Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Med tanke på att de genomför c:a 300 000 tester per dag, anser jag att de faktiskt testar folk. Att du tycker annorlunda, kan endast bero på att du ingår i TDS-kulten.
https://ourworldindata.org/grapher/full-list-covid-19-tests-per-day?time=2020-03-08..&country=USA
Man ställer sig dock frågande då till varför man inte tog emot WHO´s hjälp om tester i starten tex.
Och vi ställer oss också frågande till varför man hela tiden ljög om de nya testernas ankomst.
Där förlorade man massor av tid, och nu får folket betala priset av en inkompetent ledare för USA.
trumps budskap för COVID-19 har genomgående varit att det ska vi inte prata om, och dessa mirakel att det skulle försvinna.
Och sen kan vi inte heller glömma av att trumpen vill sprida viruset mer, genom de med "lite" COVID-19 skulle gå till jobbet tydligen.
Och att du hittar en siffra som ser bra ut för trumpen nu, förlåter inte alla fel trumpen gjort, för viruset tackar bara trumpen för dessa fel.
Och vi ska inse att den federala myndigheten trumpen står bakom har gjort ett gigantiskt misstag, där man inte klarar av att förmedla vad som krävs.
U P P E N B A R L I G E N också, vilket betyder du kommer prata om annat nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
AlbertEnben
Jo men de kan inte prata om att de har testat mer per capita.
80,004 har dött nu. Det går undan nu. Och det har knappt börjat.
Och med tanke på hur värdelösa man är att föra ut budskapet att man måste hålla avstånd för smitta.
Så kommer siffran bara ta ny fart när man öppnar upp.
Dock har man kommit till den punkten man måste öppna upp samhället oavsett.
Och med tanke på hur värdelösa man är att förmedla budskapet vad som krävs att komma igenom krisen.
Så har man en president som till större delen skiter i viruset och bara ser omval som det enda.
Men trumpen gör nog klokast att strunta i återvalet, med tanke på att det är en lågkonjunktur som är här.
Vilken siffra gav man till slut om döda?
För verkar som man kommer passera dessa succé siffror man gav efter man sade man hade räknat fel först.
Tänk på att jaffy aldrig har intresset att diskutera nått, han vill inte komma fram till nått som är till nackdel för honom i verkligheten.
ALDRIG!
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Eftersom du inte postar någon källa kan jag inte ta dig på allvar. Men du ser inte problemet med att jämföra Danmark med en befolkning på 5 miljoner med USA som har en befolkning på 350 miljoner (om vi räknar med de illegala)?
Här är en rättvis jämförelse och här hamnar de på nionde plats per capita.
https://www.statista.com/statistics/1104645/covid19-testing-rate-select-countries-worldwide/
Du jämför äpplen och päron. Det är inte en slump att Island med sina 450 000 medborgare hamnar på överlägsen förstaplats.
Detta har ältats till leda. Det är uppenbart att TDS-sekten anser att man ska jämföra med små autonoma regioner och smånationer som Vatikanstaten och Island, medan vi sunda Trumpsupportrar anser att man ska jämföra med JÄMFÖRBARA länder.
Jag tror vi vinner den diskussionen alla gånger, i allmänhetens ögon och att ni inom TDS-kulten går förlorande ur den matchen.
Edit: Du hittar dessutom bara på att de skulle ligga på 40:e plats. Det gör du eftersom du är en mytoman.
Jag kan själv posta den källa du vägrar posta, eftersom du vet om att du sitter och ljuger dagarna i ända. Du kan ju inte hjälpa det, eftersom du är sjuk.
I jämförelse med pyttenationer hamnar USA på 20 plats.
https://ourworldindata.org/coronavirus-testing#world-map-total-tests-performed-relative-to-the-size-of-population
Edit 2: Det finns en forum för konspirationsteorier. Dina fantasier om att Trump ska beordra slut på tester och skicka ut hemliga dokument till sjukhusen om att inte registrera coronasmittade får du ta där. Här i verkligheten diskuterar vi FAKTA som att USA är VÄRLDSLEDANDE i antal utförda tester och genomför i dagsläget c:a 300 000 tester PER DAG.
Vi alla vet vart källan är, och alla tittar på den.
Och nej det är inte USA, undrar hur du kan få det så fel.
För USA är inte ens i närheten det du påstår.
Ska bli intressant när man får räkna om döda, och vad man kommer skylla på då.
För valet har vi lärt oss är enda som intresserar trumpen, viruset är bara en motståndare till han tänker besegra.
Och besegra är att kliva över problemet och försöka rikta om diskussionen till nått annat och irrelevant idag.
Och det betyder att du kommer prata om annat nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Jag VISSTE det. Du är bara för korkad att förstå. Titta noga i vänster kolumn. Vad står där? Jo det står COUNTRIES AND OTHER. Du kan snabbt se att exempelvis Andorra - knappast ett land utan ett "other" ligger före USA, liksom Färöarna, Falklandsöarna, Gibraltar, Malta och många fler.
Du har nu ÄN EN GÅNG blivit ertappad med lögn. Du är fan SÄMST! Men jag förlåter dig eftersom du är en MYTOMAN.
Att du inte förstår att det är en konspirationsteori att påstå att Trump kommer stoppa testerna och beordra sjukhusen att klassa coronadödsfall som något annat, innebär att jag måste tycka synd om dig.
Det är MENINGSLÖST att ljuga på flashback, eftersom det bara är att klicka på din länk för att se att JAG HAR RÄTT och DU HAR FEL/LJUGIT.
Här vi vet att du förlorade den diskussion totalt, det ser vi i dina utfall och ad hominem för undvika diskutera sak och COVID-19.
Som du förstår, källan finns för alla och läsa.
Och att man klassar dödsfallen som annat, det vet vi redan sker.
Och därför blomstrar ny företag med rättsundersökningar som produkt, och de tar COVID-19 tester som blir positiva så långt tillbaka som i November.
Vilken idiot som helt klarar av att räkna ut att mörkertal är stort.
Men även med att en del dödsfall trillar mellan stolarna, så är man uppe i 80k.
Och fast man är inlåsta sprider man viruset väldigt mycket, och det är nått som trumpen får ta ansvar för.
Han är trots allt den som är till för folket som folkvald.
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
USA har gjort överlägset flest tester, de genomför över 300 000 tester per dag. Sett per capita ligger de på 9:e plats bland jämförabara länder och 20:e plats av alla länder.
Förstår att det är jobbigt för dig att få lite sanning, men sanningen ska göra dig fri, oavsett om du vill det eller inte!
Nej, vi dividerar inte om vilka länder som är sämre än USA. Vi diskuterar hederlighet och det FAKTUM att USA testat flest människor av alla länder på hela jordklotet. Egentligen är det en löjlig diskussion, eftersom jag redan visat det med pålitliga källor. Men eftersom TDS-kulten är verklighetsfrånvänd i sin natur, verkar det vara nödvändigt.

Låååååååångt ifrån att vara bäst.
Det är rätt blekt av USA som land att vara så handlingsförlamad.
Man trodde ju det var det starkaste landet på jorden, uppenbarligen inte med trumpen.
Och allt detta pga din TDS, men kanske du en dag kommer och ansluter till oss som diskuterar verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Jo, du ljög när du påstod att du inte räknade med Färöarna och Gibraltar för att få USA att hamna på 40:e plats. Det visade sig att du ljög så fort du postade JUST DEN LÄNK som listar GIBRALTAR, FÄRÖARNA med flera icke-länder.
Nu ljuger du om att du inte ljög.
Du ljuger om att jag skulle ha påstått att USA ligger etta för tester per capita.
Du ljuger om att Trump BOKSTAVLIGEN sagt att det är dåligt att testa befolkningen.
Du ljuger om att Ryssland kommer passera dem - finns ingen chans med tanke på den massiva testningskampanj som Trump lanserat.
Mycket pinsamt och ganska MYTOMANISKT.
Jag tycker faktiskt synd om dig.
Vi inser att du ljuger, i tron att ditt fel inte redan är exponerat.
Citat:
Ursprungligen postat av
pollenper
Är det vettigt att rösta om Kinas ev skuld?
Och vet någon om det är Kinas fel? Vi vet att Corona hittades först i Wuhan.
Pompeos uttalande helt utan bevis, det är en sak som kan starta krig och stå utan bevis att visa upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Fast för att USA ska hamna på 41:a plats måste du räkna med Gibraltar, Färöarna med flera icke-nationer. Annars hamnar de ju inte där. Du sitter just nu och ljuger, Mytto!
Nej, han säger inte så bokstavligen. Du ljuger, Mytto.
Att du ljuger och är en mytoman är inte en åsikt. Det är fakta och det vet du!
Vi vet redan att det trumpen säger är en lögn.
Du är överbevisad, och nu sprattlar du som en fisk på land och kippar efter andan.
Saken är COVID-19 statistiken stödjer inte dessa påståenden trumpen gör, därav så vet vi trumpen ljuger.
Och du!