Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
YN:
”Väskan påminner om en handledsväska, men hon såg ingen rem. Hon fick uppfatt*ningen att väskan var stabil - hård i sin form”
Om du tittar på bilden där se håller fram läderväskan: Tycker du att den ser ut att vara stabil och hård i sin form?
Skulle han mot förmodan lyckas pressa ner en 4-6 tums magnumrevolver i den skulle den sitta som ett korvskinn, och tung hade den blivit.
Det hade knappast undgått skandiaväktarna.
Det finns saker som folk uppfattar väldigt olika :
... Om en person är bredaxlad eller inte bredaxlad
... om en väska verkar fast, eller inte fast etc
Sådana omdömen är väldigt svåra att fälla med saker som går snabbt, på avstånd och i skum belysning ...
Den som inte köper det kan ju studera hur signalementen sticker åt tio olika håll när det gäller huvudbonaden på GM ... man är ju inte ens ense om det VAR en huvudbonad eller ej ...
Sen vet vi ju inte helt säkert att det var så att revolvern förvarades i väskan även om det verkar troligt.
Det som jag tycker är det mest intressanta är just det faktum att hon ser en liknande väska på det som i mina ögon rimligen borde vara gärningsmannen ...
Som jag skrev ... hur vanligt är det med en man som bär en liten väska i vänster hand ... om man går ut på stan, på hur många av 100 män ser du det ?
Att en förmodad mördare har en sådan och fipplar med den en minut efter att ha utfört sitt smutsiga värv borde vara ännu ovanligare ...
Vi vet att SE hade en sådan och att han befann sig nära mordplatsen när mordet skedde ...