2020-05-09, 11:27
Medlem
Jag lyssnade att många vänner har olika berättelser om hur man tror på Jesus och hur Herren Jesus räddade honom. Dessa berättelser rörde mig.
Samma som jag fick, jag tro på Herren Jesus på grund av mina vänner. Jag skulle vilja veta fler historier om upplevelser för att hjälpa andra bättre.
Kära vänner, har du några relaterade videor eller länkar? kan jag dela och läsa dem tillsammans? Eller vilka erfarenhetshistorier tycker du är bra och de borde vara kända? tack för din hjälp.
Citera
2020-05-09, 11:48
Medlem
Det finns en rätt gammal bok fylld med berättelser av den typ du beskriver. Bilbeln heter den. Tyvärr är den rätt tjock och många delar är ganska trista.

Har för mig att många som har samma fantasivänner som du brukar samlas i kyrkor också. De bjuder på vin men tilltugget är torftigt som fan. Anyway, lycka till.
Citera
2020-05-09, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristian-Engstrom
Jag lyssnade att många vänner har olika berättelser om hur man tror på Jesus och hur Herren Jesus räddade honom. Dessa berättelser rörde mig.
Samma som jag fick, jag tro på Herren Jesus på grund av mina vänner. Jag skulle vilja veta fler historier om upplevelser för att hjälpa andra bättre.
Kära vänner, har du några relaterade videor eller länkar? kan jag dela och läsa dem tillsammans? Eller vilka erfarenhetshistorier tycker du är bra och de borde vara kända? tack för din hjälp.

Respekterar personer som vill tro, så håll till godo.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3381&artikel=3072224
Citera
2020-05-09, 12:38
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Enligt Bibeln, så ska vi väl inte springa efter varandra.
Den blinde följer den blinde och alla faller i diket.

Och vidare så står det, håll Gud för sanning och alla människor för lögnare.
Citera
2020-05-09, 16:15
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Här får du något som jag såg härom dagen...

I Irans muslimska land, finns en underjordisk kyrka...
Muslimer som inte tror på regeringens statsislam med
allt vad den innebär.

I länken finns en film, som jag bara har börjat se ca
tjugo minuter in...men där får man verkligen möta
människor som hittat Jesus.

Det är dödsstraff med "hederrelaterad" utgång för de
som tror på Jesus i Iran.

Intressant är också att de kan inte bilda kyrkoorganisationer
och pastorer på samma vis som i väst, och det här växer
stadigt...

https://aletheia.se/2020/05/01/den-underjordiska-kyrkan-i-iran/
Citera
2020-05-09, 16:36
Medlem
Du kan ju pröva att googla "Jesus saved me" eller liknande. Fast det visste du ju redan..!
Citera
2020-05-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Här får du något som jag såg härom dagen...

I Irans muslimska land, finns en underjordisk kyrka...
Muslimer som inte tror på regeringens statsislam med
allt vad den innebär.

I länken finns en film, som jag bara har börjat se ca
tjugo minuter in...men där får man verkligen möta
människor som hittat Jesus.

Det är dödsstraff med "hederrelaterad" utgång för de
som tror på Jesus i Iran.

Intressant är också att de kan inte bilda kyrkoorganisationer
och pastorer på samma vis som i väst, och det här växer
stadigt...

https://aletheia.se/2020/05/01/den-underjordiska-kyrkan-i-iran/

Tack för den! Den var bra och intressant!
Citera
2020-05-10, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Du kan ju pröva att googla "Jesus saved me" eller liknande. Fast det visste du ju redan..!
Så mycket tack! Men finns det andra svenska ord att jag kan söka?
Citera
2020-05-15, 23:10
Avslutad
Hur möter man Jesus egentligen?
Betyder det att man ska få telepatisk kontakt med hans ande?
Citera
2020-05-15, 23:37
Medlem
Citat:
Så mycket tack! Men finns det andra svenska ord att jag kan söka?

Kristofer Aspen, en användare på youtube lägger upp mycket svenskt material. Har inte knas på allt han står för men han verkar vara en jordad kille av det lilla jag sett och det finns en del skilda vittnesberättelser.

Med det sagt; bilda dig en personlig uppfattning. Läs johannesevangeliet åtminstone om du inte har läst något alls. Även romarbrevet. Du behöver aktivt söka Gud. Du blir inte frälst av att höra något fint som någon har upplevt, frälsningen handlar om att bli förvissad om varför den enda vägen är Jesus och att omvända sig till ett nytt liv där Jesus är mittpunkten.
Citera
2020-05-16, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindme
Hur möter man Jesus egentligen?
Betyder det att man ska få telepatisk kontakt med hans ande?

Du kan läsa Matteus 7:6-11. Guds ande kommer rent fysiskt. Man blir född på nytt som det står skrivet i skriften.
Citera
2020-05-16, 11:33
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Tack för den! Den var bra och intressant!
Väl bekomme!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in