Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag håller inte med. Jag hatar kollektiva beslut. Alla individer måste få bestämma för sig själva och för sina barn. Jag blir så irriterad av sådana här uppfattningar, att jag nu fick lust att inte ta coronavaccinet bara för att trotsa. Och det är jag nog inte ensam om...
Nu är det dock vår vanligen så kollektivistiska sosseregering som har tagit beslutet att låta Naturens lagar gälla och rensa ut de gamla och svaga, och det hade man kanske inte förväntat sig...
Nja att kollektivt ta del av vetenskap och beprövad erfarenhet och bete sig vettigt är ju egentligen inte tvång. Bara sunt förnuft.
Att man inte prövar käka flugsvamp är ju något som de flesta låter bli utan att det är förbjudet. Precis som att tvätta händerna och hålla 1,5 meters distans just nu.
Det är bra råd från dem som tagit del av väldigt mycket mer fakta och studier än vanliga Svenssons hinner med eller klarar av. Dit hör även den rekommenderade vaccineringen enligt barnvaccinationsprogrammet. Flum, ”kolloidalt-silver” och ”el-allergi” tänk att låta bli.
Det viktigaste när man inte är expert själv i varje specifik fråga, är nog att kunna sålla och värdera i informationsflödet. Media vill faktiskt tjäna pengar på annonsintäkter från klick och lösnummer och skriver därför gärna stora svarta lockande skrämselrubriker. Det kommer alltid finns berättelser från folk som hittat en ”genväg” till sjukdomsbot och bättre hälsa. Som apotekaren i Indien som dog av sin egen ”anti-Corona” cocktail. Men det är oftast inget som fungerar.