2020-05-09, 20:20
Medlem
Nu har jag första gången kollat hela programmet, ville bilda en egen uppfattning om det som ni skrev här. Nästan hela programmet verkar vara bara reklamtid för Frida. På slutet visar man gymsabotaget. Min tolkning av det jag såg: Frida mår dåligt, hon har ångest, och det är inte första gången heller. Jag är inte förvånad av hennes ångestattack, det har jag redan väntat mig skulle hända förr eller senare. Ingen kan spela glad hela tiden. Vad hon verkar inte förstå år att ångest har man t ex när man inte kan ta fram och känna en känsla, det är förbjudna känslor som försöker tränga sig fram i ångesten. Hon har ngn typ av aggressionshämning, svårt att leva ut och hantera negativa känslor eftersom hon vill leva upp till sin idealiserade självbild att alltid vara en glad glädje spridare.

Och vad gör hon när hon mår dåligt och har ångest, ju, hon gör ngt elakt för att få ngn annan att reagera negativt. Den här gången var det Sami som blev utnyttjad. När Sami reagerar som hon önskar släpper hennes ångest och "må dåligt" och då kan hon vara den "glada" Frida igen. Jag känner mig spyfärdig när jag ser ngn utnyttja en annan för känsloprojektion. Jag vet att många som håller på henne fattade ingenting om vad som hände och vad hon gjorde. Det är inte snällt att utnyttja andra för sina egna känsloproblem genom att få andra att må piss!!!
2020-05-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsobehaglig
Missade vad hände?

Mergim sa (som Jas) typ "jag blir så ledsen när Martin inte säger att han älskar mig" då blev hon inte glad
2020-05-09, 20:21
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ja, helt klart. Om dom kom ut så vore det as bra. Så kan folk sluta snacka om att dom har en fucking broderlig vänskap och då kan folk sluta klaga på att man fucking spekulerar kring deras närhet.
Exakt.. vore sååååå glad för deras skull iså fall. Blir helt galen dock när folk pressar dom när det är ganska viktiga saker. Men är de vänner så är de... Är det mer .. jag skulle bli överlycklig 🥰
2020-05-09, 20:22
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Knappast någon överraskning.
Så glad han var som utklädd till påskkärring😁
Dansade runt som en liten tös.
Men det är egentligen inte det som stör mig. Man får vara hur man vill.
Hans beteende dock - det är det jag inte klarar av. Så egoistisk ochuppmärksamhets krävande!

Tyvärr har han förstört hela min BB säsong.
Retar mig mer på honom än vad jag kan njuta av underhållningen.
Bara det retar upp mig ännu mer.
Försöker att inte lägga energi på honom men när de är så få kvar finns det nåt i hans beteende varje
Gång jag tittar så retar jag mig. Det är inte konstigt att han varit mobbad tidigare och knappt haft några
Kompisar. Trots den vänskap han och Lennie byggt upp är det bara en tidsfråga innan han förstör den
Med. Han kommer sura på Lennie i alla möjliga lägen till det tom blir för mkt för Lennie. Han blir ju sur på Lennie för att de inte får sova tillsammans fast det inte är Lennies beslut.
Kan bara tänka mig alla de tillfällen han kommer vara avundsjuk efter att de fått lämna huset och är
Tex ute med de andra fd deltagarn och festar. Så fort han inte får Lennies totala uppmärksamhet blir
Han sur och grinig. Kommer vara många som slåss om Lennies uppmärksamhet efter programmets slut
Och det kommer 100% sluta med att det Mergims humör blir för mkt för Lennie.
Frågan är bara när...

Mergim måste arbeta med sin självinsikt och lära sig att vara trygg i sig själv. Lennie slutar inte tycka om honom för att han badar med Sami eller för att han sover ett rum bort och han måste förstå hur samspelet i en relation fungerar. Man måste ge och ta och man bör rannsaka sig själv genom att inse sin egen del i relationen. -Men vänta nu, jag måste ge Lennie utrymme , han är en egen person med intregitet ÄVEN om han är tolerant och snäll. Acceptera att Lennie KAN ha många fler personer i sitt hjärta som han älskar. Man kan aldrig äga någon annan och kräva odelad tillgivenhet från honom och sen blir Mergim upprörd, avundsjuk och ledsen över att inse att Lennie plötsligt har ett annat liv på utsidan. Man måste vara realistiskt även i relationer och också att Mergim ser Lennies behov, han kanske behöver space ibland, han kommer garanterat vilja umgås mycket med familj, vänner och Anna som står honom mycket nära. Mergim är ju så svartsjuk redan nu på de andra bara i HUSET som kanske inte betyder hälften så mycket som de hemma i Sundsvall. Han blir ju sotis av att Lennie spenderar för mycket tid med Sami och de andra för att han själv är osäker och det är något han själv måste ta itu med. Det är inte hälsosamt och en sån vänskap som bygger på inskränkt frihet, misstänksamhet, osäkerhet, kontroll tror jag inte kommer fungera alls. Blickarna från Mergim när Lennie umgås med de andra är vi nog många som lagt märke till. Sen måste Lennie också sätta upp gränser för det känns inte som Mergim vet vart de gränserna går eller om han ens vet vad gränser är?
2020-05-09, 20:22
Medlem
herpesvårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Då väldigt många här har stört sig på att Mergim och Lennie skulle jag vilja fråga en fråga.
IFALL de skulle gå ut med att de faktiskt gillade varandra mer än som vänner.Skulle ni då tycka det var okej menar ni? Är så många som skriver att det är okej men att dom ljuger. Berätta nu eller håll tyst sen 🤷🏻‍♀️
Du, jag har shippat dom två sen dag 1! Och vi var många här inne som gjorde det. Folk stör sig bara på att de lever i uppenbar förnekelse.

#chanstillromans.
2020-05-09, 20:23
Medlem
Citat:
Exakt.. vore sååååå glad för deras skull iså fall. Blir helt galen dock när folk pressar dom när det är ganska viktiga saker. Men är de vänner så är de... Är det mer .. jag skulle bli överlycklig 🥰
Men inga straight vänner killar håller på så med varandra. INGA. Man måste vara rätt naiv eller korkad förr att tro att dom inte är gay.
2020-05-09, 20:24
Medlem
Eagle35s avatar
Haha Jassa snälla lämna bara du leker offer nu och ledsen, du och ditt jävla skådespeleri!!! Hon är på Mergim säger ju det hon leker känslig nu!! Hon valde Mergim för en anledning och ni vet varför....
2020-05-09, 20:25
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herpesvårta
Du, jag har shippat dom två sen dag 1! Och vi var många här inne som gjorde det. Folk stör sig bara på att de lever i uppenbar förnekelse.

#chanstillromans.
Fruktansvärt enligt mig 😭 stackars dom om ni gjort så. Ibland känner man sig inte själv .. ibland FÅR man inte ens vara sig själv pga andra omständigheter vilket är FRUKTANSTVÄRT tragiskt.. 😢 stödjer du det menar du?
2020-05-09, 20:25
Medlem
Eagle35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Mergim sa (som Jas) typ "jag blir så ledsen när Martin inte säger att han älskar mig" då blev hon inte glad

Hon blev "ledsen" hon är ute på häxjakt efter Mergim nu som hon varit med flera stycken och fått ut dom.
2020-05-09, 20:27
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Men inga straight vänner killar håller på så med varandra. INGA. Man måste vara rätt naiv eller korkad förr att tro att dom inte är gay.
Men lilla gumman....gubben.... Tjejjen...killen eller hen .. va du än är... Dom kanske inte vet än ?????hur jäkla sjuka är alla som bestämmer över dom ? Nä fattar inte ..ni borde växa upp och tänka på lycka i livet som t.o.m Sami gör
2020-05-09, 20:29
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Det var exakt detta jag ville få fram. Jag FATTAR INTE hur folk lägger ner så mycket värderingar och hat gäntemot mergim och Lennie. IFALL de nån gång skulle bli ett par skulle typ nästan INGEN!!! bli lika glad som mig. Det vore drömsenariet. Om de bara är vänner så är det tillräckligt såklart. Världens finaste vänskap. Det får DOM bestämma. ..inte nån jäkla grupp på Flashback 😆

Jag har absolut ingenting emot deras ev läggning då jag själv har en bror som jag stolt kan berätta är Homosexuell, det jag ställer mig frågande till är hur denna relation ska hålla på utsidan? Ett tag kanske men sen kommer det krackelera för att de är inte finstämda med varandra. Vet Lennie nämde det också till Amilia när hon var putt för hon inte fick attention och han sa. Men ALLT kretsar inte kring dig Amilia? Nu kretsar allt kring Mergim istället och frågan är hur länge Lennie pallar att lägga all sin energi bara på en person för det är ju vad Mergim kräver
2020-05-09, 20:30
Medlem
__Alez__s avatar
Såg att fångarna på fortet börjat igen... vore det inte rimligt att de får se första avsnittet som de fick med Robinson.
De har ju pratat en del om programmet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in