2020-05-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Du kan läsa Matteus 7:6-11. Guds ande kommer rent fysiskt. Man blir född på nytt som det står skrivet i skriften.
Den som får Guds ande tänker Guds tankar (1Kor 2:16). Guds ande kommer inte fysiskt.
Citera
2020-05-17, 14:26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Du kan läsa Matteus 7:6-11. Guds ande kommer rent fysiskt. Man blir född på nytt som det står skrivet i skriften.
Ja det är ingen som helst tvekan.
Man vet.
Citera
2020-06-09, 02:02
Medlem
Från new age till att bli kristen. - min egen story.

Under två år var jag djupt besatt och involverad i New age andlighet och höll på med horoskop, tarotkort, kollade på tarotvideos på youtube, jag läste om sprit guides, läste om olika dimensioner och om olika aliensteorier. Jag minns tydligt hur new age gav mig svar på livet (enbart för stunden) och tillfredställande min spirituella nyfikenhet - MEN ju mer jag läste om det och engagerade mig - desto mer blev jag beroende av det - och det ledde istället till en stark förvirring inom mig.

I mars (2020) var jag så besatt av new age andlighet och ville lära mig mer om min mediala sida, och började söka upp kurser på nätet. Men nånting inom mig tyckte att hela grejen med att betala för att ”hitta sig själv” samt ”utveckla sin mediala förmåga” kurser - kändes korrupt och falskt med tanke på de höga priserna.

Jag minns när jag stängde ner new age sidorna och gick in på youtube - och plötsligt dök det upp olika testimonies videos där folk berättar öppet om hur de har lämnat new age och funnit Jesus och vänt sig till kristendomen. Jag klickade mig in på det, och satt och kollade i flera timmar och det kändes rätt i mitt hjärta att göra samma sak - att lämna new age och bli kristen. Samma kväll gjorde jag av med mina new age saker (tarotkort, kristaller) och gick ut och slängde allt i papperskorgen.

Därefter gick jag ner på knäna och bad om förlåtelse för mina tidigare handlingar och mina synder till gud. Sedan erkände jag Jesus som min herre och frälsare och att jag vill bli räddad och börja om på nytt. Tårarna rann när jag sa de orden - men efteråt kände jag en stor lättnad i hela kroppen.

Jag försöker be varje dag och läser bibeln då och då.
Jag är tacksam över att gud, Jesus och den heliga anden ledde mig rätt - och fick mig att lämna new age rörelsen.

Jag har funnit ett nytt ljus i livet som känns äkta och bra. - som får mig att vilja bli en bättre och en mer ärlig människa.

Jag är stolt över min nya tro - och jag ska fortsätta hedra mitt liv - i Jesus Kristus namn och i Jesus Kristus blod. Amen

Min uppmuntran till er som läser detta: sök er till Jesus, be om förlåtelse för era synder och börja hedra livet.
Citera
2020-06-09, 02:28
Medlem
Nu ska ni få höra något era outbildade byfånar. Gud möter man inom sig. Gud är en upplevelse. När du upplever den upplevelsen så vet du att gud finns, han är en realitet. Likt andra realiteter.

Du behöver alltså vända dig inåt för att finna kontakten med det du hade som barn, (jo - du visste att gud fanns då) kontakten med gud. Inte på det hysteriskt utåtriktade vis som du som vuxen gör. Detta samhälle är ju sjukt konstruerat, eller hur. Det distraherar oss från att vara andliga och därmed förlorar vi vårt sanna andliga ursprung mer och mer över tid.

Gud är den där övermäktiga kraften inom dig som du har bekämpat sedan du började ta avstånd ifrån dina föräldrar och andra auktoriteter.

Vem eller vad Gud är blir din personliga upplevelse när du väl får kontakt inom dig med den individen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in