Citat:
Ursprungligen postat av
Pallestrom
Knappast någon överraskning.
Så glad han var som utklädd till påskkärring😁
Dansade runt som en liten tös.
Men det är egentligen inte det som stör mig. Man får vara hur man vill.
Hans beteende dock - det är det jag inte klarar av. Så egoistisk ochuppmärksamhets krävande!
Tyvärr har han förstört hela min BB säsong.
Retar mig mer på honom än vad jag kan njuta av underhållningen.
Bara det retar upp mig ännu mer.
Försöker att inte lägga energi på honom men när de är så få kvar finns det nåt i hans beteende varje
Gång jag tittar så retar jag mig. Det är inte konstigt att han varit mobbad tidigare och knappt haft några
Kompisar. Trots den vänskap han och Lennie byggt upp är det bara en tidsfråga innan han förstör den
Med. Han kommer sura på Lennie i alla möjliga lägen till det tom blir för mkt för Lennie. Han blir ju sur på Lennie för att de inte får sova tillsammans fast det inte är Lennies beslut.
Kan bara tänka mig alla de tillfällen han kommer vara avundsjuk efter att de fått lämna huset och är
Tex ute med de andra fd deltagarn och festar. Så fort han inte får Lennies totala uppmärksamhet blir
Han sur och grinig. Kommer vara många som slåss om Lennies uppmärksamhet efter programmets slut
Och det kommer 100% sluta med att det Mergims humör blir för mkt för Lennie.
Frågan är bara när...
Mergim måste arbeta med sin självinsikt och lära sig att vara trygg i sig själv. Lennie slutar inte tycka om honom för att han badar med Sami eller för att han sover ett rum bort och han måste förstå hur samspelet i en relation fungerar. Man måste ge och ta och man bör rannsaka sig själv genom att inse sin egen del i relationen. -Men vänta nu, jag måste ge Lennie utrymme , han är en egen person med intregitet ÄVEN om han är tolerant och snäll. Acceptera att Lennie KAN ha många fler personer i sitt hjärta som han älskar. Man kan aldrig äga någon annan och kräva odelad tillgivenhet från honom och sen blir Mergim upprörd, avundsjuk och ledsen över att inse att Lennie plötsligt har ett annat liv på utsidan. Man måste vara realistiskt även i relationer och också att Mergim ser Lennies behov, han kanske behöver space ibland, han kommer garanterat vilja umgås mycket med familj, vänner och Anna som står honom mycket nära. Mergim är ju så svartsjuk redan nu på de andra bara i HUSET som kanske inte betyder hälften så mycket som de hemma i Sundsvall. Han blir ju sotis av att Lennie spenderar för mycket tid med Sami och de andra för att han själv är osäker och det är något han själv måste ta itu med. Det är inte hälsosamt och en sån vänskap som bygger på inskränkt frihet, misstänksamhet, osäkerhet, kontroll tror jag inte kommer fungera alls. Blickarna från Mergim när Lennie umgås med de andra är vi nog många som lagt märke till. Sen måste Lennie också sätta upp gränser för det känns inte som Mergim vet vart de gränserna går eller om han ens vet vad gränser är?