2020-05-10, 13:54
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Nu var också UK ett av de länderna som valde att stänga ner sent.
Och Sverige satte in restriktioner också sent..

Men skyll du på invandrare.
Visst, det är bara ett sammanträffande. Har inget med saken att göra. Inget alls.

Men skyll du på Tegnell.
Citera
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Hur många döda idag?

Senaste söndagar
29 mars +5
5 april +28
12 april +12
19 april +29
26 april +2
3 maj +1
C19 ligger 14+ jämförelsevis med FoHM. Så någonstans mellan 14 och 30 borde väl vara en nästintill säker gissning. Men många gånger har man ju blivit förvånad….
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Idag hjälpte jag min ömma moder, 81 år, med att handla och posta ett brev. Därefter fikade vi hemma hos henne. Stannade ungefär i en halvtimme. Var det bra eller dåligt tycker ni att vi fikade tillsammans?

Är du ute efter arvet?
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Man kan tycka en del om Tegnell och de andra på Folkhälsomyndigheten, och så görs också en masse. Det jag har sett dock är att när Tegnell har pratat om andra länder så har det varit som svar på tal. Eller?
Nej, han tog själv upp Danmark för de hade liknande siffror som Sverige i sjukdomsutveckling för att visa att nerstängningen där var hysterisk och resultatlös. Men dödstalen släpar som bekant efter och nu nämner han inte Danmark längre.
Citera
2020-05-10, 13:55
Medlem
madchances avatar
Citat:
Helt jävla ointressant att du tar upp antalet döda som rapporteras in på söndagar?
Vad ska det säga?
Vi alla vet att helger är skit i sin rapportering.

3 maj har en vecka efter redigerats upp till 64 döda and counting.

Ja, man behöver klippa bort ca två veckor för att vara på den säkra sidan.

Då syns det också tydligt att det var en topp i antalet döda per dag under påsk. Rapporterade dödstal hoppar bara runt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Man kan tycka en del om Tegnell och de andra på Folkhälsomyndigheten, och så görs också en masse. Det jag har sett dock är att när Tegnell har pratat om andra länder så har det varit som svar på tal. Eller?

Svar på tal nej.

USA sa att vi har "the herd" och det inte går så bra för oss.

Dagen efter är Tegnell ute i media och säger "jag har en bror som bor i New York bla bla" "de kanske ska titta på sig själva först" "New York är mycket värre".. Det är barnsligt jävla snack.

Och sedan jämföra Sverige med New York.. Att ens dra den parallellen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Och trots att vi ligger en mil efter ledarna efter halva loppet så är du på något märkligt sätt ändå säker på att vi har valt rätt strategi.
Go figure.

Jag har all anledning att tro det.

Tänk på sommarolympiaden 1972 och Lasse Viren..
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Varför ljuger han om munskydden?
Jag vet inte, det är ett mysterium.
Citera
2020-05-10, 13:56
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
"Our findings suggest that a homemade mask should only be considered as a last resort to prevent droplet transmission from infected individuals"

Det är bra. Fortsätt och läs.
Citera
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
"Our findings suggest that a homemade mask should only be considered as a last resort to prevent droplet transmission from infected individuals"

Tegnell har ju inte förbjudit någon från att sy eller att använda hemmagjorda varianter. Han vill bara inte bestämma att dessa skulle vara obligatoriska, eftersom han då borde ha kött på benen.

Om du vill sy och hålla på och tvätta dem i 90 grader och förvara dem så att de inte kontaminerar dig och andra är det inget som hindrar den.

Jag svarade till ett inägg som hänvisade till en studie på N95 masker och som ska enbart användas inom vården.
men lilla gubben har du inte lagt dig än, du plockar ut text från sitt sammanhang och tror att du skall ha det som fakta för din inställning om munskydd. Men vad kan man förvänta sig av ett barn?
När det gäller N95 masker så är det fritt fram för vem som helst att köpa dessa, sen kan du länka till den studien du plockat ut textavsnitt ifrån så kan jag lägga upp hela slutsatsen av studien.
Citera
Medlem
Citat:
Men alltså är du seriös eller?

Skvallerblaskan söker relevant tjänstman för kommentar för att skapa rubriker, Tegnell svarar på allt han får för att han är mediakåt.

Han är en skattefinansierad tjänsteman, inte influencer. Han ska veta sin plats och sluta ge Sverige ett dåligt rykte. Precis som Bildt säger. Tegnell håller på att förstöra Sverige helt.

Aldrig har jag sett en statligt anställd uttala sig så fritt om andra länder och presidenter.. vem fan tror han att han är.

Du svarade inte på min fråga, om han självmant går ut och pekar finger mot andra länder utan att ha fått frågan om varför vi går en annan väg. Sen tror jag det ligger i hans uppdrag att svara på allt, inte för att han primärt är mediekåt. Shape up...
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejpen
Men det var väl också utifrån att media ifrågasatte varför Sverige inte gör som andra länder? Det var väl mer för att sätta strategivalen i ett långsiktigt perspektiv? Han har väl själv aldrig, på eget initiativ, tagit upp andra länders strategier och pekat på att dessa är fel? Jag TROR jag sett det mesta i form av presskonferenser och nyhetssändningar, men jag har inte den uppfattningen i alla fall.
Han tog upp Danmark, det finns väl inspelat någonstans. Jag vet tyvärr inte datum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in