bevis" på att allting har gott rätt till.