2020-05-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Läste det i Aftonbladet innan ikväll.

Jo och det togs bort extremt fort, t.o.m. så pass att en läsare reagerade och skrev i deras egen chatt och frågade varför de tog bort det... Inte sett det i några av de andra, Expressen DN osv.
Citera
2020-05-09, 23:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Om Corona varit i Sverige/Europa långt innan man trodde, Te.x. Decemberfallen i Frankrike.
Stämmer det så måste ju folk ha dött i Sverige, gamla människor utan att man vetat att det var corona
Gick statistiken för döda gamlingar av naturliga orsaker upp i Januari/Februari? Finns det statistik på det

Har för mig det inte var en överdödlighet; Influensan var mild i år.

Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Varför skriver man inte i svensk media om de tre barnen som dött i New York? Utländsk media idag.

Och att de har 73 barn som uttrycks som "falling severely ill with toxic shock-like reaction that has symptoms similar to Kawasaki disease". Tros vara länkat till covid.

Det enda jag sett i svensk media är en superliten notis i Aftonbladets livefeed... Känns så konstigt? Borde vara förstasidesstoff!

https://www.theguardian.com/world/2020/may/09/children-coronavirus-death-kawasaki

FHM sa väl att det inte skulle nämnas. media har just blivit lovade ytterligare 500 000 000 förutom det de fått tidigare. Man biter inte handen som föder en (Regeringen som betalar en lön med skattemedel).
Citera
2020-05-09, 23:01
Medlem
Citat:
Varför skriver man inte i svensk media om de tre barnen som dött i New York? Utländsk media idag.

Och att de har 73 barn som uttrycks som "falling severely ill with toxic shock-like reaction that has symptoms similar to Kawasaki disease". Tros vara länkat till covid.

Det enda jag sett i svensk media är en superliten notis i Aftonbladets livefeed... Känns så konstigt? Borde vara förstasidesstoff!

https://www.theguardian.com/world/2020/may/09/children-coronavirus-death-kawasaki

Får känslan att FHM och Tegnell inte är mottaglig för rapporter som inte stödjer deras egen världsbild. Således blir jag jävligt bekymrad över rapporter som denna då den går tvärs emot allt som FHM sagt sedan smittoutbrottet, nämligen att barn inte är drabbade ALLS.
Är FHM mottaglig för rapporter som dessa redan innan flera barn dör i Sverige? Känns sjukt att behöva skriva men lite av den tankegången jag har..
Citera
2020-05-09, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Har du någonting emot somalier, taxichaufförer och äldre?

Verkligen inte- gapskrattar bara åt att majoriteten i Sverige tycker vår strategi är överlägset bäst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
När jag räknade ungefär som du fick jag 0.6 till 0,7 %. Men man skall också tänka på att en stor del av befolkningen håller sig i karantän och de är inte ett statistiskt genomsnitt; det är de om är i riskgrupperna. Skulle smittan slå helt jämnt i samhället som vid t.ex. en influensa så skulle dödligheten vara högre. Det skall man tänka på i jämförelser med Spanska sjukan och olika kraftigare influensaepidemier då alla utsattes (Plus att så klart sjukvården är bättre nu).

Jag räknar med att ca 2400 stockholmare har dött fram till 8 maj, för att ta hänsyn till att Folkhälsomyndighetens siffror bara motsvarar två tredjedelar av den riktiga dödligheten (enligt Folkhälsomyndigheten själva).
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag håller inte med. Jag hatar kollektiva beslut. Alla individer måste få bestämma för sig själva och för sina barn. Jag blir så irriterad av sådana här uppfattningar, att jag nu fick lust att inte ta coronavaccinet bara för att trotsa. Och det är jag nog inte ensam om...

Nu är det dock vår vanligen så kollektivistiska sosseregering som har tagit beslutet att låta Naturens lagar gälla och rensa ut de gamla och svaga, och det hade man kanske inte förväntat sig...

Nja att kollektivt ta del av vetenskap och beprövad erfarenhet och bete sig vettigt är ju egentligen inte tvång. Bara sunt förnuft.
Att man inte prövar käka flugsvamp är ju något som de flesta låter bli utan att det är förbjudet. Precis som att tvätta händerna och hålla 1,5 meters distans just nu.
Det är bra råd från dem som tagit del av väldigt mycket mer fakta och studier än vanliga Svenssons hinner med eller klarar av. Dit hör även den rekommenderade vaccineringen enligt barnvaccinationsprogrammet. Flum, ”kolloidalt-silver” och ”el-allergi” tänk att låta bli.

Det viktigaste när man inte är expert själv i varje specifik fråga, är nog att kunna sålla och värdera i informationsflödet. Media vill faktiskt tjäna pengar på annonsintäkter från klick och lösnummer och skriver därför gärna stora svarta lockande skrämselrubriker. Det kommer alltid finns berättelser från folk som hittat en ”genväg” till sjukdomsbot och bättre hälsa. Som apotekaren i Indien som dog av sin egen ”anti-Corona” cocktail. Men det är oftast inget som fungerar.
Senast redigerad av Solglittret 2020-05-09 kl. 23:15.
Citera
2020-05-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Här en artikel som tar upp detta:

https://www.dn.se/nyheter/sverige/barnlakare-ingen-okning-av-kawasakifall-i-sverige/

Jag kan inte läsa, det är betalvägg för mig numera, men det du länkar till är för en vecka sen..

Jag pratar om att borgmästarn i New York har pratat om 3 dödsfall hos barn i New York. Nu, alltså inte för en vecka sen.....

The governor reported the first death, of a five-year old boy, on Friday. At his morning press conference on Saturday, Cuomo raised the number of fatalities to three.

Senast redigerad av Maharaja79 2020-05-09 kl. 23:10.
Citera
Medlem
Roy i Sigried and roy död i Cornona. 2 andra kändisar med men ej bekräftat om det var corona så 3 kändisar idag på 1 och samma dag den andra litte richards och den andra kristina lugn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Menar du att man i Sverige för det första skulle kunna besluta om obligatorisk mask för alla och sen ovanpå det förbjuda folk att bli fulla (och höga)?

Du måste bo mitt i skogen i Norrlands inland omringad av endast björnar..

Jag menar ingenting!
Jag spånar bara.
Eller stämmer inte det jag skriver?
Det ÄR ju kört i längden. Inbilla dig ICKE att man kan ha sådan underhållning igång och lyckas skydda riskgrupper och annat fånigt så att man samtidigt kan undvika massdöd.
Nope- antingen är det ansiktsmask och hemmafest på 10 pers eller massdöd.
Eller vad säger du?
Citera
2020-05-09, 23:05
Medlem
Citat:
Jag kan inte läsa, det är betalvägg för mig numera, men det du länkar till är [b]för en vecka sen..
[/B

Jag pratar om att borgmästarn i New York har pratat om 3 dödsfall hos barn i New York. Nu, alltså inte för en vecka sen.....

The governor reported the first death, of a five-year old boy, on Friday. At his morning press conference on Saturday, Cuomo raised the number of fatalities to three.

Ok.
Citera
2020-05-09, 23:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Roy i Sigried and roy död i Cornona. 2 andra kändisar med men ej bekräftat om det var corona så 3 kändisar idag på 1 och samma dag den andra litte richards och den andra kristina lugn.

2020, dödens år.
Citera
2020-05-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proofred
Jag räknar med att ca 2400 stockholmare har dött fram till 8 maj, för att ta hänsyn till att Folkhälsomyndighetens siffror bara motsvarar två tredjedelar av den riktiga dödligheten (enligt Folkhälsomyndigheten själva).
Ja men innan corona officielt var känt att existera i Sverige i större omfattning.

Hur många stockholmare dog mellan 1 januari - 1 mars?
Iår jämfört med förra året ,finns statistik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in